city2 WHITE DDIAFANES

Δίκυκλο

Cannot find afieromata/istoria_scarabeo/ subfolder inside /home/cityrider/domains/cityrider.gr/public_html/images/stories/afieromata/istoria_scarabeo// folder.
Admiror Gallery: 5.0.0
Server OS:nginx/1.24.0
Client OS:Unknown
PHP:5.6.40-68+ubuntu22.04.1+deb.sury.org+1

 

01-web Μια ιστορία επιτυχιών

 

 


Το 1990 τα εργαστήρια σχεδιασμού της Aprilia δημιούργησαν ένα σκούτερ με μεγάλους τροχούς, το οποίο διαμόρφωσε την πορεία της επόμενης δεκαετίας με τον πρωτότυπο σχεδιασμό και τη φοβερή εμπορική επιτυχία του.


Παρουσιάστηκε στο κοινό για πρώτη φορά το Σεπτέμβριο του 1993 στην έκδοση των 50 κυβικών, και σταδιακά αύξησε τη χωρητικότητα του κινητήρα του και διεύρυνε τη δυναμική του ώστε να γίνει ένα ιδιαίτερα ευέλικτο σκούτερ που έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες μετακίνησης, για τους ολοένα αυξανόμενους απαιτητικούς πελάτες.
Σήμερα, η οικογένεια Scarabeo είναι μία από τις πιο εμπορικές στην αγορά και είναι σε θέση να καλύψει ένα ευρύ φάσμα αναγκών. Από το 1993 μέχρι σήμερα, έχει δημιουργηθεί μία ευρεία γκάμα, η οποία συνεχώς αναβαθμίζεται όσο αφορά στο σχεδιασμό, την τεχνολογία, τον κινητήρα και τις επιδόσεις και σήμερα αποτελείται από 7 διαφορετικά μοντέλα:

•    Scarabeo 50 Street
•    Scarabeo 50 4 Valve
•    Scarabeo 100 4Τ
•    Scarabeo 125 i.e
•    Scarabeo 200 i.e.
•    Scarabeo 300 Special
•    Scarabeo 500 i.e.


Η ιδέα ενός «City Bike» γεννήθηκε στην Aprilia το 1990. Ήταν μια έμπνευση η οποία μεταμορφώθηκε, από σχεδίαση σε σχεδίαση, σε ένα σκούτερ εντελώς διαφορετικό από οποιοδήποτε άλλο, με μεγάλους τροχούς και μοναδική σχεδίαση. Και ενώ όλοι οι άλλοι  υιοθετούσαν  φουτουριστικές, ακραίες και αιχμηρές γραμμές, η  Aprilia επέλεξε τις ομαλές, στρογγυλεμένες γραμμές της κλασικής εμφάνισης.

Οι σχεδιαστές, ωστόσο, ήταν πολύ διστακτικοί στο να παρουσιάσουν στην αγορά ένα σκούτερ με τόσο «επαναστατική» εμφάνιση, σε τέτοιο βαθμό που αποφάσισαν να του δώσουν το όνομα  Scarabeo, το οποίο είχε ήδη φέρει τύχη στην Aprilia στις αρχές της δεκαετίας του 1970, με ένα αυθεντικό και επιτυχημένο "scrambler / cross " με κινητήρα μικρού κυβισμού.
Εντελώς απροσδόκητα το Scarabeo  έγινε «τάση», μια έμπνευση για όλους και ξεκίνησε μια πραγματική «Scarabeoμάνια», που δε φαίνεται να εξασθενεί με την πάροδο των χρόνων, αφού πάνω από 750.000 Scarabeo  έχουν παραχθεί μέχρι σήμερα.

Το κλειδί της επιτυχίας είναι μία μίξη από στοιχεία, που καθιστούν το Scarabeo μοναδικό στο είδος του. Από το "μικρό"  αγέραστο 50άρι ή έως τη «ναυαρχίδα» των 500 κ.εκ, το Scarabeo προσφέρει στους πελάτες του ένα μοναδικό τρόπο μετακίνησης. Επιπλέον της εγγυημένης ασφάλειας από τους μεγάλους τροχούς και το εξαιρετικό του πλαίσιο, οι αναβάτες του Scarabeo έχουν τη μοναδική ευκαιρία να απολαύσουν την αστική μετακίνηση, με διαχρονικό στυλ και προσωπικότητα, που δεν φεύγει ποτέ από τη μόδα.

Ένα μοναδικό παράδειγμα ιταλικού στιλ και τεχνολογίας, το οποίο σε σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε να κερδίσει μία θέση στην ιστορία των δύο τροχών.

Δεκαετία ‘70
Το πρώτο δίτροχο το όνομα Scarabeo δημιουργείται από την Aprilia τον Ιανουάριο του 1970. Δεν είναι το ίδιο σκούτερ που γνωρίζουμε σήμερα αλλά ένας μακρινός προκάτοχος, μία 50 κ.εκ. motocross μοτοσυκλέτα. Το όνομα, που προέρχεται από τον αρχαίο αιγυπτιακό πολιτισμό, δημιουργεί προσδοκίες. Το Scarabeo  γίνεται ο τυχερός προπάτορας μια σειράς από off-road μοτοσυκλέτες με διάφορους κινητήρες που παράγονται μέχρι το 1974.

1990
Αυτή είναι η αρχή μίας μεγάλης και δύσκολης σχεδιαστικά πορείας, η οποία οδηγεί στην εξέλιξη του Scarabeo, με τη μορφή που έχει καταλήξει σήμερα.
Ο τίτλος του ερευνητικού προγράμματος που δημιούργησε το μοναδικό σκούτερ με μεγάλους τροχούς είναι εντυπωσιακά απλός: «Μελέτη για ένα City Bike». Ως εκ τούτου το Scarabeο είναι το αποτέλεσμα της εξέλιξης ενός προγράμματος που οφείλει αρκετά στην κουλτούρα της μοτοσυκλέτας. Η πρώτη σχεδίαση, που έγινε στις 5 Νοεμβρίου του 1990, δείχνει καθαρά όλα τα χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας: κεντρικό τούνελ, μεγάλη ρόδα, και - ακόμα και κατά την πρώτη αυτή μελέτη - ένα μονόμπρατσο πιρούνι εμπρός.

1992
Ο σχεδιαστής Giuseppe Ricciuti δημιουργεί δύο έργα. Το πρώτο εξακολουθεί να εμπνέεται από μια ενδιάμεση έκδοση του πρωτότυπου αρχικού city bike (με την παραδοσιακή ανάρτηση, τις μικρότερες ρόδες και ένα κεντρικό τούνελ). Το δεύτερο, πιο συμπαγές, καταργεί το τούνελ και περιλαμβάνει ζάντες με μικρότερα τμήματα και μεγαλύτερη διάμετρο. Δύο  ακόμα εκδόσεις δημιουργούνται  βάση αυτού, το ένα εμπνευσμένο από ένα κομψό αλλά ελαφρώς ρετρό στυλ, το άλλο πιο σύγχρονο. Το πρώτο κυριαρχεί και στις 18 Μαΐου του1992, η μακέτα παρουσιάζεται, από την οποία μια απρόσμενη εμπορική επιτυχία θα ξεκινήσει. Σε αυτό το σημείο, ένα μηχανικό project ξεκινά, που θα κρατήσει την τεχνική ομάδα απασχολημένη για περίπου ένα χρόνο. Το Scarabeo είναι το πρώτο όχημα της Aprilia, στο οποίο χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα ηλεκτρονικός υπολογιστής, για την τεχνική του εξέλιξη.

1993
Το Σεπτέμβριο του ‘93, το πρώτο Scarabeo που παράγεται στο Noale, παρουσιάζεται στη διεθνή Έκθεση ποδηλάτου και μοτοσυκλέτας.

Το Scarabeo γίνεται αμέσως  best seller, ένα είδος μόδας για όλες τις ηλικίες, χάρη στα εκπληκτικά τεχνικά του χαρακτηριστικά. Είναι ένα ελαφρύ, εύκολο στο χειρισμό,  ασφαλές, με μεγάλους τροχούς σκούτερ (μια πραγματική καινοτομία εκείνη την εποχή), με υπερβολικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, που το κάνει να είναι ιδανικό για μετακινήσεις στην πόλη.

1994 – 1998
Σε αυτήν την περίοδο το Scarabeo κυριαρχεί στην αγορά. Εκτός από την ευρεία γκάμα  χρωμάτων, υπάρχουν επίσης νέες τεχνολογικές βελτιώσεις, μεταξύ των οποίων και το δισκόφρενο στον πίσω τροχό. Το Scarabeo γίνεται ένα από τα πρώτα σκούτερ με μεγάλους τροχούς που έχουν δισκόφρενα, σημάδι ότι ένα από τα πιο κλασσικά σκούτερ επικεντρώνεται επίσης στην ασφάλεια και την εξέλιξη της τεχνολογίας.

1999
Έπειτα από τo 50άρι, στο τέλος της δεκαετίας του 1990 κατασκευάστηκαν τα μοντέλα των 125 και 150 κ. εκ.
Το Scarabeo κινείται σε όλες τις εποχές. Είναι μια απάντηση στην απαίτηση για ελευθερία  και την ανάγκη για άνεση και του συνεπιβάτη, σε ένα δίτροχο που μπορεί να αντικαταστήσει τα αυτοκίνητα, ακόμη και σε «μεσαίες» αποστάσεις. Η Aprilia απαντά στην αυξανόμενη ζήτηση της αγοράς για οχήματα με κινητήρες πάνω από τα 50 κ. εκ. Από τότε που παρουσιάστηκε στη Λισσαβόνα, το "Scarabeone"  αμέσως άφησε το στίγμα του με τη διακριτική του προσωπικότητα.

2000
Νέα μοντέλα και τεχνολογίες προστίθενται στην οικογένεια Scarabeo: οι νέοι 4-χρονοι κινητήρες, σε εκδόσεις των 100 και 200 κ. εκ., ο επαναστατικός  DITECH κινητήρας με πολύ χαμηλά ποσοστά εκπομπών και το 4-χρονο 50άρι. Η επιδίωξη της κομψότητας και των φιλικών προς το περιβάλλον αστικών μετακινήσεων, έχουν γίνει τώρα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Scarabeo.

2002
Δημιουργείται η έκδοση GT του Scarabeo 125/200: μεσαίου μεγέθους ζελατίνα, ενσωματωμένα προστατευτικά για τα χέρια, νέα μάσκα, δίχρωμοι συνδυασμοί.


2003
10 χρόνια έχουν περάσει από τότε που το Scarabeo κατασκευάστηκε και σε αυτά τα δέκα χρόνια, το Scarabeo εξακολουθεί να είναι ένα είδωλο της εποχής του. Οι απαιτήσεις για μετακίνηση έχουν εξελιχθεί.
Το σκούτερ έχει καταφέρει από ένα εργαλείο βασικής μετακίνησης να παίζει τώρα σημαντικό ρόλο  στην οργάνωση του ελεύθερου χρόνου.

Νέες γραμμές και νέες ιδέες αναπτύσσονται από το εργαστήριο σχεδιασμού της Aprilia. Το Scarabeo 500 έρχεται στο φως και πραγματικά εκπροσωπεί την κατηγορία touring. Από το γραφείο μέχρι τα προάστια, από το σπίτι μέχρι το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, η ευελιξία και οι μεγάλες τουριστικές ικανότητες είναι αναπόσπαστο μέρος του Scarabeo 500. Το 2004 παρουσιάζεται η έκδοση ABS.

Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, αυτόν του 1993, η χωρητικότητα του κινητήρα έχει αυξηθεί σημαντικά, και από 2-χρονος έχει γίνει 4-χρονος, οι σχεδιαστικές γραμμές είναι πολύ πιο διακριτές και έχουν εμπνευστεί από μοντέλα που έχουν γράψει την ιστορία των δύο τροχών όπως το Moto Guzzi Galletto. Με τον εξαιρετικό κινητήρα και τις επιδόσεις του πλαισίου του, τους μεγάλους τροχούς και τις βαλίτσες, το Scarabeo 500 είναι το πιο "Grand Touring" σκούτερ που έχει κατασκευαστεί ποτέ από στο Noale.

2004
Το 2004 η αλλαγή από τον κινητήρα Rotax 200 cc, στον κινητήρα Piaggio των 250 cc, επιβεβαιώνει την πλήρη τεχνολογική ωριμότητα του Scarabeo. Η άφιξη του νέου κινητήρα οδήγησε στην αναβάθμιση του οχήματος, όπως μπορεί να δει κανείς στο νέο του σχεδιασμό, που το έκανε τόσο διαφορετικό από την έκδοση των 200 cc.
Το Scarabeo καθιερώνεται ως ένα ευέλικτο σκούτερ, ευκίνητο για αστικές μετακινήσεις και πρακτικό για τουρισμό ή μεταφορικές ανάγκες. Επιδέξια παίζει όλους αυτούς τους ρόλους και σύμφωνα με τα κλασικά, στιλιστικά του χαρακτηριστικά, αποτελεί σημείο αναφοράς για όποιον αναζητά απλό, σύγχρονο στιλ.


2005
Το Scarabeo, το οποίο είναι μέχρι τώρα ένα ιστορικό όχημα της Aprilia, ένα μοντέλο που έχει φτάσει το όριο των 70.000 κομματιών το χρόνο και μπορεί να υπερηφανεύεται για τουλάχιστον μια ντουζίνα προσπάθειες αντιγραφής, γιορτάζει συνολικά 250.000 κομμάτια (άνω των 50 κ. εκ.) που πωλούνται σε όλο τον κόσμο. Μία νέα, πρωτότυπη έκδοση των 50 κ.εκ. δημιουργείται και ονομάζεται  "Graphic".

2006
Μια πολύ σημαντική χρονιά για το Scarabeo, στη διάρκεια της οποίας γίνεται εκπληκτική δουλειά σε όλη τη σειρά. Αυτή είναι η χρονιά κατά την οποία, οι  "μικρές" εκδόσεις του Scarabeo, οι αυθεντικές που ξεκίνησαν την «Scarabeoμάνια» αναμορφώνονται. Νέα στοιχεία και τροποποιήσεις σε κάθε τμήμα, ανανεώνουν την εμφάνισή τους, χωρίς να αλλάζουν την εικόνα τους. Παράλληλα λανσάρεται και το νέο 500, πιο συμπαγές και λεπτό για πιο εύκολη αστική μετακίνηση.

2007
Η έκδοση των 250 κ.εκ., δημιουργήθηκε έχοντας τα ίδια κομψά χαρακτηριστικά με το μεγαλύτερο αδελφό του (500 κ.εκ.), ενώ καταφθάνει και το νέο Scarabeo 125/200s. Η απλότητα και το συμπαγές μέγεθός τους σημαίνει την επιστροφή στις ρίζες. Για άλλη μια φορά, ένα μοντέλο με μοναδικό, αναγνωρίσιμο στιλ και πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό.

2009
Δύο νέα μοντέλα προστίθενται στη γκάμα του Scarabeo: το Scarabeo 50 4 Valve και το Scarabeo 300 Special.
To Scarabeo 50 4 Valve έχει μια ολοκαίνουργια τεχνολογική καρδιά, δυνατή κι εκλεπτυσμένη. Ένα μικρό αριστούργημα μηχανικής, με τις εξαιρετικές λύσεις του, προσφέρει δύναμη και βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του. Οι τέσσερις βαλβίδες και η μελετημένη ρευστοδυναμική της κεφαλής έχουν σαν αποτέλεσμα απίστευτα οφέλη όσο αφορά την ταχύτητα περιστροφής και την απόδοση, που μπορεί να συγκριθούν με αυτά ενός αντίστοιχου δίχρονου κινητήρα.

Το Scarabeo 300 Special είναι η φυσική ολοκλήρωση της γκάμας Scarabeo, με μία σύγχρονη χωρητικότητα του κινητήρα για ένα μοντέρνο αλλά και διαχρονικό σκούτερ, το οποίο μπορεί παράλληλα μπορεί να ικανοποιήσει και τις ανάγκες του πιο έμπειρου αναβάτη. Ο καλύτερος συνδυασμός βέλτιστης απόδοσης κινητήρα, συμπαγών διαστάσεων, ευκινησίας και οδηγικής ευχαρίστησης, που συνοδεύονται όπως πάντα, με προσεκτικά σχεδιασμένα γραφικά.


Το Scarabeo 50 YourZ παρουσιάζεται στην αγορά. Η νέα έκδοση του θρυλικού 50αριού μπορεί εύκολα να αναγνωρισθεί από τα μεγάλα σε μέγεθος γραφικά, στα πλαϊνά και στο εμπρός μέρος της ποδιάς, όπως επίσης και από το κάλυμμα "Tartan" της σέλας.
Οι εκδόσεις μεσαίου κυβισμού ανανεώνονται. Το Sacarbeo 125 και 200 ie, αποκτούν εντελώς νέα εμφάνιση, κρατώντας τα στοιχεία που έχουν κάνει τα Scarabeo ξεχωριστά. Νέα μάσκα – με τις οβάλ γρίλιες να επιστρέφουν – νέοι καθρέπτες, σέλα και φλας, για τα πολυτελή «entry level» σκούτερ, βάσει της απίστευτης σχέσης ποιότητας / τιμής.