city2 WHITE DDIAFANES

Lime electric scooter via LinkedIn large

Θεσμικό και νομικό κενό για την κυκλοφορία τους 


Ελλάδα, η χώρα όπου είναι δυνατό να ξεκινήσει σε ευρεία κλίμακα η χρήση ενός μεταφορικού μέσου και να αντιληφθούμε κατόπιν εορτής ότι δεν έχει θεσπιστεί κανένα νομοθετικό και κυκλοφοριακό πλαίσιο για αυτό. 

Κάτι τέτοιο συνέβη λοιπόν με τα ηλεκτροκίνητα πατίνια χρονομίσθωσης της Lime, αλλά και με τα ιδιωτικής χρήσης που μπορεί να αγοράσει κανείς, τα οποία έχουν μια δυναμική παρουσία στους δρόμους των μεγάλων αστικών κέντρων.

Οι ταχύτητες που αναπτύσσουν (περί τα 25 χλμ./ώρα) δεν είναι μικρές και μπορούν να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς τόσο στον χειριστή όσο και σε τρίτους. Τα ερωτήματα που προκύπτουν λοιπόν είναι πολλά και –προς το παρόν- αναπάντητα:

Ποιος μπορεί να τα οδηγήσει; Χρειάζεται δίπλωμα κάποιας κατηγορίας; Είναι απαραίτητη ή όχι η χρήση προστατευτικού εξοπλισμού; Οι οδηγοί τους πρέπει να ακολουθούν τον Κ.Ο.Κ. και αν ναι, σε ποια κατηγορία οχημάτων υπάγονται; Επιτρέπεται να το οδηγεί κανείς αποκλειστικά στα πεζοδρόμια ή μπορεί να κινείται και στο οδόστρωμα;  

Τελικά με εισαγγελική παρέμβαση, κατόπιν μηνυτήριας αναφοράς πολίτη σχετικά με την νομιμότητα και την επικινδυνότητα των e-πατινιών, θα διεξαχθεί σχετική έρευνα, προκειμένου να διευκρινιστούν και να καθοριστούν οι κανόνες που θα διέπουν την κίνηση με αυτά. Την έρευνα θα διεξάγει η διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, αφού η παραγγελία για αυτό, έγινε από την Εισαγγελία Προτοδικών Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα ο δήμαρχος της πόλης, Γιάννης Μπουτάρης, δήλωσε ότι η χρήση τους “έχει καταστεί επικίνδυνη”, ενώ πρότεινα να μειωθεί η μέγιστη ταχύτητα τους, στα 5 με 10 χλμ./ώρα.