city2 WHITE DDIAFANES

honda r and d plans 00001  Η ιαπωνική φίρμα... εκτοξεύεται!

Η Honda παρουσίασε τα σχέδια της για εξέλιξη εντυπωσιακών προϊόντων σε νέους τομείς, όπως στην αεροναυπηγική, στη ρομποτική, αλλά και στην εξέλιξη τεχνολογίας για την εξερεύνηση του διαστήματος!

Στις 30/9/2021 η Honda ανακοίνωσε πως αναλαμβάνει προκλήσεις σε νέες περιοχές, χρησιμοποιώντας τις τεχνολογίες του πυρήνα της εταιρείας.

Την ίδια ώρα που συνεχίζει να εδραιώνει τις ήδη υπάρχουσες εταιρείες της ως τα θεμέλια της, η Honda είναι αποφασισμένη να συνεισφέρει στην δημιουργία μιας κοινωνίας με μηδενικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και μηδενικά τροχαία ατυχήματα, αλλά και να αναλάβει νέες πρωτοβουλίες σε νέους τομείς.

Πέρα από την έρευνα σε προχωρημένες τεχνολογίες για το περιβάλλον και την ασφάλεια, η Honda R&D Co. Ltd., που κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην τεχνολογική έρευνα και εξέλιξη της Honda, ερευνά πρωτοποριακές τεχνολογίες που θα προσθέσουν αξία στη ζωή των ανθρώπων με την επέκταση της κινητικότητας στην 3η διάσταση, κατόπιν και στην 4η που αψηφά τους περιορισμούς του χρόνου και του χώρου, και τέλος στο διάστημα.

Οι νέες αυτές πρωτοβουλίες είναι πραγματοποιήσιμες χάρη στις τεχνολογίες του πυρήνα της Honda, στους τομείς της εσωτερικής καύσης, της ηλεκτροκίνησης, του ελέγχου και της ρομποτικής.

Οι νέοι αυτοί τομείς συμπεριλαμβάνουν ένα ηλεκτρικό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης, ένα avatar ρομπότ απομακρυσμένου ελέγχου, με στόχο την επέκταση των ανθρωπίνων ικανοτήτων, και νέες προκλήσεις στην εξερεύνηση του διαστήματος.

1. Το Honda eVTOL (ηλεκτρικό αεροσκάφος καθέτου απογείωσης και προσγείωσης) θα διαθέτει υβριδικό κινητήρα με τουρμπίνα, και στόχο έχει να παρέχει κοντινές αστικές (city-to-city) μεταφορές.

honda r and d plans 00002

Για τον αστικό του ρόλο το νέο eVTOL θα διαθέτει μικρές προπέλες, ώστε να μπορεί να προσγειωθεί και να απογειωθεί στο κέντρο μιας πόλης δίχως θέματα θορύβου.

Για τα θέματα της αυτονομίας και του σεβασμού στο περιβάλλον, ο κινητήρας του eVTOL θα είναι υβριδικός, συνδυάζοντας θερμικό και ηλεκτρικό μοτέρ.

2. Honda Avatar Robot: στόχο έχει να κάνει δυνατή την εικονική κινητικότητας

honda r and d plans 00020

Το συγκεκριμένο ρομπότ θα μπορεί να ελέγχεται απομακρυσμένα, με τη χρήση VR set που θα περιλαμβάνει γυαλιά, ακουστικά, αλλά και γάντια που θα φορά ο χρήστης, με το ρομπότ να μιμείται τις κινήσεις του.

Η Honda έχει στόχο να ετοιμάσει το Avatar Robot της για χρήση μέσα στη δεκαετία του 2030, ενώ οι πρώτες δημόσιες επιδείξεις θα λάβουν χώρα πριν τις 31 Μαρτίου 2024 -το τέλος του αντίστοιχου οικονομικού έτους.

Το Avatar Robot πατά στις τεχνολογίες ρομποτικής της Honda -βλ. ASIMO-, με την εταιρεία να στοχεύει να καταργήσει τους περιορισμούς χρόνου και χώρου, ώστε π.χ. να μπορεί κάποιος να χειριστεί μηχανήματα με ασφάλεια από μακριά, να μπορεί να παρέχει πρώτες βοήθειες σε τραυματίες, και να κάνει ότι θα έκανε και ο χειριστής του αν μπορούσε να βρεθεί στην τοποθεσία που θα βρίσκεται το ρομπότ.

Η Honda έχει ήδη δημιουργήσει ένα γάντι με το οποίο ο χειριστής του ρομπότ μπορεί να σηκώσει μικροαντικείμενα, να ξεβιδώσει καπάκια από βάζα, κ.α., ενώ στοχεύει να το εξελίξει περαιτέρω ώστε το ρομπότ να μπορεί να χρησιμοποιήσει με ακρίβεια εργαλεία, μέσω των κινήσεων ενός πεπειραμένου χειριστή.

3. Οι προκλήσεις στον τομέα της διαστημικής τεχνολογίας

honda r and d plans 00025

Στόχος η επιτάχυνση του τομέα έρευνας και εξέλιξης της εταιρείας στις διαστημικές τεχνολογίες, για τη δημιουργία ενός αυτόνομου ανανεώσιμου ενεργειακού συστήματος στην επιφάνεια της Σελήνης, μέσω της τεχνολογίας κυψελών υδρογόνου της Honda, της χρήσης Honda Avatar ρομπότ στην επιφάνεια της Σελήνης, και στην έρευνα και εξέλιξη ενός μικρού επαναχρησιμοποιήσιμου πυραύλου.

Η Honda διεξάγει ήδη κοινή έρευνα με την Ιαπωνική Υπηρεσία Εξερεύνησης Διαστήματος (Japan Aerospace Exploration Agency, ή JAXA) για να κατασκευάσουν ένα ανανεώσιμο ενεργειακό σύστημα με τεχνολογίες κυψελών υδρογόνου και τεχνολογίες ηλεκτρόλυσης του νερού.

Το σύστημα θα μπορεί, χρησιμοποιώντας ηλεκτρισμό από ανανεώσιμες πηγές (βλ. ηλιακά κάτοπτρα), να αποσυνθέτει το νερό και να αποθηκεύει υδρογόνο και οξυγόνο. Κατόπιν, οι κυψέλες υδρογόνου θα μπορούν να δημιουργούν και να παρέχουν ηλεκτρισμό.

Παράλληλα, το οξυγόνο θα μπορεί να χρησιμοποιείται σε επανδρωμένες σεληνιακές βάσεις, και το υδρογόνο ως καύσιμο για τα διαστημόπλοια.

Η Honda επιθυμεί να συνεισφέρει έτσι σε ένα ευρύτατο φάσμα ανθρώπινων δραστηριοτήτων στην επιφάνεια της Σελήνης.

Εκεί θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και τα Avatar Robot της εταιρείας, ώστε το ανθρώπινο προσωπικό να μην εκτίθεται σε κίνδυνο σε διάφορες αποστολές.

Σημειώστε πως η κοινή έρευνα Honda-Jaxa στα παραπάνω θέματα ξεκίνησε ήδη τον Φεβρουάριο του 2021.

Όσον αφορά στον μικρό πύραυλο που θα εξελίξει η Honda, αυτός θα έχει πεδίο χρήσης την εκτόξευση μικρών δορυφόρων χαμηλής τροχιάς. Η Honda εξερευνά τρόπους ώστε να κάνει τον πύραυλο της επαναχρησιμοποιήσιμο, επιτρέποντας τουλάχιστον σε ορισμένα μέρη του πυραύλου να επιστρέφουν με ασφάλεια στη Γη μετά την εκτόξευση.