Για την απαγόρευση της διήθησης |
Καθώς το πενταετές «πείραμα» της γαλλικής κυβέρνησης με τη νομιμοποίηση της διήθησης έληξε άδοξα, με μια αμφισβητούμενη μελέτη να κάνει λόγο για 12% αύξηση των τροχαίων στα δίκυκλα, κάτι που οδήγησε ξανά στην απαγόρευση της πρακτικής, οι Γάλλοι μοτοσυκλετιστές βγήκαν μαζικά στους δρόμους, διαμαρτυρόμενοι για την απόφαση.
Θυμίζουμε πως η πενταετής δοκιμή της διήθησης έγινε σε Παρίσι, Μπορντό, Μασσαλία και Λυών, από 1/2/2016 έως 31/1/2021, με το ινστιτούτο REMA (Κέντρο Σπουδών και Κατάρτισης στους Κινδύνους, το Περιβάλλον, την Κινητικότητα και τον Σχεδιασμό), να καταλήγει σε ένα απογοητευτικό συμπέρασμα.
Εκεί που η διήθηση ήταν νόμιμη, τα ατυχήματα με δίκυκλα αυξήθηκαν κατά 12%, ενώ μειώθηκαν κατά 10% όπου απαγορευόταν.
Η εν λόγω μελέτη αμφισβητήθηκε, τόσο για τη μέθοδο όσο και για τα αποτελέσματα της, από τη FEMA, από τους Γάλλους μοτοσυκλετιστές, ακόμα και από τη Γαλλική Διυπουργική Επιτροπή, όπως σας είχαμε γράψει πρόσφατα.
Παρόλα αυτά, από την 1η Φεβρουαρίου, επέστρεψε η απαγόρευση της διήθησης στις γαλλικές μεγαλουπόλεις που είχε επιτραπεί, με την ποινή για όποιον πιαστεί να κινείται με μοτοσυκλέτα ανάμεσα σε αυτοκίνητα να είναι 3 βαθμοί στο point system και 130 ευρώ.
Όπως ήταν φυσικό, οι Γάλλοι αναβάτες βγήκαν σε μαζικές πορείες διαμαρτυρίας στους δρόμους, ζητώντας να νομιμοποιηθεί και πάλι η διήθηση.
Κι όπως έχουμε δει στο παρελθόν, οι Γάλλοι είναι καλά οργανωμένοι και έχουν αποδείξει τη λογική της διήθησης σε ανάλογες διαμαρτυρίες, κινούμενοι ο ένας πίσω από τον άλλο, σαν αυτοκίνητα, δείχνοντας το μέγεθος του «εμφράγματος» που μπορεί να προκαλέσει σε μια πόλη η απαγόρευση της συγκεκριμένης πρακτικής.