Στο σφυρί μία από τις αγαπημένες μοτοσυκλέτες του Αμερικανού |
Το ποσό των 115.000 ευρώ εκτιμάται να πιάσει η Pope 61ci Model L του 1914 (φωτογραφία) στην πολυαναμενόμενη δημοπρασία του οίκου Bonhams, στην 8η Ετήσια Δημοπρασία Μοτοσυκλετών, που θα ξεκινήσει αύριο στο Las Vegas.
Η 114χρονη μοτοσυκλέτα βρίσκεται στην εξαιρετική κατάσταση που βλέπετε στην φωτογραφία και ήταν μια από τις αγαπημένες του “Βασιλιά του Cool” όπως είναι ένα από τα παρατσούκλια του Steve McQueen.
Σύμφωνα με άρθρο της βρετανικής εφημερίδας “The Guardian” ο McQueen αγόρασε την Pope 61ci Model L, ύστερα από πολύ ψάξιμο στις Η.Π.Α. έχοντας στο πλευρό του τον φίλο του και stunt rider Bud Ekins, ο οποίος είχε επίσης μία!
Η δικύλινδρη μοτοσυκλέτα ανήκει σε ιδιωτική συλλογή με τον συλλέκτη να την βγάζει στο σφυρί ύστερα από πολλά χρόνια.
Οι προσφορές αναμένεται να ξεκινήσουν από τα 100.000 ευρώ και λογικά θα ξεπεράσουν και την εκτίμηση του οίκο, αφού οτιδήποτε άνηκε στον Αμερικάνο star έχει τρομερή ζήτηση από τους συλλέκτες.
Η Pope Manufacturing Company, ιδρύθηκε από τον συνταγματάρχη του ομοσπονδιακού στρατού Albert Augustus Pope (1843-1909) το 1876. Ο Pope ξεκίνησε με την εισαγωγή ποδηλάτων και αργότερα κατασκεύασε τις δικές του μοτοσυκλέτες που ήταν ουσιαστικά σκελετοί ποδηλάτων με μοτέρ. Οι πραγματικές μοτοσυκλέτες ήρθαν στις αρχές του 20ού αιώνα και έκανα τον Pope διάσημο καθώς συγκαταλέγονταν ανάμεσα στις ταχύτερες της εποχής.
Το 1912 η Pope παρουσίασε την πρώτη δικύλινδρη μοτοσυκλέτα της με την Model L των 1.000 κ.εκ. που είχε τελική πάνω από 70 μίλια ανά ώρα, ήτοι πάνω από 112 χλμ./ώρα.
Έφερε πρωτοποριακές τεχνολογίες για τα αμερικάνικα δεδομένα, για μοτοσυκλέτα παραγωγής, με βαλβίδες στις κεφαλές, με τις κεφαλές να είναι αφαιρούμενες –μια πρωτιά για τα αμερικάνικα δεδομένα. Απέδιδε ανεπίσημα 15 ίππους (8 επίσημα) και αποτελούσε φέρον τμήμα του πλαισίου που έφερε μπροστά για ανάρτηση ημι-ελλειπτικά φύλλα σούστας και ανάρτηση τύπου plunger πίσω. Η παραγωγή σταμάτησε το 1918 όταν έκλεισε και η εταιρία. Η Pope ήταν μία από τις ταχύτερες μοτοσυκλέτες της εποχή της –κάποιοι ειδικοί τη θεωρούν ως την ταχύτερη και μια από τις ακριβότερες με τιμή αγοράς 250 δολάρια, όσο περίπου και το τότε νέο Ford Model T.
Να σημειωθεί ότι μεταξύ άλλων ο Pope είχε παρουσιάσει το 1897 και ένα… ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σύμφωνα με τον οίκο Bohnams!