Ένα σημαντικό βήμα για την ασφάλεια μας |
Το πεδίο του προστατευτικού εξοπλισμού στην μοτοσυκλέτα είναι -χωρίς αμφισβήτηση- ο πιο σημαντικός και νευραλγικός τομέας και αυτός στον οποίο θα πρέπει να επενδύονται τα περισσότερα χρήματα και να δίνεται η μεγαλύτερη προσοχή. Μια από τις σοβαρότερες εξελίξεις στον χώρο, ήταν η παρουσίαση jacket τα οποία έφεραν ενσωματωμένο σύστημα airbag, το οποίο και προστάτευς τον κορμό, την πλάτη και τον λαιμό του αναβάτη, σε περίπτωση ατυχήματος.
Ωστόσο, όσοι ήθελαν να συμπεριλάβουν αυτό το προστατευτικό στοιχείο στον εξοπλισμό τους, ήταν, μέχρι πρότινος, δεσμευμένοι να επιλέξουν συγκεκριμένες εταιρείες και συγκεκριμένα μοντέλα jacket. Αυτό όμως φαίνεται να αλλάζει πλέον, με την γαλλική εταιρεία IXON, να διαθέτει το πρώτο σύστημα airbag, το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε προστατευτικό jacket. Πρόκειται για ένα γιλέκο, το οποίο φοριέται εσωτερικά από το jacket και το οποίο ουσιαστικά είναι ο αεροθάλαμος ο οποίος φουσκώνει όταν ενεργοποιηθεί το σύστημα.
Η ανίχνευση της σύγκρουσης / ατυχήματος, γίνεται από μια μονάδα με αισθητήρες που έχει τοποθετηθεί στο πίσω μέρος του γιλέκου και η οποία ντουμπλάρει επίσης και σαν προστατευτικό πλάτης. Η μονάδα αυτή, αναλύει 1000 φορές το δευτερόλεπτο τα δεδομένα της κινητικής κατάστασης του αναβάτη και όταν ο εξελιγμένος της αλγόριθμος ανιχνεύσει πτώση ή σύγκρουση, δίνει εντολή για για το φούσκωμα του airbag με την ενσωματωμένη επίσης στην πλάτη αμπούλα να απελευθερώνει το συμπιεσμένο αέριο της.
Ο συνολικός χρόνος για την έκταση του airbag από την στιγμή που ανιχνευθεί πτώση / σύγκρουση, είναι 0.055 του δευτερολέπτου και αναλύεται ως εξής, 0.033 του δευτερολέπτου χρειάζεται ο εγκέφαλος του συστήματος για να ανιχνεύσει σύγκρουση / ατύχημα και 0.022 του δευτερολέπτου για να φουσκώσει πλήρως ο αερόσακος.
Το τμήμα που έχει ενσωματωμένο τον εγκέφαλο είναι αφαιρούμενο και φέρει μπαταρία για την λειτουργία του συστήματος, με την διάρκεια της, όταν φορτιστεί πλήρως, να είναι 20 ώρες, πριν απαιτηθεί επαναφόρτιση.