city2 WHITE DDIAFANES

Yamaha

 

yamaha nmax test city rider

Απόλυτος αστικός ισορροπιστής

 

Κείμενο: Κώστας Γκαζής
Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης
 
To NMAX 125 ABS της Yamaha είναι ένα ιδιαίτερα μελετημένο, σύγχρονο, οικονομικό και απόλυτα ισορροπημένο scooter πόλης, με πολύ καλή δεμένη & premium αίσθηση στο δρόμο, στάνταρ ABS και αποθηκευτικό χώρο για ένα full-face κράνος κάτω από τη σέλα.
 
Τα παραπάνω είναι λίγα μόνο από τα δυνατά σημεία του NMAX, το οποίο αποτελεί τον προάγγελο μιας νέας τάξης πραγμάτων για τη Yamaha όσον αφορά στα μικρά scooter. Νέα τάξη πραγμάτων τόσο στην οικονομία (δυνατή τιμή αγοράς, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς το στάνταρ ABS, και μικρή κατανάλωση καυσίμου από τον blue core κινητήρα με το VVS), όσο και στους χώρους (full-face κάτω από τη σέλα), αλλά και στην δεμένη σύγχρονη αίσθηση -παρά τα οικονομικά επιμέρους εξαρτήματα.
 
Στόχος ήταν η ισορροπία σε όλους τους τομείς -και στον αισθητικό-, και ο στόχος επετεύχθη. Η Yamaha δεν είχε πρόθεση να παρουσιάσει κάτι το διαστημικό σε εμφάνιση, καθώς το target group του NMAX είναι τόσο ευρύ, που εύκολα θα μπορούσε κάποιο μέρος του να αποξενωθεί. Τα μικρά scooter πόλης είναι πλέον τόσο δημοφιλή, που τραβάνε κόσμο από όλες τις τάξεις αναβατών, είτε μιλάμε για πιτσιρικάδες και αρχάριους, είτε για ώριμους και έμπειρους.
 
Είτε με ελάχιστη εμπειρία, ή πάλι με αρκετές δεκαετίες από τους 2 τροχούς στην πλάτη του, ο πιθανός αγοραστής ΝΜΑΧ απαιτεί την κάλυψη ορισμένων απαραίτητων προϋποθέσεων ώστε να καταθέσει το χρηματικό αντίτιμο που απαιτεί η Yamaha. Αξιοπιστία, όνομα, οικονομία, ασφάλεια και value for money. Τα λούσα, το "προχωρημένο" design και τα ακριβά περιφερειακά θα ακριβύνουν το πακέτο, και θα μειώσουν το εύρος του απαιτητικού και πολυδιάστατου αγοραστικού κοινού της κατηγορίας, οπότε τα αφήνουμε κατά μέρος.

Το χαρακτηριστικό... “μπούμερανγκ” των μεγάλων XMAΧ (όπως αποκαλεί η Yamaha το ασημένιο πλαστικό που διασχίζει το scooter) δίνει και εδώ το παρών, ενώ το ΝΜΑΧ αποπνέει φιλικότητα και ποιότητα από όπου κι αν το δει κανείς. Ελάχιστες αιχμές, αρκετές καμπύλες, σέλα χαμηλή ακόμα και στο μάτι, χειρολαβές και αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη. ABS και με τη βούλα -στο μπροστινό φτερό-, κινητήρας με λεπτομέρειες που θυμίζουν ανθρακόνημα, ψηφιακό όργανο και φιμέ κοντή ζελατίνα. Άριστη η συναρμογή των πλαστικών, πολύ καλό φινίρισμα, ανάγλυφα logo NMAX και σπορ ζάντες 13 ιντσών με 6 μπράτσα.


Η σέλα είναι ιδιαιτέρως χαμηλή στα 765 χιλιοστά, και θα βολέψει ιδιαίτερα τους μικρόσωμους αναβάτες αλλά και τις γυναίκες -μόνο οι μεγαλύτεροι αναβάτες -πάνω από 1.85- ίσως στριμωχτούν λίγο. Παρόλα αυτά η εργονομία του NMAX είναι τόσο καλή ώστε δύσκολα θα βρουν τα πόδια ακόμα και των ψηλότερων αναβατών στο τιμόνι. Τα μαρσπιέ είναι σχετικά στενά, ενώ παρόλο που διαθέτουν και σημείο μπροστά με κλίση, η απόσταση παραείναι μικρή για να τοποθετήσεις ψηλά τα πόδια σου -όπως σε scooter μεγαλύτερου κυβισμού και διαστάσεων. Έτσι, αναβάτης με ύψος 1.70 κάθεται με τα γόνατα λυγισμένα αρκετά, περίπου στις 90 μοίρες, ενώ άνετες είναι οι γωνίες των χεριών όπως πέφτουν στο τιμόνι. Μην περιμένετε πολλά από την κοντή ζελατίνα, παρόλα αυτά θα κόψει τον αέρα μέχρι και λίγο κάτω από το στήθος.

Για μεγαλύτερη προστασία, δοκιμάστε μια διαφορετική aftermarket προστασία. Η ψηφιακή οθόνη των οργάνων εκτός από κοντέρ, δείκτη καυσίμου και ρολόι, διαθέτει ολικό και μερικό χιλιομετρητή, αλλά και... πέντε δείκτες κατανάλωσης (ένδειξη στιγμιαίας και μέσης κατανάλωσης, τόσο σε λίτρα/100χλμ., όσο και σε χλμ/λίτρο, και ένδειξη οικονομικής οδήγησης). Η ένδειξη οικονομικής οδήγησης πρόκειται για ένα μετρητή με μπάρες στο απέναντι άκρο από τον δείκτη καυσίμου. Οι μπάρες γεμίζουν όταν ανοίγετε με υπερβολικό ζήλο το γκάζι, υποδεικνύοντας σας τη μεγάλη κατανάλωση της στιγμής. Όταν δουλεύετε το μοτέρ σε πιο συντηρητικούς και χαλαρούς ρυθμούς, οι μπάρες μειώνονται, μέχρι να εξαφανιστούν, υποδηλώνοντας την οικονομική κατανάλωση του NMAX.

Η σέλα του συνεπιβάτη είναι ελαφρώς ψηλότερη από του αναβάτη, ενώ οι καθρέπτες είναι όμορφοι σε σχεδιασμό, παρέχουν όμως μικρό οπτικό πεδίο. Η κόρνα παράγει ασθενικό ήχο, ενώ το άνοιγμα της σέλας γίνεται σωστά από τον κεντρικό διακόπτη, η οπή του οποίου κλείνει με ένα έλασμα, και ανοίγει με το πίσω μέρος του κλειδιού του ΝΜΑΧ. O τριπλός προβολέας μπροστά είναι LED (διπλός στη μεσαία σκάλα ενώ μια τρίτη, κεντρικά τοποθετημένη λυχνία ανάβει επιπρόσθετα στη μεγάλη σκάλα. Φλας και πίσω φως, για κάποιο περίεργο λόγο (κόστος;) δεν διαθέτουν LED λαμπτήρες, παρά συμβατικούς. Το πλαϊνό σταντ στήνει σε σωστή κλίση το NMAX, ενώ το ελαφρύ (127 κιλά γεμάτο) scooter ανεβαίνει / κατεβαίνει πανεύκολα και στο κεντρικό σταντ.

Όσον αφορά στους χώρους, κάτω από τη σέλα θα χωρέσει άνετα ένα full-face κράνος, ενώ μπροστά θα βρείτε ένα ανοιχτό ντουλαπάκι, που χωράει άνετα ένα μπουκαλάκι νερό, και μερικά ακόμη μικροπράγματα. Για αποθήκευση 2ου κράνους, ένα top-case θα κάνει τη δουλειά που χρειάζεται.


Blue core ονομάζει η Yamaha την αρχιτεκτονική του κινητήρα του NMAX. Compact διαστάσεις, βέλτιστη οικονομία χωρίς θυσίες στην απόδοση και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Για να πετύχουν αυτά τα αποτελέσματα οι μηχανικοί της Yamaha, επικεντρώθηκαν στη βελτίωση της θερμικής απόδοσης του κινητήρα, στη βελτίωση του συστήματος ψύξης και στη μείωση των τριβών του κινητήρα. Το ψυγείο του νέου μοτέρ βρίσκεται στο πλάι (στο ίδιο στιλ με το PCX), κάτι που στην πράξη απελευθερώνει αρκετό χώρο στην περιοχή των ποδιών, αφού στα συμβατικά scooter το ψυγείο βρίσκεται πίσω από τον εμπρός τροχό. Ο offset κύλινδρος με επίστρωση DiASil ευθύνεται για τις μειωμένες τριβές, ενώ η Yamaha αναφέρει πως η χρήση LED φώτων εμπρός που καταναλώνουν λιγότερο ρεύμα επέτρεψε τη χρήση ενός μικρότερου σε μέγεθος δυναμό.

Σημειώστε το μοτέρ συνδέεται στο πλαίσιο μέσω σινεμπλόκ, που κόβουν τους κραδασμούς, δίνοντας bonus points στην άνεση των επιβαινόντων. Ένα από τα Unique Sales Points του mini GT της ιαπωνικής εταιρίας είναι και το σύστημα μεταβλητού χρονισμού για τις βαλβίδες (VVA, δηλαδή Valve Actuation System), ένα σύστημα που συνήθως απαντάται σε κορυφαίες και μεγάλου κυβισμού μοτοσικλέτες. Για να λύσουμε τις παρανοήσεις, εδώ δεν έχουμε εναλλαγή από 2 σε 4 βαλβίδες. Και οι 4 βαλβίδες λειτουργούν συνεχώς, όμως στις 6.000 σαλ. αλλάζει το προφίλ των εκκεντροφόρων. Αυτό αποφέρει οφέλη τόσο στο γέμισμα της απόδοσης σε όλες τις στροφές, όσο και στην καλύτερη οικονομία καυσίμου, ενώ δεν υπάρχουν σκαλοπάτια στην απόδοση που να γίνονται αντιληπτά κατά την οδήγηση. Όσον αφορά στην κατανάλωση την βδομάδα της δοκιμής μας μετρήσαμε 2,9 λίτρα στα 100χλμ, ως μέση κατανάλωση.


Το ατσάλινο πλαίσιο του ΝΜΑΧ είναι εντελώς νέο, και το βάρος των 127 κιλών (γεμάτο με υγρά) μαζί με τους μικρούς τροχούς 13 ιντσών και την γεωμετρία του scooter μεταφράζονται σε παροιμιώδη ευελιξία, που θα σας κάνει να χαζογελάτε μόνοι σας μέσα από το κράνος, σε κάθε μποτιλιάρισμα. Η αίσθηση είναι ποδήλατο... και βγάλε. Παράλληλα όμως, το σύνολο πλαισίου-αναρτήσεων είναι δεμένο, δίχως πλεύσεις και ασυμφωνίες. Ισορροπία επετεύχθη και εδώ, παρά τα χαμηλού budget δύο πίσω αμορτισέρ που δεν ρυθμίζονται ούτε ως προς την προφόρτιση. Στη σύγχρονη αρχιτεκτονική του scooter πρέπει να περιλάβουμε και τη θέση του ρεζερβουάρ, που βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, συνεισφέροντας στην καλύτερη κατανομή του βάρους. Το ΝΜΑΧ φρενάρει με δύο δίσκους, έναν μπροστά και έναν πίσω, αμφότεροι στα 230 χιλιοστά, με δαγκάνες ενός εμβόλου, και με στάνταρ ABS.


Τα δυνατά σημεία ενός αστικού scooter συνοψίζονται για μένα σε ένα και μοναδικό χαρακτηριστικό. Την ευχρηστία. Γιατί καλοί μεν οι μπλε πυρήνες, η σύγχρονη αρχιτεκτονική, τα LED φώτα, τα ψηφιακά όργανα, το ένα, το άλλο, οι λεπτομέρειες, κλπ, αλλά πάνω από όλα, το scooter πρέπει να σε προκαλεί να το καβαλήσεις και να φύγεις δίχως δεύτερη σκέψη, και δίχως να σε προβληματίζει πουθενά. Το ΝΜΑΧ κάνει ακριβώς αυτό. Τρυπώνει στο μυαλό σου, ως το απόλυτο όχημα που θα ξεκλειδώσει οποιαδήποτε ανάγκη σου για αστική μετακίνηση. Δεν σκέφτεσαι τις λεπτομέρειες. Καβαλάς, ανοίγεις το γκάζι, φτάνεις στον προορισμό σου. Απλά πράγματα. Στο ενδιάμεσο, ανάλογα την ψυχοσύνθεση σου, μπορείς να κάνεις την απόλυτη ζεν βόλτα, ή να βγάλεις αφρούς από τη λύσσα, προσπαθώντας να κόψεις δευτερόλεπτα από τον καλύτερο χρόνο σου στην εκάστοτε αστική πίστα στην οποία... διαγωνίζεσαι.

Η χαμηλή σέλα, το χαμηλό κέντρο βάρους, το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, και η απλότητα του ΝΜΑΧ (δίχως πολλούς διακόπτες, δίχως gadget, κ.α.), σε κατευθύνουν στην ουσία του πράγματος, που είναι η διασκεδαστική και αποτελεσματική αστική οδήγηση. Οι μαλακές αναρτήσεις συνηγορούν στην άνεση, το βασικό ABS κάνει τη δουλειά που χρειάζεται, εμποδίζοντας τις χαζές πτώσεις από μπροστινό, και ο κινητήρας καίει ελάχιστο καύσιμο, ακόμα κι αν του πίνετε το αίμα.

 
Το μοτέρ είναι δυνατό -η Yamaha έχει κάνει τις δικές της συγκρίσεις, με το ΝΜΑΧ να σημειώνει ταχύτερους χρόνους σε επιταχύνσεις και αρκετά μεγαλύτερη τελική ταχύτητα από το αντίπαλο Honda PCΧ 125-, και η τελική ξεπερνάει κατά τι ακόμα και τα 120 χλμ/ώρα! Αυτό σημαίνει πως θα βγείτε και στους αυτοκινητόδρομους για λογικές αποστάσεις, διατηρώντας ψηλά τα επίπεδα της ενεργητικής ασφάλειας σας. Ένα ανεπαίσθητο τίναγμα στο άνοιγμα του γκαζιού από την εντελώς κλειστή θέση δεν καταφέρνει να χαλάσει την εικόνα της σβέλτης και γλυκιάς ροής του ΝΜΑΧ ανάμεσα στα αστικά εμπόδια, ενώ τα φαρδιά ελαστικά ScootSmart της Dunlop κάνουν καλή δουλειά σε κράτημα, φρενάρισμα, αλλά και στο βρεγμένο οδόστρωμα.

Ο απόλυτος αστικός ισορροπιστής NMAX είναι διαθέσιμος σε 4 χρώματα, στο κόκκινο (Power Red) της δοκιμής μας, και στα: χρυσό (Frozen Titanium), λευκό (Milky White) και μαύρο (Midnight Black). Στα επίσημα αξεσουάρ του NMAX, η Yamaha διαθέτει διάφανες χούφτες, μεταλλικά καλύμματα μαρσπιέ, κάλυμμα σέλας, διαφορετική, πιο άνετη σέλα, ψηλή ζελατίνα, σχάρα, τσαντάκι σέλας, top-case 39 λίτρων, πλάτη συνεπιβάτη, κουβέρτα αλλά και βάση για GPS, για να κάνετε το scooter σας ακόμα πιο χρηστικό, και ακόμα πιο εμφανίσιμο.

Κατασκευαστής Yamaha
Μοντέλο NMAX 125 ABS
Αντιπρόσωπος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε.
Εγγύηση 2 χρόνια
Κινητήρας  
Τύπος Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος, 1ΕΕΚ
Κυβισμός (c.c.) 125
Συμπίεση (:1) 11,2
Διάμετρος x Διαδρομή (mm x mm) 52 x 58,7
Τροφοδοσία Ψεκασμός
Σύστημα εξαγωγής Mία σε μία
Λίπανση Υγρό κάρτερ με αντλία λαδιού
Συμπλέκτης Αυτόματο
Κιβώτιο ταχυτήτων _
Μετάδοση Ιμάντας
Πλαίσιο  
Τύπος  Ατσάλινο, σωληνωτό
Κάστερ (°) Δ.Α.
Ίχνος (mm) Δ.Α.
Πλάτος  (mm) 740
Μεταξόνιο (mm) 1350
Ύψος (mm) 1115
Ύψος σέλας (mm) 765
Απόσταση εδάφους (mm) 135
Βάρος, γεμάτο (kg) 127
Ρεζερβουάρ / Ρεζέρβα (lt) 6,6 / Δ.Α.
Αναρτήσεις  
Μπροστά Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι
Πίσω Δυο αμορτισέρ δίχως ρυθμίσεις
Ελαστικά  
μπροστά 110/70-13’’
Πίσω 130/70-13’’
Φρένα  
Μπροστά Δ / 230, ABS
Πίσω Δ /230, ABS
Επιδόσεις  
Ισχύς εργοστασίου (ίπποι / στροφές) 12/7.500
Ροπή εργοστασίου (χλγρμ / στροφές) 1,2/7.250

yamaha_nmax_test_city_rider_65.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_23.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_67.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_49.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_12.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_28.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_25.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_46.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_63.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_50.JPGyamaha_nmax_test_city_rider.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_18.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_36.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_21.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_6.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_66.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_17.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_26.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_14.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_58.JPG

yamaha_nmax_test_city_rider_9.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_8.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_12.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_10.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_5.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_7.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_2.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_15.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_16.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_6.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_1.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_3.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_11.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_13.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_14.JPGyamaha_nmax_test_city_rider_4.JPG