city2 WHITE DDIAFANES

 
honda riding assist e motorcycle for beginners 9

To μέλλον είναι ηλεκτρικό

 


Έχουμε λίγοτερο από δεκαπέντε χρόνια από την απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων με θερμικούς κινητήρες - Γαλλία και Γερμανία σκοπεύουν από το 2030 να αποκλείσουν την κυκλοφορίας τους στις πρωτεύουσες.

Πάνε χρόνια που μικρές εταιρίες μοτοσυκλετών παιδεύονται με την ηλεκτροκίνηση, με την σοβαρότερη προσπάθεια εξ αυτών να αφορά στην Zero Motorcycles με αποκλειστικά ηλεκτρική γκάμα, και την KTM, τον μόνο από τους μεγάλους κατασκευαστές, με τα μοντέλα Freeride.

Η αυτονομία κυρίως, το βάρος βεβαίως, και φυσικά το κόστος κτήσης, είναι τα μεγάλα προβλήματα, όπως και η χαλαρή εξέλιξη μπαταριών, που κράτησε τους μεγάλους κατασκευαστές έξω από το παιχνίδι. Στο σαλόνι μοτοσυκλέτας του Τόκυο, η Honda, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής παγκοσμίως, παρουσίασε το scooter PCX σε ηλεκτρική και υβριδική μορφή. Η Piaggio, ακολούθησε στο σαλόνι EICMA στο Μιλάνο, με την Vespa Elettrica, και φυσικά, υπάρχουν και άλλες μικρές ή μεγάλες εταιρίες που ''παίζουν''.

Κάτι αλλάζει προς την ηλεκτροκίνηση, αφού μεγάλοι κατασκευαστές μπαίνουν στο παιχνίδι.

Οι νέες μπαταρίες ξηρού τύπου, Solid State, έρχονται να αλλάξουν τα δεδομένα και να συμβάλλουν στην εξέλιξη των ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών. Προβλήματα όπως βάρος, αυτονομία, χρόνος επαναφόρτισης, αλλά και όγκος, μοιάζουν να λύνονται. Μικρότερος βάρος, υπερδιπλάσια και υπερτριπλάσια αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση, περισσότερη ασφάλεια, και διαμόρφωση τους ανάλογα τον χώρο τοποθέτησης.

Φαντάζεστε λοιπόν ένα ηλεκτροκίνητο δίκυκλο που θα μπορεί να κινείται με ταχύτητες 120 χ.α.ω., να έχει αυτονομία 200 χιλιομέτρων και να κινείται άνετα μέσα στην πόλη για 8 ώρες;

Η ηλεκτροκίνηση έρχεται, οι κατασκευαστές δείχνουν τις προτάσεις τους, το παιχνίδι σοβάρεψε και θα σοβαρέψει και άλλο στο άμεσο μέλλον.

Τάκης Μανιάτης