Kawasaki

 

test kawasaki d tracker 150 2016 cityrider 10

Ο δάσκαλος από το Akashi

 

Κείμενο: Κώστας Γκαζής
Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης

Αγαπητοί μαθητές, σήμερα θα μιλήσουμε για τον Master Yoda 150 από το Akashi, τον θρυλικό πράσινο δάσκαλο, γνωστό για την μικρή του διάπλαση (1.50 ύψος με τα χέρια στην ανάταση), αντιστρόφως ανάλογη με τις δυνάμεις του. Όποιος θητεύσει στο πλάι του Yoda 150 παίρνει τα καλύτερα εφόδια για την καριέρα ενός επιτυχημένου Jedi. 

"Size matters not.”

Το μέγεθος δεν μετράει –τουλάχιστον όχι όσον αφορά στις ικανότητες του μάστερ από το Akashi. Ο μικρός πράσινος δάσκαλος είναι μικρός. Πλεονασμός ίσως τα δύο «μικρός», ε; Ναι, αλλά είναι. Μικρός. Σε κυβισμό κινητήρα περισσότερο (144 κ.εκ.), παρά σε γενικότερες διαστάσεις. Όσον αφορά στο δεύτερο, σημειώστε πως δεν έχει καμία σχέση με το «μινιόν» αδελφάκι του των 125 κ.εκ. με τους τροχούς 14 ιντσών.

Ο μάστερ 150 διαθέτει σωστές διαστάσεις για μεγαλύτερους αναβάτες πάνω από 1.60. Με ύψος 1.70, και με την σχετικά ψηλή σέλα των 840 mm πάταγα εντούτοις καλά το ένα πέλμα στο έδαφος (στενή σέλα και μαλακές αναρτήσεις που συμπιέζουν το αμορτισέρ), και στην οδήγηση δεν αισθάνθηκα ποτέ πιασίματα. Αυτό γιατί οι γωνίες που τοποθετούνται χέρια και πόδια είναι γενναιόδωρες και για full-size ιππότες Jedi.

Το τιμόνι είναι φαρδύ και ιδιαίτερα σηκωμένο (ψηλό καβαλέτο), με σωστές λαβές για άριστο, επιθετικό έλεγχο και εύκολη αλλαγή κατευθύνσεως. Η θέση αναβάτη είναι όρθια, προσφέροντας βέλτιστο οπτικό πεδίο πάνω από τα αυτοκίνητα, ενώ τα μαρσπιέ διαθέτουν ελαστικά παρεμβύσματα για τους κραδασμούς.

Οι καθρέπτες έχουν μικρό στέλεχος, και έτσι πρέπει να λυγίζετε λίγο αγκώνα για να εκμεταλλευθείτε όλο τους το οπτικό πεδίο, αλλά μην τα θέλουμε όλα δικά μας. Είναι καλαίσθητοι και μαζεμένοι, όπως είναι και η υπόλοιπη μοτοσυκλέτα.

Από εμφάνιση, ότι και να πούμε είναι λίγο. Ο μάστερ Yoda 150 είναι κούκλος. Και το ανάποδο πιρούνι του έχει, και την Supermoto τιμονάρα του, και τους δίσκους μαργαρίτες, και λιτό, «αγωνιάρικο» στιλ, και κοντό φτερό μπροστά, και προστατευτική ποδιά για τα πεζοδρόμια έχει -αν και η τεράστια απόσταση των 270 mm από το έδαφος σας έχει καλυμμένους στο θέμα!

Look at me. Judge me by my size, do you? Hmm? Hmm. And well you should not. For my ally is the Force, and a powerful ally it is.

"Patience you must have my young padawan"

Κάθε μαθητής πρέπει να δείχνει τη δέουσα υπομονή, όσον αφορά στον δάσκαλο και στις διδαχές του. Έτσι και με τον Master 150. Αν ο μαθητής θέλει να γκρινιάξει, θα πιαστεί από ορισμένα στοιχεία που καλό είναι να αναφέρουμε, για να τα βγάλουμε από τη μέση, ώστε να ασχοληθούμε με την ουσία.

Η μοτοσυκλέτα πληροί τις προδιαγραφές Euro 3 και όχι τις Euro 4. Δεν έχει ABS ή CBS στα φρένα, ενώ ο προηγούμενης γενιάς κινητήρας διαθέτει 2 βαλβίδες, καρμπιρατέρ, τσοκ στο χέρι, και είναι αερόψυκτος. Οι πονηρές προεκτάσεις των πλαστικών που θέλουν να πείσουν για ύπαρξη ψυγείου είναι μια άριστη κίνηση marketing, όμως ψυγείο δεν υπάρχει. Η επίσημα ανακοινώσιμη ιπποδύναμη των 11,83 ίππων και η ροπή του 1,2 Kgm κάνουν πάντως μια χαρά τη δουλειά τους, ενώ η απόκριση στο γκάζι και η καμπύλη ιπποδύναμης είναι υποδειγματικές.

Υπομονή θα πρέπει να κάνει ο μαθητευόμενος Jedi και σε κάποιες άλλες λεπτομέρειες, όπως τα παλιομοδίτικα και λιτά όργανα (αναλογικό κοντέρ, ολικός χιλιομετρητής και δείκτης βενζίνης), στο…

...κυτίο των εργαλείων που βρίσκεται στο πίσω «numberplate», το οποίο ασφαλίζει -όχι καλά- με έναν πλαστικό πίρο, στην πολεμικά σκληρή σέλα, και στα σκληρά ελαστικά της IRC.

"Feel the force!"

Νιώσε τη δύναμη! Και δεν μιλάμε για τη δύναμη του κινητήρα -που είναι αρκούντως ικανοποιητική-, αλλά για τη γενικότερη συμπεριφορά του Master 150. Ένας απίθανος μικρός πολεμιστής, παρά τα σκληρά ελαστικά που αν αλλάξετε θα απογειώσετε τις sport δυνατότητες της μοτοσυκλέτας, σε όλες τις καταστάσεις. Από καθημερινή οδήγηση (χωράει παντού, έχει τρελή ακτίνα στροφής, είναι πούπουλο στα 109 στεγνά κιλά, φτάνει άνετα τα 100 και με λίγη υπομονή τα 115 χλμ/ώρα, και το τιμόνι περνάει πάνω από τους περισσότερους καθρέπτες), μέχρι την εκμάθηση πολεμικών τεχνών, με τρόπο που μόνο ένας Master Jedi μπορεί να διδάξει.

Στο ξεκίνημα ο κινητήρας θέλει ένα μικρό ζέσταμα, ενώ στις κρύες μέρες θα χρειαστείτε τη συνδρομή του τσοκ στην αρχή. Μόλις τα μέταλλα έρθουν σε θερμοκρασία λειτουργίας, μπορεί να αρχίσει και το… μάθημα.

Η αίσθηση του D-Tracker 150, από το ατσάλινο πλαίσιο και τις αναρτήσεις και τα φρένα, είναι ακριβώς αυτή που χρειάζεται τόσο ο αρχάριος, όσο και ο προχωρημένος αναβάτης. Ουδέτερη.

Εύκολο σε χειρισμούς, ευέλικτο αλλά σταθερό μέχρι την τελική του, και με μπροστινό φρένο που προσφέρει απίστευτη δύναμη και εκπληκτική αίσθηση στο φρενάρισμα! Όταν τώρα εκμεταλλεύεσαι όλη την κλίμακα στροφών, το D-Tracker 150 ελίσσεται σαν αφιονισμένο έντομο ανάμεσα στα αστικά εμπόδια, εκπλήσσοντας τόσο τους υπόλοιπους, όσο και τον ίδιο του τον αναβάτη, με την ταχύτητα που διεκπεραιώνει την κάθε διαδρομή. Και θα εκπλαγείτε ακόμα παραπάνω όταν δείτε και την κατανάλωση, που όσο κι αν πιέσετε δύσκολα θα ξεπεράσει τα 3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

"Do or do not. There is no try."

Ή το κάνεις, ή όχι. Δεν υπάρχει «προσπαθώ». Έτσι κι ο δάσκαλος από το Akashi. Τα κάνει όλα, και τα κάνει σωστά. Στη σβέλτη οδήγηση τα ελαστικά της IRC θα βάλουν το όριο, παρόλα αυτά σε καλή και μέτρια άσφαλτο λειτουργούν ικανοποιητικά –όχι όμως στο βρεγμένο και στην άσφαλτο-γυαλί. Εντούτοις, θα σας βοηθήσουν στην εκμάθηση των πρώτων σας drift, και όχι μόνο με φρένο, αλλά και με γκάζι!

Με τη βοήθεια του συμπλέκτη και πρώτη στο πεντατάχυτο κιβώτιο, ο Master 150 θα διώξει απολαυστικά τον πίσω τροχό σε άσφαλτο ή χώμα, διδάσκοντας σας την τέχνη του drift. Ο κορυφαίος έλεγχος από το φαρδύ τιμόνι εδώ γίνεται κάτι παραπάνω από αισθητός.

Πάλι με τη βοήθεια του συμπλέκτη, και με πρώτη στο κιβώτιο, ο μπροστινός τροχός θα αφήσει το έδαφος, και ο πράσινος Jedi Master θα σας γαλουχήσει με τον καλύτερο τρόπο στην τέχνη της σούζας.

Κι όταν θελήσετε σεμινάρια στο endo (αγγλιστί «stoppie»), στην ανάποδη σούζα αν θέλετε να προσπαθήσουμε να το αποδώσουμε στα ελληνικά, το φρένο-άγκυρα των 240 mm με τη διπίστονη συμβατική δαγκάνα μπροστά θα κάνει τα δύσκολα-εύκολα, ανεβάζοντας σας επίπεδο στο πι και φι.

"Always pass on what you have learned."

Πάντα να μεταδίδεις / διδάσκεις αυτά που γνωρίζεις. Και ο Master 150 έχει το παραπάνω ρητό χαραγμένο με πύρινα γράμματα στη συνείδηση του.

Μέγας διδάσκαλος, που αδικείται από κάποιες παρωχημένες λεπτομέρειες στα περιφερειακά του, και δυσκολεύεται να εξαπλώσει τη διδασκαλία του, λόγω της σχετικά ακριβής τιμής του.

Αν πάντως τον επιλέξετε ως δάσκαλο, θα ενθουσιαστείτε μαζί του, και θα περάσετε ατελείωτες ώρες διασκέδασης στη σέλα του, είτε σε καθημερινές συνθήκες, είτε σε κάποια πίστα καρτ, ή κάποια ορεινή διαδρομή, ακονίζοντας τις ικανότητες σας σε sport οδήγηση και σε ρεπερτόριο πολεμικών τεχνών.

May the Force be with you Master Yoda 150.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατασκευαστής Kawasaki
Μοντέλο D-Tracker 150
Αντιπρόσωπος TEOMOTO A.E.
Τιμή 3.490euro
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος, διβάλβιδος, SOHC
Χωρητικότητα (cc) 144
Διάμετρος x διαδρομή (mm) 58.0 x 54.4
Συμπίεση 9.5:1
Τροφοδοσία Καρμπιρατέρ NCV24
Εκκίνηση  Μίζα
Μετάδοση Αλυσίδα
Σχέσεις 5
Τελική σχέση 45/14
   
Πλαίσιο  
Τύπος Περιμετρικό ατσάλινο 
Μήκος (mm) 2.030
Πλάτος (mm) 960
Ύψος  (mm) 1.160
Μεταξόνιο (mm) 1.340
Γωνία κάστερ 27
Ίχνος  (mm) 92
Ύψος σέλας (mm) 840
Απόσταση εδάφους  (mm) 270
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) 6.9
Βάρος (kg) 114
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά USD 35mm με διαδρομή τροχού 150 mm
Πίσω Αμορτισέρ με μοχλισμό Uni-Trak με διαδρομή τροχού 192 mm, ΠΕ 5 θέσεων
   
Τροχοί / Ελαστικά  
Εμπρός 100/80-17
Πίσω 120/70-17
   
Φρένα  
Μπροστά Δίσκος "μαργαρίτα" διαμέτρου 240 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων
Πίσω Δίσκος "μαργαρίτα" διαμέτρου 190mm  με δαγκάνα ενός εμβόλου
   
Μέγιστη ιπποδύναμη 11,83 hp /8,000rpm
Μέγιστη ροπή 1,2 kg /6,500rpm

Φωτογραφίες κίνησης

test_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_6.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_9.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_5.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_1.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_10.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_3.JPGtest_kawasaki_d_tracker_2016_cityrider.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_2.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_7.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_8.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_4.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_12.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_11.JPG

Φωτογραφίες λεπτομερειών

test_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_6.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_9.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_5.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_1.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_10.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_3.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_2.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_13.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_7.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_8.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_14.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_4.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_12.JPGtest_kawasaki_d_tracker_150_2016_cityrider_11.JPG


AdmirorGallery 5.0.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.