city2 WHITE DDIAFANES
 CITYRIDER 67ο τεύχος, Δεκέμβριος 2022

CITYRIDER 67ο τεύχος, Δεκέμβριος 2022

  Νέες εταιρίες, νέεςεπιλογές 

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: 775 εκατομμύρια για την Οδική Ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: 775 εκατομμύρια για την Οδική Ασφάλεια

  Μετά από εξέταση οδικών τμημάτων μήκους 15.000 χλμ  

Η Mototrend συμμετέχει στην Urban Mobility 2022

Η Mototrend συμμετέχει στην Urban Mobility 2022

  Το Σαββατοκύριακο 28-29/5  

Ποδηλατικός Γύρος Αθήνας

Ποδηλατικός Γύρος Αθήνας

  Τελευταίες πληροφορίες πριν την Κυριακή 29 Μαίου  

Bajaj - Νέος τιμοκατάλογος

Bajaj - Νέος τιμοκατάλογος

  Περιλαμβάνει και το νέο Dominar 400 Tour  

Τελευταίες δοκιμές

IMG 0aafddf7f611f995bed48188d78583f6 V

Piaggio Beverly 300-400 2021 -…

Το οδηγούμε στο Λιβόρνο της Ιταλίας
vespa 300 super tech 1

Test – Vespa GTS300 Super HPE

Η ισχυρότερη Vespa παραγωγής
705002fc234bb6aa85983a8809c80343 XL

VIDEO TEST - Yamaha TMAX 560 2020

Η εξέλιξη του γεννήτορα των sport…
sym vf125 10

TEST - SYM VF125 EFI 2019

Ξεχωριστός χαρακτήρας!
cf moto 400gt kinisi 3

TEST – CFMOTO 400 GT

Μοτοσυκλέτα touring με 400 κ.εκ.;…
test suzuki gsx s 125 7

TEST – Suzuki GSX-S125 2018

City Fighter το αυθεντικό

Νέα Μοντέλα

Διαβάστε επίσης:

Υπουργείο Υποδομών και…

7f5536e057f6c7cb486bb4f0e7c541d3 XL
Μετά από εξέταση οδικών τμημάτων μήκους 15.000 χλμ

Η Mototrend συμμετέχει στην…

KYMCO AGILITY S 125
Το Σαββατοκύριακο 28-29/5

Η Γκοργκόλης Α.Ε. στην έκθεση…

67a5b6d61e7beb622bc040801345d31c XL
Το Σαββατοκύριακο 28-29/5

Ποδηλατικός Γύρος Αθήνας

podilatikos gyros athinas 1
Τελευταίες πληροφορίες πριν την Κυριακή 29 Μαίου

Bajaj - Νέος τιμοκατάλογος

283946012 7799197623454004 4981758145331582750 n
Περιλαμβάνει και το νέο Dominar 400 Tour

kawasaki ninja 650 test city rider 2017

Ninja για σπίτι

 

Κείμενο: Κώστας Γκαζής

Επιμέλεια: Θοδωρής Ξύδης

Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης

Το Ninja 650 του 2017 είναι ένα από τα πλέον χτυπητά σύγχρονα παραδείγματα μοτοσυκλετών όπου δεν πρέπει να κρίνει κανείς το πακέτο από το περιτύλιγμα του. Από τη μία, λογότυπο και εμφάνιση παραπέμπουν ευθέως σε Superbike (ZX-10R) και από την άλλη, ΟΛΑ τα υπόλοιπα έχουν 100% χρηστικό, καθημερινό, street-sport-touring... "τα κάνω όλα και συμφέρω" χαρακτήρα!

H Kawasaki πήρε ως βάση το ER-6f, το ξανασχεδίασε, το εκσυγχρόνισε, του άλλαξε πλαίσιο και το προίκισε με μοχλικό στο πίσω αμορτισέρ, το έβαλε σε εξαντλητική δίαιτα (-11 κιλά) το έφερε στην Euro 4 εποχή και το βάφτισε Ninja 650. Ninja 650; Ναι, αλλά... όχι. Όχι, δεν συγκρίνεται το Ninja 650 με το ZX-6RR Ninja. Ninja λέγονται πλέον αρκετές μοτοσυκλέτες της Kawasaki (στα 300, 600, 650, 1000 & 1400 κυβικά), με κάποιες από αυτές να είναι σαφώς πιο πολεμικές από τις άλλες, με τα “300” & “650” να είναι τα πλέον πολυτάλαντα και πολυχρηστικά μοντέλα της οικογένειας.

Όσον αφορά στις διαφορές μεταξύ του νέου Ninja 650 και του παλαιότερου ER-6f, αυτές είναι τόσο σημαντικές ώστε να μπορούμε να μιλάμε για ολοκαίνουρια μοτοσυκλέτα.

Έτσι το νέο Ninja 650 ζυγίζει 193 ΓΕΜΑΤΑ κιλά, στην έκδοση με το ABS! Σε σύγκριση με τα... 211 κιλά που ζύγιζε το ER-6f, το Ninja 650 είναι ελαφρύτερο ούτε λίγο ούτε πολύ κατά 18 κιλά! Εξωπραγματικό, ε;

Σε σχέση με το ER-6f, το μοτέρ του Ninja 650 μπορεί να έχει χάσει κάποια αλογάκια ψηλά ( ελέω Euro 4), αλλά σε χαμηλές και μεσαίες στροφές είναι εκπληκτικό! Μιλάμε για κινητήρα-λάστιχο, που... κάνει παπάδες παντού, ανεξαρτήτως ταχύτητας και φορτίου -πραγματικά από τα κορυφαία μοτέρ σε ελαστικότητα-φιλικότητα!

Ποιοτικά το Ninja 650 είναι πραγματικά πολύ καλό. Υψηλή, ποιότητα πλαστικών και μεταλλικών μερών, άψογη και συμπαγής συναρμογή, απουσία τριγμών, ποιοτική βαφή, λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει και κάνουν το βλέμμα να κολλάει πάνω του. Σε πείθει με το “καλημέρα”, και με το παραπάνω.

Ως all-round μοτοσυκλέτα που θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για καθημερινή μετακίνηση, το νέο Ninja 650 έχει προσεχθεί ιδιαίτερα στην προσφερόμενη άνεση. Όρθια θέση οδήγησης του έδωσαν οι άνθρωποι της Kawasaki αλλά και μεγάλη προσοχή στη μείωση των κραδασμών από τον δικύλινδρο κινητήρα με τον αντικραδασμικό άξονα. Ελαστικά παρεμβύσματα έχει το τιμόνι, αλλά και τα μαρσπιέ, για  λιγότερους κραδασμούς σε χέρια, πόδια και καθρέπτες (άνεση, άνεση και επίσης... άνεση).

Στο ρεζερβουάρ τα λογότυπα της Kawasaki έχουν περαστεί με βερνίκι, στα πλαϊνά προστατευτικά του ψυγείου τα “Ninja” δεν διαθέτουν την ίδια προστασία, ενώ στην ουρά αναγράφεται ο κυβισμός του μοντέλου. Όμορφα είναι τα ελαστικά προστατευτικά του παξιμαδιού του πίσω άξονα, ενώ πρωτότυπη και όμορφη είναι η τάπα του ρεζερβουάρ.

Με χαμηλή σέλα ύψους 790 χλστ., το Ninja 650 είναι μια προσβάσιμη μοτοσυκλέτα για ένα μεγάλο εύρος αναβατών. Οι σέλες είναι σχεδιασμένες σε sport ύφος, ενώ, ειδικά του συνεπιβάτη είναι αρκετά άβολη αφού είναι στενή και υπολείπεται σε αφρώδες. Είναι καλή μόνο για αστικές αποστάσεις, ενώ το Ninja δεν έχει ούτε χειρολαβές συνεπιβάτη.

Η στάση που τοποθετείται ο αναβάτης είναι αρκετά όρθια, με ελαφριά κλίση προς τα εμπρός και με ψηλά κλιπόν που συνηγορούν στην άνεση, χαρίζοντας παράλληλα και μια πιο στενή και πιο σπορ θέση οδήγησης.

Ωραία λεπτομέρεια οι δύο (2) ρυθμιζόμενες μανέτες σε 5 θέσεις για να ταιριάζουν σε κάθε αναβάτη. Οι καθρέπτες έχουν καλό οπτικό πεδίο, η κόρνα είναι δυνατή, ενώ οι διακόπτες είναι παλαιάς κοπής και λιτοί -έχουμε και σινιάλο αλλά και αλάρμ.

Τα όργανα αποτελούνται από μια ψηφιακή οθόνη με μαύρο φόντο και δυσδιάκριτες κρεμ ενδείξεις, ενώ για το στροφόμετρο έχουμε το κλασικό "ρολόι" αναλογικών ενδείξεων.  Για να αλλάξεις τώρα ενδείξεις στα όργανα, πρέπει να το κάνεις μέσω δυο κουμπιών που βρίσκονται πάνω τους, οπότε αναγκαστικά το κάνεις μόνο σταματημένος

Πέρα από στροφόμετρο και ταχύμετρο, στις πληροφορίες βλέπουμε ένδειξη σχέσης κιβωτίου, στάθμης καυσίμου και θερμοκρασίας μοτέρ, δυο μερικούς και έναν ολικό χιλιομετρητή, μέση και στιγμιαία κατανάλωση, αυτονομίας, ρολόι και ένδειξη οικονομικής (eco) οδήγησης.  Με προειδοποίηση για τη ρεζέρβα στα 90 χλμ. το Ninja  προειδοποιεί νωρίς και σας γλιτώνει από το άγχος.

Ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας, που γνωρίζουμε από τα ER-6 και Versys, έχει δεχθεί τις κατάλληλες τροποποιήσεις για να ταιριάζει με τον χαρακτήρα του νέου μοντέλου. Φέρει αντικραδασμικό άξονα, τέσσερις βαλβίδες για κάθε κύλινδρο, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και είναι 649 κ.εκ.

Η απόδοσή έχει βελτιστοποιηθεί για το μεσαίο φάσμα λειτουργίας (3.000-6.000 σ.α.λ.) και πιστέψτε μας... αυτό δεν είναι τσιτάτο του marketing! Η αυξημένη ροπή στις χαμηλότερες στροφές ενισχύει τη χρηστικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις, ευνοώντας ταυτόχρονα και τη sport οδήγηση, παρέχοντας άφθονη δύναμη στις εξόδους των στροφών. Το κιβώτιο είναι φυσικά έξι σχέσεων ενώ ο συμπλέκτης είναι μονόδρομος και έχει και λειτουργία υποβοήθησης της μανέτας - Slip & Assist. Χαμηλά βρίσκεται και η κατανάλωση αφού είδαμε 5,4 λίτρα/100 χλμ.

Όσον αφορά σε πλαίσιο και αναρτήσεις, το Ζ650 φέρει ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα το οποίο είναι μισοκρυμμένο (κρίμα!) κάτω από τα πλαστικά, όμορφο ψαλίδι “μπανάνα” και συμβατικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 41 χλστ.

Συμβατική είναι και η στήριξη στις δισκόπλακες των 300 χλστ. μπροστά και οι δαγκάνες είναι 2 εμβόλων. Η εικόνα συμπληρώνεται από την μονάδα ABS, 9.1Μ της Bosch.

Όταν ανέβεις στη μοτοσυκλέτα προσέχεις τις compact διαστάσεις της, το μικρό σχετικά βάρος, την χαμηλή σέλα (αναβάτης με ύψος 1,70 μ. πατάει όλο το πέλμα του ενός ποδιού κάτω), αλλά και τις ιδιαίτερα μαλακές και ενδοτικές αναρτήσεις που κάθονται αισθητά μόνο με το βάρος μου. Για αστική και σβέλτη χρήση είναι μια χαρά, ενώ όπως και στο γυμνό αδελφάκι Ζ, οι όποιες sport αδυναμίες του θα φανούν μόνο όταν ο αναβάτης πιέσει οριακά τα πράγματα, όπου και πάλι το ninja παρουσιάζεται φιλικό και προοδευτικό. Εννέα στα δέκα θα τους δίναμε, για τον χρηστικό-sport χαρακτήρα του Ninja 650 αφού ακόμα και σε καμπές με 180 χλμ/ώρα το Ζ ήταν βράχος.

Παρόλο τώρα που τα φρένα μπροστά διαθέτουν συμβατικές δαγκάνες, είναι πολύ δυνατά, έχουν και δάγκωμα, προσφέροντας και καλή πληροφόρηση. Καλή είναι η λειτουργία του ABS. Με ένα ζευγάρι πιο μαλακά ελαστικά θα δείξει ακόμη καλύτερο πρόσωπο.

Σε σχέση με τον πρόγονο ER-6f, το Ninja 650 έχει μεταμορφωθεί προς το -πολύ- καλύτερο σε όλους τους τομείς και αναδεικνύεται με ευκολία στον απόλυτο καθημερινό σύντροφο με εμφάνιση RR! Το λογικότατο βάρος και ο ακόμα πιο ροπάτος και ελαστικός δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας μεταφράζονται σε τεράστια ευκολία σε καθημερινές συνθήκες, σε πόλη, μποτιλιάρισμα, επαρχιακό, αλλά και αυτοκινητόδρομο -με λίγα λόγια... παντού.

Είτε έχει να μεταφέρει ένα, είτε δύο άτομα, το Ninja 650 επιταχύνει σβέλτα και ζωηρά, ξεφεύγοντας εύκολα από τους άλλους χρήστες του δρόμου, δίχως να νιώθεις ότι προσπαθείς. Στην κίνηση μπορείς να κινείσαι με μία, δύο ή τρεις ταχύτητες πάνω, και όποτε θελήσεις να ανοίξεις το γκάζι και το Ninja θα σε ξελασπώσει ΠΑΝΤΑ!

Οι 60,34 ίπποι που έδειξε το δυναμόμετρο στον τροχό δίνουν την εντύπωση ότι είναι περισσότεροι στην πράξη.

Ένας ακόμα τομέας που το Ζ650 παίρνει 10 στα 10 είναι η ευελιξία, και ο τρόπος με τον οποίο ελίσσεται στο μποτιλιάρισμα, και σε στριμωγμένες συνθήκες. Το τιμόνι κόβει πολύ, η μοτοσυκλέτα αλλάζει ακαριαία κατεύθυνση και πριν προλάβουν καν να σε αντιληφθούν οι άλλοι τους έχεις προσπεράσει και έχεις φύγει μακριά!

Αν του άλλαζα κάτι, προσωπικά θα το εφοδίαζα με ένα ζευγάρι πιο μαλακά ελαστικά, για την κακή ελληνική άσφαλτο. Όλα τα άλλα είναι όπως πρέπει.

Πιο όμορφο, πιο σύγχρονο, ΠΟΛΥ πιο ελαφρύ από τον πρόγονο ER-6f, πιο φιλικό, πιο ροπάτο, με νέο πλαίσιο, ψαλίδι και εμφάνιση, χαμηλότερη σέλα και νέο όνομα, επιτέλους αμορτισέρ με μοχλικό και φυσικά με μια εκτεταμένη σειρά επίσημων αξεσουάρ, το Ninja 650 δείχνει μια πραγματικά αξιόλογη πρόταση στα μεσαία Sport-Touring / καθημερινά και χρηστικά μοντέλα. Στα 7.890 ευρώ το all-round μοντέλο της Kawasaki αποτελεί μια εντυπωσιακή σε εμφάνιση, value for money πρόταση για κάθε μέρα.

kawasaki_ninja_650_test_city_rider_2017.JPGkawasaki_ninja_650_test_city_rider_2017_5.JPGkawasaki_ninja_650_test_city_rider_2017_7.JPGkawasaki_ninja_650_test_city_rider_2017_8.JPGkawasaki_ninja_650_test_city_rider_2017_1.JPGkawasaki_ninja_650_test_city_rider_2017_2.JPGkawasaki_ninja_650_test_city_rider_2017_6.JPGkawasaki_ninja_650_test_city_rider_2017_4.JPGkawasaki_ninja_650_test_city_rider_2017_3.JPG

kawasaki_ninja_650_28.jpgkawasaki_ninja_650_32.jpgkawasaki_ninja_650_29.jpgkawasaki_ninja_650_37.jpgkawasaki_ninja_650_46.jpgkawasaki_ninja_650_35.jpgkawasaki_ninja_650_47.jpgkawasaki_ninja_650_33.jpgkawasaki_ninja_650_36.jpgkawasaki_ninja_650_31.jpgkawasaki_ninja_650_44.jpgkawasaki_ninja_650_27.jpgkawasaki_ninja_650_43.jpgkawasaki_ninja_650_42.jpgkawasaki_ninja_650_48.jpgkawasaki_ninja_650_26.jpgkawasaki_ninja_650_39.jpgkawasaki_ninja_650_41.jpgkawasaki_ninja_650_30.jpgkawasaki_ninja_650_45.jpg