Το μέλλον θα έχει τρεις και τέσσερις τροχούς; |
Μοτοσυκλέτα και scooter, αλλά και ανεξαρτήτως κατηγορίας δίκυκλα, έχουν ένα κοινό: Δύο τροχούς. Μόνο που τα τελευταία χρόνια, προστέθηκε άλλος ένας μπροστά, αρχικά από την Piaggio με τα MP3, στην κατηγορία των scooter, που φυσικά είναι τρίκυκλα, αλλά κατατάσσονται πάλι στα.... δίκυκλα ως μέσα μετακίνησης. Με δικαίωμα οδήγησης από κατόχους διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου αρχικά στις διαφοροποιημένες εκδόσεις LT, και μοτοσυκλέτας αναλόγως κυβισμού, μετά το 2013.
Τρεις τροχοί στην... δίτροχη μετακίνηση, και μία νέα κατηγορία που εισέβαλλε και εδραιώθηκε με αξιώσεις. Και μετά, η Honda με το X-ADV, το οποίο δημιούργησε μία νέα κατηγορία SUV - Sport Utility Vehicle, όπως στα αυτοκίνητα που μεταλλάχθηκαν, ψήλωσαν, και τελικά έγινα ''τζιποειδή'' για κάθε χρήση. Για πρώτη φορά στην μοτοσυκλέτα, η Honda τόλμησε και άλλαξε τα δεδομένα, ενώ η έκφραση των ανθρώπων της BMW στην πρώτη παρουσίαση του X-ADV στην Ιταλία, πριν δύο χρόνια, και η φράση ''μας προλάβατε'', είναι αρκετή για να δείξει πως, όλοι ψάχνονται.
Και φέτος, η Yamaha, δημιουργεί ένα διαφορετικό τρίκυκλο, με τον δικό της sport τρόπο, βασιζόμενο σε γρήγορη μοτοσυκλέτα: Το Nikken, με δύο τροχούς μπροστά, και 115 ίππους, έτοιμο να συνδυάσει την αδρεναλίνη με πρωτάκουστα επίπεδα ασφάλειας.
Η αγορά, εξελίσσεται, τα scooter μεγαλώνουν καλύπτοντας όλο και περισσότερες ανάγκες.
Η Quadro παρουσιάζει το Steinbock, την adventure εκδοχή του τετράροδου scooter της, τα αυτόματα ή ημιαυτόματα κιβώτια ταχυτήτων εισχωρούν σε δυναμικές μοτοσυκλέτες, και ο κόσμος δέχεται τις αλλαγές με ευχαρίστηση.
Τι άλλο θα δούμε στο άμεσο μέλλον; Άγνωστο, σίγουρα όμως, υπάρχει άπλετος χώρος για νέες κατηγορίες και ως τελικοί αποδέκτες, χαιρόμαστε ιδιαίτερα γι' αυτό!
Τάκης Μανιάτης