city2 WHITE DDIAFANES

Kawasaki

kawasaki versys 300x 2017 test city rider

Οικονομική περιπέτεια για όλους και για όλες!

 

Kείμενο: Κώστας Γκαζής

Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης

Ποιοτικό, οικονομικό σε κατανάλωση, σωστά στημένο και διασκεδαστικό, με χώρους για 2 μεγαλόσωμα άτομα και πληθώρα επίσημων αξεσουάρ, το Versys-X 300 προτάσσει με αξιώσεις έναν εναλλακτικό δρόμο στις “τα κάνω όλα και συμφέρω” On-Off μοτοσυκλέτες.

Το 2017 είναι μια χρονιά-σταθμός για την κατηγορία On-Off / Adventure, τόσο για τα μεγάλα όσο και για τα μικρά κυβικά, με την Kawasaki να παρουσιάζει μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις στα 300 κυβικά, το Versys-X 300.

Το Versys-X 300 κατά μία έννοια αποτελεί τον μακρινό απόγονο του KLE 250 Anhelo, το οποίο είχε παρουσιαστεί στο μακρινό 1993. Εικοσιτέσσερα χρόνια μετά το KLE, η Kawasaki αποφάσισε να παρουσιάσει και πάλι ένα μικρό On-Off μοντέλο, στα 250 κυβικά για την Ασία και στα 300 για τις δυτικές αγορές.

Το Versys-X 300 δεν δημιουργήθηκε από λευκό χαρτί, αλλά πάνω στην πλατφόρμα που μοιράζονται τα Ninja & Z στα ανάλογα κυβικά.

Η σχεδίαση των πλαστικών του Versys-X 300 βρίθει από γωνίες, ενώ με την πρώτη κιόλας ματιά γίνεται φανερό πως η μοτοσυκλέτα είναι μεγάλη σε διαστάσεις, με χώρους ικανούς να βολέψουν 2 μεγαλόσωμα άτομα και τις βαλίτσες τους -μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε και τις χειρολαβές του συνεπιβάτη.

Η σέλα είναι ικανοποιητική σε ύψος και αναβάτης με ύψος 1,70 μ. πατάει καλά το μπροστινό μέρος του πέλματος στο έδαφος.

Υψηλή είναι η ποιότητα κατασκευής,  που θυμίζει μεγαλύτερη σε κατηγορία μοτοσυκλέτα και δεν υπολείπεται πουθενά όσον αφορά σε συναρμογή και ποιότητα υλικών.

Tο φαρδύ τιμόνι προσφέρει άριστους μοχλούς, διευκολύνοντας τις μανούβρες, αν και κόβει λίγο τη φόρα στο μποτιλιάρισμα λόγω πλάτος. Η θέση οδήγησης είναι όρθια και άνετη, φιλική τόσο για καθημερινή χρήση όσο και για ταξίδι αλλά και για εκτός δρόμου οδήγηση.

Οπτικά η μοτοσυκλέτα είναι σύγχρονη σε design, με καλοσχεδιασμένα πλαστικά, ψηλή μη ρυθμιζόμενη ζελατίνα που δεν κόβει όμως το οπτικό πεδίο του αναβάτη, προστατεύοντας τον ικανοποιητικά από τα στοιχεία της φύσης. Μικρό παράπονο μετά τα 140-150 χλμ/ώρα όπου παρατηρούνται κάποιοι στροβιλισμοί και θόρυβος.

Συμβατικές λύσεις έχουν προτιμηθεί σε αναρτήσεις και φρένα για όσο το δυνατόν συγκράτηση του κόστους χαμηλά. Συμβατικό πιρούνι δίχως ρυθμίσεις, συμβατική τοποθέτηση της μπροστινής δαγκάνας φρένου, και μονό αμορτισέρ με ρύθμιση μόνο για τη προφόρτιση. Όμορφοι οι δίσκοι τύπου “μαργαρίτα” στα φρένα, ενώ στάνταρ είναι το δικάναλο ABS το οποίο δεν απενεργοποιείται.

Η εξάτμιση είναι όμορφη, και ήσυχη, μια από τις πιο ήσυχες εξατμίσεις που έχουμε ακούσει ποτέ.

Η σχάρα βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό, είναι τοποθετημένη στο ίδιο ύψος με τη σέλα του συνεπιβάτη και διαθέτει και γάντζους για να δέσετε με χταπόδια/ιμάντες κάποια τσάντα πάνω της.

Πολύ όμορφη η τάπα ρεζερβουάρ αεροπορικού τύπου με τις κρυμμένες βίδες κάτω από το έξυπνα σχεδιασμένο κάλυμμα της.

Οι καθρέπτες προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο, ο ήχος της κόρνας είναι αστείος, ενώ οι σύγχρονοι σε design διακόπτες είναι λιτοί και οι εναλλαγές στις ενδείξεις των οργάνων γίνονται από 2 κουμπιά πάνω στα όργανα.

Για Adventure καταστάσεις, και δη στο χώμα, χρήσιμη θα φανεί και η προστατευτική πλαστική ποδιά.

Στον πίνακα οργάνων βρίσκονται και 2 αναμονές, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν η μία για έξοδο ρεύματος, και η άλλη για θερμαινόμενα γκριπ.

Τα γκριπ είναι όμορφα, τα “κρύσταλλα” των φλας είναι διάφανα, ενώ τα αυτοκόλλητα “Versys-X” δεν είναι περασμένα με βερνίκι, κάτι που υποδηλώνει σχετικά μικρή διάρκεια ζωής.

Η σέλα είναι μεγάλη, πλατιά, αλλά... σκληρή! Σαφώς πιο σκληρή από ότι θα τη θέλαμε, και όχι ιδιαίτερα άνετη  στις μεγάλες χιλιομετρικά διαδρομές. Ευτυχώς αυτή είναι μια λεπτομέρεια που διορθώνεται εύκολα: υπάρχει και πιο παχιά σέλα για ψηλούς αναβάτες που βρίσκεται στον κατάλογο των επίσημων αξεσουάρ.

Στα όργανα βρίσκουμε ένα κεντρικά τοποθετημένο αναλογικό στροφόμετρο και μια ψηφιακή οθόνη που χωρίζεται στα δύο. Στο μικρό μέρος που βρίσκεται μέσα στο στροφόμετρο βλέπουμε την ένδειξη ταχύτητας κιβωτίου και το ρολόι, ενώ στο μεγάλο μέρος, στα δεξιά του στροφόμετρου, έχουμε τις ενδείξεις ταχύτητας, καυσίμου, κατανάλωσης (μέση και στιγμιαία) και θερμοκρασίας, τους 2 μερικούς και τον ολικό χιλιομετρητή και ένδειξη αυτονομίας.

Η οδική συμπεριφορά του Versys-X 300 είναι εντυπωσιακή (πλαίσιο και γεωμετρία για φίλημα), με κορυφαία σταθερότητα μέχρι την τελική της μοτοσυκλέτας, που συνδυάζεται με μεγάλη ευελιξία, και αντίστοιχα μεγάλο κόψιμο τιμονιού για ευχρηστία σε αστικές συνθήκες. Εξίσου εντυπωσιακό είναι το κράτημα σε όλες τις συνθήκες.

Τα φρένα είναι πολύ καλά, με το μπροστινό να είναι δυνατό και με καλή πληροφόρηση, ενώ πίσω το ABS επεμβαίνει  πιο εύκολα από ότι θα θέλαμε.

Ο συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης διαθέτει υποβοήθηση στο τράβηγμα και είναι απίστευτα μαλακός -σε βαθμό που νομίζεις πως έχει κόψει ντίζα- ενώ το ίδιο μαλακό και ακριβές είναι και το εξατάχυτο κιβώτιο.

Το σημείο που προσωπικά με κέρδισε ήταν η φιλικότητα της μοτοσυκλέτας σε εκτός δρόμου οδήγηση, όταν αποφάσισα να εξερευνήσω την Πάρνηθα από δασικούς χωματόδρομους και από μονοπάτια. Ο συνδυασμός χαμηλού ύψους, μικρού βάρους και μαλακού συμπλέκτη μεταμορφώνουν το Versys-X σε... “εντουρόπαπο”, δίνοντας κίνητρα ακόμα και σε κοντούς αναβάτες κατηγορίας φτερού να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στο χώμα με ασφάλεια, δίχως το παραμικρό άγχος. Το Kawasaki σε γεμίζει εμπιστοσύνη, τόσο σε άσφαλτο όσο και στο χώμα, και σε κάνει να ψάχνεις απάτητους δρόμους απλώς και μόνο επειδή η εξερεύνηση τους γίνεται με τέτοια ευκολία! Ακόμα κι αν κολλήσει, τα λίγα σχετικά κιλά κάνουν εύκολο το ξεκόλλημα.

Στα 120χλμ/ώρα με 6η στο κιβώτιο έχεις 9.000 σ.α.λ. -δεν τις λες και λίγες- και αρκετό θόρυβο από τον κινητήρα. Τα 100-120 χλμ/ώρα είναι ιδανικά για δικάβαλο ταξίδι, εκεί που μοτοσυκλέτα και επιβαίνοντες αισθάνονται πιο άνετα. Η τελική βέβαια φτάνει πολύ πιο πάνω στα 165 χλμ./ώρα και αυτό σημαίνει ότι με 120 έχετε αρκετό γκάζι για προσπέραση.

Με το μοτέρ να δουλεύει σε ψηλές στροφές, οι κραδασμοί κάνουν την εμφάνιση τους τόσο στα γκριπ, όσο και στα μαρσπιέ, αλλά και στα πλαϊνά πλαστικά του ρεζερβουάρ, εκεί που εφάπτονται οι μηροί του αναβάτη. Σημειώστε πως τα μαρσπιέ αναβάτη έχουν ελαστικά παρεμβύσματα για μείωση των κραδασμών, ενώ αντίθετα εκείνα του συνεπιβάτη δεν έχουν.

Όσον αφορά στην οικονομία, κατά τη διάρκεια της δοκιμής είδαμε 4,29 λίτρα/100 χλμ., κάτι που μεταφράζεται σε αυτονομία 396 χιλιομέτρων -οδηγώντας όμως σε αστικές συνθήκες. Αυτό σημαίνει 400+ χιλιόμετρα αυτονομίας σε συνθήκες ταξιδιού, χαρίζοντας αξιοθαύμαστες τουριστικές δυνατότητες στο Versys-X 300.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως η Kawasaki ΔΕΝ δίνει δυνατότητα για μεταφορά τριβάλιτσου στο μικρό Versys, καθώς στα επίσημα αξεσουάρ αναφέρεται πως το Top-Case της GIVI ΔΕΝ μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τις πλαινές βαλίτσες του επίσημου καταλόγου αξεσουάρ.

Το Kawasaki Versys-X 300 είναι ένα μικρό On-Off επόεμενου επιπέδου, μια ιδανική πρώτη μοτοσυκλέτα, αλλά και ιδανικός σύντροφος σε βάθος χρόνου, άριστο για άπειρους (οδηγείται και με δίπλωμα Α2) όσο και για έμπειρους συνειδητοποιημένους αναβάτες. Ένα καταπληκτικό μικρό Adventure bike αξιώσεων, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, φοβερό στήσιμο, μεγάλους χώρους, μικρή κατανάλωση και μεγάλη αυτονομία. Θυμίζει παπί σε ευκολία, παρέχει όμως δυνατότητες μεγάλης μοτοσυκλέτας ενώ αποδεικνύεται το ίδιο ικανό σε πόλη, ταξίδι αλλά και sport οδήγηση, χωρίς να λέει “όχι” στο χώμα.

Πολλοί ίσως θεωρήσουν ακριβή την τιμή του, όμως οι ελάχιστες παραχωρήσεις που έχουν γίνει στη μοτοσυκλέτα από το Akashi σε σχέση με On-Off μεσαίου κυβισμού αντικατοπτρίζονται απόλυτα σε αυτά τα 5.990 ευρώ. Εκπρόσωπος μιας νέας Adventure εποχής, το Versys-X 300 είναι ένα πραγματικό διαμαντάκι που σε κάνει να μην θέλεις να κατέβεις από τη σέλα του, και σου δίνει τα εχέγγυα για οικονομικές, απολαυστικές οδικές εξερευνήσεις, ακόμα και όταν η άσφαλτος τελειώνει. Πέρα, και μακριά από τον ορίζοντα.

kawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_17.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_3.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_12.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_19.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_15.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_8.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_16.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_6.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_11.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_7.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_4.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_5.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_14.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_18.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_13.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_1.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_2.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_9.JPGkawasaki_versys_300x_2017_test_city_rider_10.JPG

IMG_4023.jpgIMG_4012.jpgIMG_4013.jpgIMG_4036.jpgIMG_4011.jpgIMG_4033.jpgIMG_4020.jpgIMG_4009.jpgIMG_4008.jpgIMG_4021.jpgIMG_4027.jpgIMG_4017.jpgIMG_4031.jpgIMG_4010.jpgIMG_4022.jpgIMG_4007.jpgIMG_4016.jpgIMG_4035.jpgIMG_4006.jpgIMG_4042.jpg