city2 WHITE DDIAFANES

7f21062d62acdfff0b51ed68bc7eeaaf XL  Ενόψει ηλεκτροκίνησης

Το κλείσιμο μιας παραγωγικής μονάδας με μεγάλη ιστορία αποφάσισε η Honda, στα πλαίσια της αναδιοργάνωσής της ενόψει Ηλεκτροκίνησης.

Στην περιοχή της Saitama, λίγα χιλιόμετρα ανατολικά της πρωτεύουσας, Tokyo, εδρεύουν τρία εργοστάσια που απαρτίζουν το αποκαλούμενο Saitama Complex. Πρόκειται για τα εργοστάσια Sayama, Yorii και Ogawa, τα οποία επιφορτίζονται κυρίως με την παραγωγή ολόκληρων αυτοκινήτων (τα δύο πρώτα) και κινητήρων αυτοκινήτων (το τελευταίο).

Η μονάδα της Sayama συγκεκριμένα, αποτελεί ένα εργοστάσιο ιστορικής σημασίας για τη Honda καθώς ήταν η τρίτη γραμμή παραγωγής της εταιρείας που τέθηκε σε λειτουργία το 1964, μετά το Hamamatsu (1954) και στη συνέχεια τη Suzuka (1960).

Το 2017 η Honda είχε περιγράψει ένα εκτενές πλάνο αναδιοργάνωσης της εταιρείας με σκοπό να προσαρμοστεί εγκαίρως στις αλλαγές που θα φέρει η στροφή στην Ηλεκτροκίνηση. Με την ιαπωνική εταιρεία να έχει δηλώσει πως το αυτοκινητιστικό της κομμάτι θα έχει εξηλεκτριστεί πλήρως από το 2040, είναι αναπόφευκτο πως κάποιες μονάδες της είτε θα αλλάξουν μορφή ή θα κλείσουν, και αυτό είχε σημάνει και επισήμως την αρχή του τέλους για το εργοστάσιο Sayama.

Πλέον φτάνουμε στο ορόσημο αυτό, καθώς τον Μάρτιο 2022 η Honda θα κλείσει αυτό το μεγάλο εργοστάσιο και η παραγωγή του θα μεταφερθεί λίγο πιο πέρα, στη Yorii. Προς το παρόν δεν έχει αποκαλύψει τι μέλλον περιμένει αυτή τη μεγάλη βιομηχανική μονάδα που κλείνει.

Στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης ενόψει Ηλεκτροκίνησης, η Honda έχει περιορίσει την παραγωγή της στα 800,000 αυτοκίνητα ετησίως (1.2 εκατομμύρια το 2002) και έχει στο πρόγραμμα αρκετές δράσεις που αποσκοπούν στην περικοπή λειτουργικών εξόδων, μεταξύ αυτών και την απόσυρση από τη Formula 1.

Όσον αφορά στη Μοτοσυκλέτα, αυτή η πράξη δεν έχει καμιά άμεση επίπτωση καθώς η παραγωγή δικύκλων επί ιαπωνικού εδάφους συντελείται κατά κόρο στη μονάδα Kikuchi της επαρχίας Kumamoto, η οποία ανέλαβε τα δίκυκλα το 2009 από το ιστορικό πρώτο εργοστάσιο του Hamamatsu.

Ούτως ή άλλως, η Honda κατά πάγια τακτική της έχει απλώσει την παραγωγική της διαδικασία σε δεκάδες χώρες, έτσι πολλά πασίγνωστα αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες που κάποτε κατασκευάζονταν στην Ιαπωνία, πλέον φτιάχνονται αλλού.