Admiror Gallery: 5.0.0
Server OS:nginx/1.26.2
Client OS:Unknown
PHP:5.6.40-78+ubuntu22.04.1+deb.sury.org+1
Έφτασε μέχρι και στο Dakar!
|
34 χρόνια μετά το λανσάρισμά της και με τρία εκατομμύρια παραχθείσες μονάδες, η Vespa PX αποτελεί πλέον σύμβολο σχεδιασμού και ιταλικού στιλ.
Και όπως κάθε τι αυθεντικά κλασσικό, η Vespa PX ανανεώνεται χωρίς να χάσει τίποτα από τη φυσιογνωμία της, χωρίς καμία υποταγή στη μόδα. Παραμένοντας όμως αποφασιστικά μέσα σε αυτή. Ξεχωρίζει από το πλήθος εκείνων που μοχθούν για να εξασφαλίσουν μία στιγμή δημοσιότητας.
19 Οκτωβρίου 1977: η Piaggio λανσάρει ένα ριζικά νέο μοντέλο Vespa, με σύγχρονη αισθητική και προηγμένο τεχνικό εξοπλισμό. Ονομάζεται PX, διατίθεται αρχικά στον κυβισμό 125 cc 2T, και από το λανσάρισμά της κοστίζει 673.000 λίρες. Σύντομα συμπληρώνεται από τις εκδόσεις 150 και 200 cc.
Το 1977 ο Jimmy Carter μπαίνει στο Λευκό Οίκο, στη Σοβιετική Ένωση ο Leonid Breznev αναλαμβάνει πρόεδρος του Ανώτατου Σοβιέτ, και το βραβείο Νόμπελ ειρήνης απονέμεται στη Διεθνή Αμνηστία. Ο Niki Lauda με Ferrari κερδίζει τον παγκόσμιο τίτλο στη Formula 1. Οι Clash κυκλοφορούν το πρώτο τους άλμπουμ, το πρώτο επεισόδιο του Πολέμου των Άστρων θριαμβεύει στις κινηματογραφικές αίθουσες και η NASA εκτοξεύει από το Ακρωτήρι Κένεντυ τα διαστημικά σκάφη Voyager 1 και Voyager 2 που ταξιδεύουν σήμερα στο διάστημα, στα 17 και 14 εκατομμύρια χλμ από τη Γη αντίστοιχα, εκτός του ηλιακού συστήματος.
Τριάντα τέσσερα χρόνια μετά το ταξίδι της Vespa PX συνεχίζεται με αμείωτη επιτυχία: πάνω από τρία εκατομμύρια παραχθείσες μονάδες από τις οποίες περισσότερες από ένα εκατομμύριο μόνο στην έκδοση PX 150, το μοντέλο Vespa με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία.
Στην έκθεση του Μιλάνο το 1977, για την πρώτη παρουσίαση της Vespa PX, δημιουργήθηκε μία γιγαντιαία μακέτα, ύψους πάνω από 4 μέτρα, που εκτίθεται σήμερα στο Μουσείο Piaggio στην Pontedera. Όμως η τάση της Vespa PX για ρεκόρ δεν σταματά ούτε σε αυτή την υπερμεγέθη έκδοση, ούτε στη μοναδική εμπορική επιτυχία: από τα δεκαεφτά εκατομμύρια Vespa που έχουν κυκλοφορήσει στους δρόμους όλου του κόσμου από το 1946, πάνω από τρία εκατομμύρια είναι Vespa PX.
254.000 χιλιόμετρα είναι το ρεκόρ του Giorgio Bettinelli (1955-2008), Ιταλός ταξιδιώτης και συγγραφέας, ο οποίος σε τέσσερεις αποστολές έχει διασχίσει τον κόσμο, πάντα στη σέλα της Vespa PX, όπως διηγείται στα βιβλία “In Vespa” και “Brum Brum” (και τα δύο από τις εκδόσεις Feltrinelli): «…τον Ιούλιο του 1992 ξεκίνησα από τη Ρώμη πάνω σε μία PX για να φτάσω στη Σαϊγκόν το Μάρτιο του 1993». Το 1994-95, πάντα με Vespa, κάλυψε τα 36.000 χιλιόμετρα που χωρίζουν την Αλάσκα από τη Γη του Πυρός. Το 1995-96, με αναχώρηση από τη Μελβούρνη της Αυστραλίας, φτάνει στο Κέιπ Τάουν καλύπτοντας σε δώδεκα μήνες πάνω από 52.000 χιλιόμετρα. Από το 1997 ως το 2001 ολοκλήρωσε το γύρο του κόσμου "overland" με τη Vespa PX, ξεκινώντας από τη Χιλή και καταλήγοντας στην Τασμανία, διασχίζοντας Νότιο Αμερική, Βόρειο Αμερική, Σιβηρία, Ευρώπη, Αφρική, Ασία και Ωκεανία, και συμπληρώνοντας 150.000 χιλιόμετρα.
Και μόνο λίγοι γνωρίζουν ότι το 1980 δύο Vespa PX 200 τερμάτισαν στο ράλι Paris-Dakar (ήταν η δεύτερη έκδοση της “classica” της ερήμου), με οδηγούς τους M. Simonot και B. Tcherniawsky. Η ομάδα, γαλλικής εθνικότητας, με διοργανωτή το Jean-François Piot, είχε την υποστήριξη του τέσσερεις φορές νικητή στο 24ωρο Le Mans, Henri Pescarolo.
Παρούσα στα στοιχεία πωλήσεων για πάνω από τρεις δεκαετίες, η Vespa PX είναι ένα από τα δίτροχα που δημιουργεί συναισθήματα πάθους και επιθυμίας απόκτησης. Είναι το μοναδικό σκούτερ στον κόσμο που γεννάει τρυφερότητα, ζητώντας φροντίδα και προσοχή, ώστε να διατηρεί έναν κύκλο ζωής μεγαλύτερο από το μέσο όρο, ξεπερνά το ρόλο της ως μέσο μετακίνησης και γίνεται αντικείμενο λατρείας. Λίγοι θυμούνται ποια αυτοκίνητα κυκλοφορούσαν στους δρόμους πριν από τριάντα τέσσερα χρόνια• αλλά στις ΗΠΑ ακόμα και σήμερα κυκλοφορούν περισσότερες από 15.000 Vespa PX – που κυκλοφόρησαν πριν το 1981 και πριν από την επιστροφή της Vespa στην αγορά των ΗΠΑ το 2000 – διατηρημένες σε άψογη λειτουργική κατάσταση χάρη στο δίκτυο καταστημάτων “Vespa Vintage Restoration Shop”.
Στην πραγματικότητα μεγάλο μέρος των πρωτότυπων PX κυκλοφορεί ακόμα στους δρόμους όλου του κόσμου, επιβεβαιώνοντας την παροιμιώδη ανθεκτικότητα και αξιοπιστία του μοντέλου.
Η Vespa PX δημιουργήθηκε ως μαζικό όχημα και βασικό μέσο μετακίνησης και σήμερα αναγνωρίζεται ως το σκούτερ που ξεχωρίζει και κάνει και τον οδηγό του να ξεχωρίζει.
Μέσα στην γκάμα Vespa, η PX έχει βρει τη θέση της ως ένα “αειθαλές” , διαχρονικό μοντέλο για το φανατικό κοινό που αναζητά μία κλασική Vespa με το παραδοσιακό κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων στο τιμόνι και ταυτόχρονα με ένα μοναδικό σχέδιο που είναι πάντα μέσα στη μόδα.
Επιπλέον είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς πως η επιτυχία της νεότερης γενιάς Vespa (οικογένειες LX στους κυβισμούς 50 2Τ, 50 4Τ, 125 και 150 4Τ, και GTS στα 125 και 300 κυβικά) αντί να σπρώξει στο περιθώριο το ένδοξο “Vespone” αναζωογόνησε το ενδιαφέρον μέρους του κοινού που είναι συνδεδεμένο με το μύθο της Vespa για την πιο κλασική έκδοση της θρυλικής μάρκας.