Εφηβικά -και όχι μόνο- όνειρα |
Ή αλλιώς "μαζί με το βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα". Γιατί τι κοινό μπορεί να έχει ένα scooter -συνήθως 50 κυβικών εκατοστών- με μια μοτοσυκλέτα που συμμετέχει σε ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα; Οι ειδικές εκδόσεις των scooter στα αγωνιστικά χρώματα δεν είναι κάτι συνηθισμένο, αλλά είναι μια εμπορική τακτική που ακολουθούν οι εταιρίες για να τιμήσουν κάποιον οδηγό αλλά και να φουντώσουν τα όνειρα -σε επίπεδο ονείρωξης- των πιτσιρικάδων. Αυτό συμβαίνει κατά κύριο λόγο στην Ιταλία καθώς στη γειτονική μας χώρα μπορεί κάποιος να οδηγήσει scooter σε μικρότερη ηλικία από τα 18. Φυσικά τα περισσότερα μοντέλα αφορούν τον "Γιατρό" αλλά και τον αντίπαλό του "Ρωμαίο αυτοκράτορα" αφού η κατηγορία των scooter 50 κ.εκ. ήταν πολύ δημοφιλή στην Ιταλία.
Aprilia SR 50 R - Replica WSBK Max Biaggi
To 2012 η Aprilia παρουσίασε μια έκδοση του SR 50 R στα χρώματα της αγωνιστικής RSV 4, με την οποία συμμετείχε ο Max Biaggi στο πρωτάθλημα WSBK, για τις νίκες αλλά και την κατάκτηση του πρωταθλήματος δύο φορές από τον "Ρωμαίο Αυτοκράτορα". Φυσικά στα χρώματα της Alitalia που είναι και ο βασικός χορηγός.
Aprilia SR 50 R - Replica WSBK Haga
To 2002 η Aprilia συμμετέχει στα SBK με τον Noriyuki Haga πάνω στη σέλα ενός RSV Mille, που καταφέρνει να κερδίσει σε τέσσερις αγώνες για να τερματίσει τελικά στην τέταρτη θέση στη τελική βαθμολογία. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε και η ρεπλίκα του SR 50 R για το χαρισματικό ιάπωνα οδηγό.
Τo 2013 η Honda κατακτά ένα ακόμα παγκόσμιο τίτλο στα MotoGP με τον rookie στην κατηγορία Marc Marquez και παρουσιάζει το τετράχρονο πενηντάρι NSC50R στα αγωνιστικά της χρώματα, τιμώντας παράλληλα και την μακροχρόνια συνεργασίας της Honda με τη ισπανική Repsol.
Μόλις τη δεύτερη χρονιά στη μεγάλη κατηγορία ο Valentino Rossi κερδίζει το πρωτάθλημα με μια Honda NSR 500 R. Είναι η τελευταία χρονιά των δίχρονων, καθώς την επόμενη χρονιά στα MotoGP θα κάνουν θα κάνουν την πρώτη του εμφάνιση τα τετράχρονα χιλιάρια. Το X8R, στα χρώματα της μοτοσυκλέτας του φημισμένου ιταλού αναβάτη, ήταν και αυτό δίχρονο.
Malaguti James Toseland replica
To 2004 o James Toseland πηγαίνει στη ομάδα της Fila-Ducati σαν δεύτερος οδηγός, δίπλα στον έμπειρο Régis Laconi, αλλά το τέλος του πρωταθλήματος WSBK θα τον βρει νικητή, καθώς αποδείχτηκε ανώτερος του Γάλλου αναβάτη. Μάλιστα το πρωτάθλημα έκλεισε με ένα "χιτσοκικό" φινάλε αφού ο Toseland νίκησε τον συναθλητή του στον τελευταίο αγώνα που έγινε στη Γαλλία, στην πίστα του Magny-Cours. Καθώς η Ducati δεν έχει scooter στη γκάμα της συνεργάζεται με μία Ιταλική εταιρία, τη Malaguti, και κυκλοφορεί το Malaguti James Toseland replica
To 2008 o Troy Bayliss οδηγεί την καινούργια Ducati 1098 και κατορθώνει να πάρει τον τίτλο WSBK στην πρώτη της κιόλας χρονιά. Αυτή ήταν και η τελευταία χρονιά που συμμετείχε ο αυστραλός αναβάτης σε ολόκληρο πρωτάθλημα, καθώς μετά αποσύρθηκε και έκανε κάποιες ευκαιριακές εμφανίσεις στα MotoGP. Η Ducati παρουσιάζει μια ειδική έκδοση της 1098 στα αγωνιστικά χρώματα και παράλληλα ακόμη μία φορά σε συνεργασία με τη Malaguti βγάνει στην παραγωγή ένα scooter στους αντίστοιχους χρωματισμούς.
Το 1999 ο Max Biaggi συμμετείχε στα 500 με τη Yamaha YZR 500 όπου τερμάτισε τέταρτος, ενώ τις δύο επόμενες χρονιές (2000 και 2001)τερμάτισε τρίτος και τέταρτος. Γι αυτό και υπήρχε τις αντίστοιχες χρονιές μια ειδική έκδοση του Yamaha Aerox 50 R βαμμένο στο αγωνιστικό κόκκινο του χορηγού της ιαπωνικής εταρίας και το λογότυπο "max".
Mετά από από ένα αποτυχημένο πέρασμα στα MotoGP και δυο χρονιές στην Aprilia και μία στην Ducati (όπου τερμάτισε τρίτος στα WSBK) το 2005 o Noriyuki Haga επιστρέφει στην Yamaha για να τερματίσει ξανά τρίτος, κάτι που επαναλήφθηκε και το 2006. Το 2007 χάνει μια ακόμα ευκαιρία για να πάρει τον πολυπόθητο στα WSBK τερματίζοντας πίσω από τον James Toseland μόλις δυο!! βαθμούς. H Yamaha το 2008 παρουσιάζει ειδική έκδοση του Aerox στα χρώματα και τα λογότυπα της ομάδας που συμμετείχε στα WSBK.
Yamaha Aerox Rossi replica Gauloise
Το 2003, η μεταγραφή του Valentino Rossi από τη Honda στη Yamaha ήταν το σημαντικότερο γεγονός της αγωνιστικής χρονιάς. Το στοίχημα του Ιταλού αναβάτη δικαιώθηκε από την πρώτη κιόλας χρονιά με τη νέα του ομάδα καθώς το 2004 θα τον βρει πρωταθλητή πάνω στη βαμμένη μπλε μοτοσυκλέτα του. To Yamaha Aerox βάφτηκε και αυτό μπλε και είχε ένα μεγάλο λογότυπο "GO" καθώς ο βασικός χορηγός ήταν εταιρία τσιγάρων και είχαν αρχίσει ήδη οι περιορισμοί στην Ευρώπη. Το 2005 ο Valentino Rossi κατακτά πάλι το πρωτάθλημα και προσθέτει ένα ακόμα τίτλο (τον 7ο) στην καριέρα του.
Yamaha Aerox Rossi replica Camel
Μια χρονιά που θα θέλει να ξεχάσει ο Valentno Rossi είναι σίγουρα το 2006 καθώς έφτασε στην πηγή αλλά δεν ήπιε νερό. Δεν είναι μόνο η δεύτερη θέση, αλλά περισσότερο ο τρόπος που έχασε στο πρωτάθλημα καθώς στον τελευταίο αγώνα της Valencia και ενώ προπορευόταν στη βαθμολογία πέφτει και ουσιαστικά δίνει το πρωτάθλημα στον αείμνηστο Nicky Hayden. Κυκλοφορεί πάλι μια ειδική έκδοση του Yamaha Aerox 50, σε κίτρινο χρώμα αυτή τη φορά αφού έχει αλλάξει ο χορηγός. Και πάλι απουσιάζει το όνομα της εταιρίας αφού πρόκειται για εταιρία τσιγάρων.
Yamaha Aerox Rossi replica FIAT
To 2007 ήταν η χρονιά που οι μοτοσυκλέτες των MotoGP από 1000 κ.εκ. γίνονται 800 και η Yamaha δεν τα καταφέρνει καθόλου καλά, με τον Rossi να τερματίζει στη χειρότερη θέση από την πρώτη του χρονιά που έτρεξε το 1996, στα 125. Την επομένη χρονιά το δίδυμο Rossi-Yamaha επιστρέφουν στην κορυφή με τον ιταλό να κατακτά τον 6ο τότλο στη μεγάλη κατηγορία και τον 8ο συνολικά. Και φυσικά η FIAT, χορηγός της αγωνιστικής ομάδας, βρέθηκε και στη ειδική έκδοση του Aerox.
H Peugeot καθώς έχει στενή σχέση με το τμήμα αυτοκινήτων (και καθόλου αγωνιστική εμπλοκή στις μοτοσυκλέτες) έχει κυκλοφορήσει κατά καιρούς κάποιες scooter-replica βαμμένα στα χρώματα της αγωνιστικής ομάδας που έπαιρνε μέρος στο πρωτάθλημα WRC.