city2 WHITE DDIAFANES

metaxeirismena seeae

Αντίδραση ΣΕΕΑΕ σε προβλεπόμενα του νέου νομοσχέδιου

Ένα έμμεσο αλλά οριστικό “τέλος” στην εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων βάζουν οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, προειδοποιεί ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, ο οποίος εξέδωσε σχετική ανακοίνωση επισημαίνοντας τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει κάτι τέτοιο.

Ο ΣΕΕΑΕ καλεί παράλληλα σε συνάντηση το υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, προκειμένου να συζητηθεί εκτενώς το θέμα.

Τα προβλήματα που απορρέουν από το νέο νομοσχέδιο, εστιάζονται στις  χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες που πλέον θα απαιτούνται για να εισαχθεί ένα όχημα στην χώρα μας, στην πληθώρα εγγράφων και πιστοποιήσεων που θα πρέπει να συγκεντρωθούν, καθώς και στο κόστος αυτών.

 Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά ο ΣΕΕΑΕ, θα είναι πλέον “ασύμφορη” αυτού του είδους η εμπορική συναλλαγή. 

Ακολουθεί  η σχετική ανακοίνωση του ΣΕΕΑΕ:

"Με το νομοσχέδιο που ανακοίνωσε στα ΜΜΕ στις 31-10-2017 ο υπουργός Μεταφορών κος Σπίρτζης, ότι θα εισάγει στην Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση, καθιστά την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από χώρα της ΕΕ, ουσιαστικά και εκ των πραγμάτων απαγορευτική!!! Εν ολίγοις οι διαδικασίες και τα έγγραφα που πρέπει να συγκεντρωθούν από τον εισαγωγέα Έλληνα έμπορο για τον εκτελωνισμό και την ταξινόμηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι τόσο πολλά, πολύπλοκα, χρονοβόρα και κοστοβόρα, που επί της ουσίας παρεμποδίζεται και εγκαταλείπεται εκ των προτέρων ως εντελώς ασύμφορη κάθε τέτοια συναλλαγή.

Εκτός του ότι η προτεινόμενη ρύθμιση δια των πολλαπλών αυτών νομοθετικών και διοικητικών εμποδίων που θέτει παραβιάζει ουσιώδεις διατάξεις του Ευρωπαϊκού Δικαίου και τον πυρήνα της ελευθερίας κυκλοφορίας των προϊόντων και αγαθών μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εάν ψηφιστεί αυτό το πρωτοφανές σχέδιο νόμου, θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα να μπούν λουκέτα σε χιλιάδες εμπορικές επιχειρήσεις του κλάδου και να στερηθούν οι εργαζόμενοι σε αυτές την εργασία τους, ως επίσης και την τεράστια απώλεια εσόδων για την πολιτεία αφού θα σταματήσουν αμέσως όλες οι εισαγωγές των εν λόγω αυτοκινήτων. Παράλληλα θα στερηθεί ο Έλληνας καταναλωτής ένα προϊόν που λειτουργεί ανταγωνιστικά υπέρ του και εάν δεν μπορεί να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο θα στραφεί στην αγορά παλαιότερου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που κυκλοφορεί στην Ελλάδα συμβάλλοντας στην ανακύκλωση του παλαιού υφισταμένου εγχώριου στόλου αυτοκινήτων.

Επειδή πιστεύουμε ακράδαντα ότι ο κύριος υπουργός έχει παραπληροφορηθεί και δεν έχει καθαρή εικόνα για το τι πραγματικά συμβαίνει, και πόσο ολέθρια θα είναι τα αποτελέσματα αυτών των ρυθμίσεων στην ελληνικά αγορά, έχει την υποχρέωση πριν απ’ οποιαδήποτε ενέργεια και απόφαση να καλέσει τον κλάδο μας σε συζήτηση, κάτι που δεν έχει πραγματοποιήσει δυστυχώς μέχρι σήμερα.

Εάν αγνοήσει τις εισηγήσεις μας και τις απόψεις μας θα προκαλέσει, συνειδητά πλέον, ένα ολέθριο σφάλμα εις βάρος ενός ολόκληρου εμπορικού κλάδου, εις βάρος των εργαζομένων σε αυτό και εις βάρος του Έλληνα καταναλωτή, ενεργώντας επί της ουσίας υπέρ της προώθησης των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, τα οποία ελέγχουν την αγορά του αυτοκινήτου".

Φυσικά το θέμα αφορά και τις μοτοσυκλέτες, με την εισαγωγή και στη συνέχεια διάθεση  αυτών στην χώρας μας, να έχει αποτελέσει κατά καιρούς ένα μεγάλο ποσοστό της αγορά μεταχειρισμένου δίτροχου.  

Ωστόσο τα τελευταία χρόνια, οι τιμές των “εγχώριων” μεταχειρισμένων έχουν πέσει αρκετά, εδικά στου μεγάλους κυβισμούς, με τους έμπορους να στρέφονται προς αυτή την κατεύθυνση.