Άνθρωποι της εταιρείας βρίσκονται ήδη στην χώρα μας για συζητήσεις |
Δημοσιεύματα περιγράφουν τα σχέδια της Αμερικανικής εταιρείας για έναν Ευρωπαϊκό ηλεκτρικό αυτοκινητόδρομο.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα “Έθνος της Κυριακής”, ο διάσημη εταιρεία του Elon Musk, Tesla Motors, έχει στα πλάνα της τη δημιουργία ενός εκτενούς δικτύου σταθμών φόρτισης από την Πορτογαλία ως την Κωνσταντινούπολη, δηλαδή κατά μήκους του νότιου Ευρωπαϊκού οδικού άξονα.
Αυτό το σχέδιο περιλαμβάνει φυσικά και την Ελλάδα, στους αυτοκινητοδρόμους της οποίας η Tesla οραματίζεται ένα πυκνό δίκτυο σημείων φόρτισης που θα περιλαμβάνει και τους ταχυφορτιστές της (Supercharger). Μάλιστα, το δημοσίευμα αναφέρει πως αυτές τις μέρες άνθρωποι της Αμερικανικής εταιρείας βρίσκονται στη χώρα μας για να συζητήσουν επί του θέματος με την κυβέρνηση.
Η λογική του εγχειρήματος είναι μάλλον σαφής. Η Tesla έχει εδώ και χρόνια δραστηριοποιηθεί με επιτυχία στην Ευρώπη, ήδη φτιάχνει ένα δεύτερο Giga Factory στη Γερμανία και μια γραμμή συναρμολόγησης στην Ολλανδία. Το να σπεύδει να καπαρώσει ένα δίκτυο φόρτισης είναι το επόμενο λογικό βήμα, καθώς αυτή τη στιγμή η αγορά της Ε.Ε. είναι σχετικά παρθένα σε ηλεκτρικά οχήματα, άρα ανοικτή σε όποιους σπεύσουν πρώτοι να την εκμεταλλευτούν.
Ο δε νότιος άξονας της Ε.Ε. έχει μια δυνητικά τεράστια σημασία στο κοντινό μέλλον, καθώς με την ενίσχυση του εμπορίου με την Κίνα, θα αποτελέσει μια κομβική πύλη εισόδου. Με τη ραγδαία αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων στις οδικές μεταφορές που αναμένεται στις ερχόμενες δεκαετίες, το να προλάβει κανείς να εξασφαλίσει σταθμούς φόρτισης από νωρίς δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα - με το βλέμμα στον οδικό χάρτη όπως θα έχει πια διαμορφωθεί μετά το 2030-2040.
Η φερόμενη επένδυση της Tesla εκτιμάται σε ύψος 70 εκατομμυρίων ευρώ για ένα σύνολο περίπου 1,500 σημείων φόρτισης σε όλη τη διαδρομή από Πορτογαλία ως Τουρκία, με τα 10 εκατομμύρια να αφορούν την επένδυση εντός Ελλάδας.
Στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη υπάρχει ήδη ένα εκτενές και διαρκώς αναπτυσσόμενο δίκτυο σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο και τον νότο της Γηραιάς Ηπείρου.
Για την ακρίβεια, υπάρχουν χώρες στον Ευρωπαϊκό νότο που δεν έχουν ακόμη καν θεσμικό πλαίσιο πάνω στο οποίο θα λειτουργήσει ένα τέτοιο δίκτυο – ελπίζουμε να έχουμε κάτι, έστω μια δειλή αρχή, ως το ερχόμενο καλοκαίρι. Ναι, μιλάμε για την Ελλάδα και ευχόμαστε η εμφανέστατη καθυστέρησή μας να ανταποκριθούμε στις εξελίξεις, σε συνδυασμό με τη γνωστή νοσηρή γραφειοκρατία, να μην επιδοθούν στο γνωστό άθλημα της ισοπέδωσης τέτοιων πρωτοβουλιών.
Πηγή: Έθνος της Κυριακής