city2 WHITE DDIAFANES

autobahn speed limits 12

Πρόταση εθνικής επιτροπής για περιβαλλοντικούς λόγους

Ποιος δεν ξέρει το θρυλικό γερμανικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων (Autobahn) που ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα παγκοσμίως για την έλλειψη ορίων ταχύτητας; Τώρα, πρόταση μιας επιτροπής κάνει λόγο για ανάγκη επιβολής ορίων για πρώτη φορά -για περιβαλλοντικούς λόγους- και η κυβέρνηση προετοιμάζεται για θύελλα διαμαρτυριών.

Ένα θέμα που πάντα φέρνει δάκρυα συγκίνησης στους οπαδούς της ταχύτητας τόσο του αυτοκινήτου όσο και της μοτοσυκλέτας, είναι η κίνηση σε γερμανική Autobahn, δίχως όριο ταχύτητας! Άπειρα βίντεο κυκλοφορούν στο Youtube, με αναβάτες και οδηγούς να υπερβαίνουν κατά πολύ τα 300 χλμ/ώρα σε γερμανικούς αυτοκινητόδρομους, και μάλιστα νόμιμα. Μήπως όμως φτάνει η ώρα, να αλλάξει το συγκεκριμένο καθεστώς; Έφτασε η στιγμή η Γερμανία να βάλει και αυτή όρια ταχύτητας στο τελευταίο νόμιμο άντρο του club των 300+ χλμ/ώρα, εναρμονίζοντας τους νόμους της με εκείνους των υπόλοιπων ευρωπαικών χωρών;

Όλα ξεκίνησαν όταν η γερμανική κυβέρνηση ανέθεσε σε μια επιτροπή, γνωστή ως η «Εθνική Πλατφόρμα για το μέλλον της κινητικότητας» να βρει τρόπους για να μειώσει η χώρα το ενεργειακό της αποτύπωμα ώστε να πιάσει τους στόχους της Ε.Ε.

Παρόλο που η τελική πρόταση της επιτροπής δεν πρόκειται να βγει πριν τα τέλη του Μαρτίου 2019, το προσχέδιο της είδε τα φώτα της δημοσιότητας την Παρασκευή 18/1/2019, δημιουργώντας φόβους για αντιδράσεις τόσο από τους Γερμανούς πολίτες, όσο και από την γερμανική βιομηχανία αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών.

Ανάμεσα στις προτάσεις της επιτροπής, ξεχωρίζει η αύξηση στο φόρο καυσίμων από το 2023 και έπειτα, το τέλος των μειωμένων φόρων για τα diesel, στόχοι για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, η ανάγκη να πέσει το βάρος περισσότερο στα ΜΜΜ αλλά και στο ποδήλατο, και να τεθεί όριο 130 χλμ/ώρα στους αυτοκινητόδρομους, όπως και στην υπόλοιπη Ε.Ε.

Ήδη ο Ulrich Lange, από το χριστιανοδημοκρατικό κόμμα της Άνγκελα Μέρκελ δήλωσε πως «δεν νομίζω πως η πρόταση με τα όρια ταχύτητας είναι πρόσφορη».

Από τη μεριά τους μέλη της επιτροπής (στα οποία περιλαμβάνονται και άνθρωποι των βιομηχανιών αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας) ανακοίνωσαν πως η δημοσιοποίηση του προσχεδίου είναι απλώς ένα αρχικό στάδιο των εργασιών τους, θεωρώντας την εστίαση στα όρια ταχύτητας από τα ΜΜΕ ως άδικη. «Δεν πρόκειται να υιοθετήσουμε κάθε πρόταση που θα γίνει.»

Παρόλα αυτά, αν η Γερμανία δεν καταφέρει να μειώσει το ενεργειακό της αποτύπωμα (εκπομπές καυσαερίων), τότε θα βρεθεί αντιμέτωπη με μεγάλα πρόστιμα από την Ε.Ε.

Και παράλληλα με τις συνεχώς αυξανόμενες πωλήσεις αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στη Γερμανία, το ίδιο αυξανόμενες είναι και οι συνολικές εκπομπές ρύπων.

Συγκεκριμένα οι εκπομπές ρύπων από οχήματα που κινούνται στους γερμανικούς δρόμους το 2017, παρουσιάζονται αυξημένες κατά 6,4% από το 2010.

Ήταν άραγε η συγκεκριμένη διαρροή του προσχεδίου μια μελετημένη κίνηση, ώστε να δημιουργηθούν αντιδράσεις που θα ακυρώσουν την πρόταση για όρια στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους; Ή μήπως από την άλλη θέλει η κυβέρνηση να προετοιμάσει τους πολίτες και την βιομηχανία για ένα ανάλογο μέτρο; Με τα μέχρι σήμερα στοιχεία, θα λέγαμε πως μάλλον για το πρώτο πρόκειται, καθώς οι Γερμανοί φαίνεται πως δύσκολα θα δεχθούν αλλαγή στο ευαίσθητο για εκείνους θέμα. Από την άλλη… ποτέ μη λες ποτέ.