Από το EUGT που χρηματοδοτούνταν από Volkswagen, Daimler & BMW |
Η γερμανική κυβέρνηση αποκήρυξε πειράματα από τους Γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, στα οποία έβαζαν ανθρώπους και πιθήκους να εισπνέουν καυσαέρια από κινητήρες diesel!
O τύπος της Γερμανίας αναφέρει πως τα πειράματα διεξήχθησαν από το EUGT (European Research Group on Environment and Health in the Transport Sector), έναν οργανισμό που χρηματοδοτείται από τις Volkswagen, Daimler & BMW. Σημειώστε πως το EUGT διαλύθηκε από τους κατασκευαστές πέρυσι.
Η κυβέρνηση της χώρας ανακοίνωσε πως αυτά τα πειράματα είναι ανεπίτρεπτα, απαιτώντας πληροφορίες για τη διεξαγωγή τους.
Τι γνωρίζουμε μέχρι τώρα για τα τεστ;
Το EUGT είχε στόχο να βρει στοιχεία που να ανατρέπουν την απόφαση του 2012 από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, που χαρακτήριζε τα καυσαέρια του Diesel καρκινογόνα.
Οι New York Times έγραψαν πως το 2014 το EUGT είχε εκθέσει 10 πιθήκους σε καυσαέρια, μέσα σε ένα αεροστεγή θάλαμο, από τις εξατμίσεις αρκετών αυτοκινήτων. Το πείραμα διεξήχθη στην Αλμπουκέρκη, στο Νέο Μεξικό.
Μετά την αποκάλυψη της αμερικάνικης εφημερίδας, η Stuttgarter Zeitung και το SWR Radio από τη Γερμανία βρήκαν νέα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία 19 άντρες και 6 γυναίκες είχαν εισπνεύσει καυσαέρια diesel σε ένα άλλο πείραμα του EUGT!
Το τελευταίο πείραμα έλαβε χώρα στο Aachen της Γερμανίας, με τους ανθρώπους-πειραματόζωα να εκτίθενται σε διάφορες περιεκτικότητες καυσαερίων που περιέχουν το τοξικό οξείδιο του αζώτου (NOx).
Την περίοδο των πειραμάτων, οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιδρούσαν στους περιορισμούς, υποστηρίζοντας πως η σύγχρονη τεχνολογία είχε περιορίσει την μόλυνση από τους κινητήρες diesel σε ασφαλή επίπεδα. Όμως όπως αποκαλύφθηκε αργότερα η VW είχε εγκαταστήσει μηχανισμούς που «έκλεβαν» στα τεστ ρύπων.
Η κλινική του Πανεπιστημίου του Aachen ανακοίνωσε πως τα «ηθικά εγκεκριμένα» πειράματα στους ανθρώπους δεν είχαν «καμία σύνδεση» με το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων της VW.
Μετά τις παραπάνω αποκαλύψεις, οι εταιρείες έσπευσαν να αποκηρύξουν και αυτές τα πειράματα, με πρώτες την Daimler και στη συνέχεια την VW.
Πηγή: BBC News