Συναρπαστικό και λίγο τρομακτικό |
Η Honda R&D ανακοίνωσε τη συνεργασία της με το Πανεπιστήμιο του Τόκιο, την Toppan Printing και την Sanyo Kasei, για την εξέλιξη ενός “φορητού βιοχημικού εργαστηριακού συστήματος” που θα αναλύει τον ιδρώτα του οδηγού / αναβάτη, την θερμοκρασία σώματος, τον σφυγμό και θα του κάνει ηλεκτροκαρδιογράφημα μεταξύ άλλων!
Η ιαπωνική εταιρεία αναφέρεται στο σύστημα της ως “βιοχημικό εργαστηριακό σύστημα που θα φοριέται στο σώμα”! Ένα σύστημα που θα ανιχνεύει συνεχώς πληροφορίες από το σώμα του οδηγού / αναβάτη, που έχουν να κάνουν με πιθανή ασθένεια, αδιαθεσία ή κούραση.
Η τεχνολογία θα ενώνει τον άνθρωπο και το όχημα, με μια σειρά από αισθητήρες, και με ένα συγκεκριμένο interface, το οποίο για την ώρα η Honda δεν περιγράφει. Θα είναι πιθανώς κάποιο ρολόι, ή κάποια εφαρμογή σε smartphone / όργανα οχήματος.
Η Honda κάνει λόγο για ένα “προηγμένο σύστημα φροντίδας υγείας”, που θα εξετάζει διάφορες παραμέτρους της υγείας του αναβάτη μέσω ενός “χημικού εργαστηρίου”.
Το εν λόγω χημικό εργαστήριο θα αναλύει τον ιδρώτα του οδηγού / αναβάτη, την θερμοκρασία σώματος, τον σφυγμό και θα του κάνει ηλεκτροκαρδιογράφημα (!), ενώ θα αναλύει τα δεδομένα μέσω τεχνητής νοημοσύνης και μέσω πρόσβασης στο Internet (IoT).
Μην ξεχνάμε πως πριν λίγο καιρό η Honda είχε παρουσιάσει και το σύστημα “Intelligent Driver-Assistive Technology”, όπου το όχημα θα εξετάζει με την τεχνολογία Λειτουργικής Απεικόνισης Μαγνητικού Συντονισμού (Functional Magnetic Resonance Imaging – fMRI) τον εγκέφαλο του οδηγού / αναβάτη, με το σύστημα να μπορεί να προβλέψει ριψοκίνδυνες συμπεριφορές, θυμό και κούραση που οδηγούν σε εσφαλμένες αποφάσεις κατά την οδήγηση!
Το όλο θέμα θυμίζει ελαφρώς και το εγκεφαλικό εμφύτευμα Neuralink του Elon Musk, ενώ είναι ότι πιο προχωρημένο έχουμε δει όσον αφορά σε πατέντες μεγάλης εταιρείας.
Η ιδέα έχει ως εξής: ο αναβάτης φορά ένα κράνος με ηλεκτρόδια, που μπορούν να ανιχνεύσουν τα εγκεφαλικά κύματα του και να τα στείλουν σε μια υπολογιστική μονάδα στη μοτοσυκλέτα, που θα τα ερμηνεύει και κατόπιν θα κάνει ανάλογο fine-tuning στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, παίρνοντας ως επιπρόσθετη παράμετρο τις… προθέσεις του αναβάτη.
Θα πρέπει δηλαδή να υποβάλλεται ο οδηγός σε συνεχή έλεγχο που θα περιλαμβάνει εγκεφαλογράφημα, καρδιογράφημα, ανάλυση ιδρώτα, παλμούς, θερμοκρασία και συναισθήματα, ώστε να κρίνεται ικανός για να οδηγήσει την εκάστοτε στιγμή;!
Η Honda είναι ταγμένη στο όραμα της για μηδενικούς θανάτους το 2050 από τροχαία ατυχήματα που θα αφορούν σε μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα της εταιρείας, και με αυτό τον στόχο στο μυαλό, θέλει με βοήθεια την τεχνολογία, τα οχήματα της να μπορούν να αναλύουν σε πρωτόγνωρο βαθμό την ψυχολογική και σωματική ικανότητα του οδηγού / αναβάτη ανά πάσα στιγμή, ώστε να τον βοηθούν να αποφεύγει τα ατυχήματα. Για αυτό τον σκοπό έχει προχωρήσει ακόμα και σε εξετάσεις με
Πώς θα τον βοηθούν; Με ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις, κραδασμούς σε κάθισμα / σέλα, με αυτόματη παρέμβαση του οχήματος σε φρένα, τιμόνι και γκάζι, κ.α.. Και αν το σύστημα δεν σας κρίνει ικανούς να οδηγήσετε κάποια στιγμή; Φανταζόμαστε δεν θα αφήνει το όχημα να πάρει μπροστά, ενώ αν οδηγείτε, θα το σταματά στην άκρη του δρόμου και θα καλεί ταξί / ασθενοφόρο, αναλόγως τι χρειάζεστε.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις της, η Honda θέλει “να μπορεί να παρακολουθεί το μυαλό και το σώμα του οδηγού / αναβάτη”, ώστε να εξαλείφει τα όποια λάθη κατά την οδήγηση! Να πούμε την αλήθεια, αυτό ακούγεται έως και λιγουλάκι τρομακτικό.
Μήπως καλύτερα να αφεθούμε 100% στην αγκάλη της αυτόνομης οδήγησης, παρά να παραχωρήσουμε το σώμα και το μυαλό μας στον έλεγχο κάποιου αδέκαστου ηλεκτρονικού γιατρού / κριτή / τροχονόμου;
Κι αν θέλουμε να οδηγήσουμε ψυχή τε και σώματι, δίχως έλεγχο, βουρ στην πίστα.
Το μέλλον σίγουρα δείχνει… ενδιαφέρον.