Σύγχρονη αίσθηση retro |
Του Thierry Sarasyn
H Roadster είναι το νέο μέλος της οικογένειας των Harley-Davidson, κι αυτό δεν χαροποιεί μόνο τους φαν της εταιρείας, αλλά και τους λάτρεις των naked μοτοσυκλετών εν γένει. Πριν όμως μπούμε στις λεπτομέρειες της πρώτης μας επαφής μαζί της – ανάμεσα σε Μασσαλία και Σεν Τροπέζ, ξέρουμε, δυσκολευτήκαμε! - ας κάνουμε μια αποσαφήνιση. Η Harley διαχωρίζει τις μοτοσυκλέτες της ανάμεσα στις Dark Custom και τις Touring, με τη νέα Roadster να εμπίπτει στην πρώτη κατηγορία. Αυτό σημαίνει ότι στοχεύει σε ένα πιο νεανικό κοινό, έτσι δεν διαθέτει προστασία από τον αέρα ή άλλες “πολυτέλειες”.
Εξωτερικά, μοιάζει σαν να πέρασε από τα χέρια κάποιου customizer, ταιριάζοντας απόλυτα με το hype των καιρών γύρω από όλη αυτή τη φιλοσοφία των neo-classic, modern classic, cafe racer, ή όπως-θέλετε-πείτε-τις. Μόνο που στην περίπτωση της Harley βέβαια, αυτή η στάση δεν είναι πρόσκαιρη, είναι στάση ζωής. Και σε όποιον πει ότι η νέα Roadster είναι περιττή στη γκάμα της, η απάντηση είναι ότι το νέο αυτό μοντέλο, στην ουσία διαφέρει από τα άλλα. Χαμηλό τιμόνι, μινιμαλιστικός πίνακας οργάνων, V-twin κινητήρας και τιμή που κυμαίνεται στα 12.700 ευρώ, η νέα Roadster διαθέτει το “πακέτο” που χρειάζεται για να γίνει ευρέως αποδεκτή.
Το ερώτημα λοιπόν είναι, αν είναι ευχάριστη στην οδήγηση.
Όπως το συνηθίζει, η Harley-Davidson δεν δίνει ποτέ βαρύτητα στα νούμερα και τη σημασία τους. Έτσι λοιπόν, όταν ρωτήσαμε τους υπεύθυνους πόση δύναμη και πόση ροπή διαθέτει το νέο μοντέλο, η απάντηση που λάβαμε ήταν απλώς...”πολλή”. Αλλά ακόμα κι έτσι, δεν είμαστε σίγουροι. Όπως ξέρουμε, η ροπή (97 Nm στις 4,250 σ.α.λ.) είναι αυτή που σε μεγάλο βαθμό καθορίζει την επίδοση του κινητήρα, αλλά επίσης είναι γνωστό ότι οι αγοραστές μιας Harley-Davidson δεν την έχουν σαν βασικό παράγοντα της επιλογής τους. Θυμάμαι σε μία παλαιότερη παρουσίαση της εταιρείας, έναν εκ των υπευθύνων του event, να λέει:
“Αν προσπαθούσα να σας περιγράψω μία Harley-Davidson, απλώς δεν θα καταλαβαίνατε”. Αυτή η φράση δεν έχει φύγει ποτέ από το μυαλό μου, βασικά διότι είναι αληθινή. Μια Harley είναι ένα μείγμα ανάμεσα στα συναισθήματα που σου προκαλεί και στο παρουσιαστικό της – και ειδικά για το τελευταίο, μην έχετε καμία αμφιβολία.
Η Roadster είναι κουκλάρα, με 19 ιντσών μπροστινό τροχό, χαμηλό και επιθετικό προφίλ και χρωματική γκάμα που της ταιριάζει γάντι: μαύρο, μαύρο ματ, γκρι και βαθύ κόκκινο. Ανεστραμμένο μπροστινό σύστημα, με σχετικά μικρή σέλα, αλλά με χώρο για συνεπιβάτη και θέα του επιβλητικού κινητήρα.
Οι υπεύθυνοι της Harley-Davidson μας έδωσαν επίσης την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τη νέα Dyna Low Rider S κι αυτό που μας εντυπωσίασε ήταν το γεγονός ότι συγκριτικά, η νέα Roadster είναι καλύτερη στα φρένα. Είναι προοδευτικά και ταυτόχρονα αρκετά δυνατά για σπορ χρήση. Ο ρυθμός μας κατά την ανάβασή μας στο ορεινό δρόμο μεταξύ Μασσαλίας και Σεν Τροπέζ ήταν απίστευτα ομαλός. Η νέα Roadster είναι ιδιαίτερα εύκολη στη χρήση και πολύ πιο άνετη από όσο φαντάζεσαι. Το τραχύ παρουσιαστικό της σε παραπλανεί να νομίσεις το αντίθετο, αλλά εμείς, έπειτα από μια ολόκληρη ημέρα οδήγησης στα γαλλικά βουνά, κατεβήκαμε από τη σέλα φρέσκοι-φρέσκοι. Κι αυτό χάρη στη σωστή στάση οδήγησης, τις αναρτήσεις, οι οποίες είναι ελαφρώς σπορ αλλά με άνετες ρυθμίσεις, και τέλος τις χαμηλές δονήσεις.
Ας μιλήσουμε για την αίσθηση οδήγησης λοιπόν. Όπως συμβαίνει σε κάθε Harley που θα καβαλήσεις, η πρώτη αίσθηση που θα σου δώσει είναι παράξενη αλλά και οικεία ταυτόχρονα, με τον δικό της, ξεχωριστό χαρακτήρα. Δεν θα μπορούσε να μην ισχύει το ίδιο και για τη νέα Roadster. Ο V-twin βρυχάται με το που θα πάρει μπρος, και ενώ είναι ευρέως γνωστό ότι περί το 200% των ιδιοκτητών Harley αλλάζει το τελικό, ή και την πλήρη γραμμή της εξάτμισης, εμείς πιστεύουμε ότι πραγματικά δεν το χρειάζεται. Ο ήχος που βγάζει από το εργοστάσιο είναι φανταστικός. Εκεί που δυσκολευτήκαμε λίγο να συνηθίσουμε ήταν η τοποθέτηση των μαρσπιέ στους επιτόπους ελιγμούς, αλλά δεν αργήσαμε να βρούμε την άκρη. Αυτό που δεν απαιτεί εξοικείωση, είναι η θέση οδήγησης. Χάρη στο χαμηλό τιμόνι, σου δίνει την αίσθηση μιας retro racer, με εντυπωσιακά καλό κοντρόλ και ο Evolution 1200cc κινητήρας της ταιριάζει γάντι. Διαθέτει γλυκιά ροπή από τις 2.500σ.α.λ. αλλά με εκείνη την έξτρα ώθηση στις χαμηλές στροφές, που ολοκληρώνει την εικόνα του “retro-sportsman”.
Η όλη της αίσθηση λοιπόν είναι φανταστική. Έπειτα από το μικρό διάστημα που χρειάζεσαι για να εξοικειωθείς πάνω της, μπορείς να την οδηγήσεις όπως ακριβώς προορίστηκε για να οδηγηθεί: Χαλαρά αλλά και sport. Η οδήγηση με βάση τη ροπή είναι διαφορετική από την οδήγηση με βάση τους ίππους: Δεν είναι ποτέ εξτρίμ, είναι ήρεμη και πάει πακέτο με τις ορεινές διαδρομές, χωρίς να σε βάζει σε διαδικασία να θέλεις να την “ξεζουμίσεις”. Ήρεμη μέσα στην πόλη, σβέλτη όσο πρέπει στους επαρχιακούς δρόμους. Η νέα Roadster είναι διαφορετική, αλλά πάντα πιστή στα ιδεώδη του brand με τους τόσο φανατικούς ακόλουθους. Η διαφορά εδώ είναι ότι η Harley δεν μπήκε στη διαδικασία να πείσει τους φανς της για τις αρετές του νέου της μοντέλου. Εξ' ορισμού, οι φανς έχουν ήδη πειστεί πριν καν αυτό παρουσιαστεί. Το τρικ είναι να πείσει εκείνους που δεν είναι (ακόμα) φανς για τη δυναμική και τις προοπτικές του νέου αυτού μέλους της οικογενείας από το Milwaukee των Ηνωμένων Πολιτειών.
H νέα Roadster θα σε αφήσει να ανακαλύψεις βήμα-βήμα τις δυνατότητές της, δεν είναι μια μοτοσυκλέτα προορισμένη να οδηγείται στα όρια. Σε σύγκριση με άλλες, εδώ θα πρέπει να δουλέψεις λίγο πριν μπεις σε μια στροφή, αλλά μόλις συνηθίσεις τους μικρούς τροχούς που θέλουν λίγη περισσότερη πίεση απ' ότι φανταζόσουν, τότε μπορείς να κάνεις πραγματικά ό,τι θελήσεις. Αν και δεν καταφέραμε να ξεπεράσαμε κατά πολύ τα 140 χ.α.ω., στην ''σφιχτή'' διαδρομή, με μια μοτοσυκλέτα η οποία ζυγίζει 259 κιλά πλήρης καυσίμων, είδαμε πως τα 140 είναι υπέρ-αρκετά για οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους . Η Harley για την Roadster επέλεξε μονό μετρητή, έτσι δεν χρειάζεται ποτέ να ρίξεις δεύτερη ματιά στον ταχογράφο για να δεις με πόσα πηγαίνεις.
Κατασκευαστής | Harley Davidson | ||||||||
Μοντέλο | Roadster | ||||||||
Αντιπρόσωπος | Harley Davidson Athena | ||||||||
Τιμή βασικής έκδοσης | Αναμένεται | ||||||||
Εγγύηση | 2 χρόνια | ||||||||
Κινητήρας | |||||||||
Τύπος | Τετράχρονος, δικύλινδρος, 2 βαλβίδες / κύλινδρο, αερόψυκτος, Evolution | ||||||||
Κυβισμός (c.c.) | 1202 | ||||||||
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 88,9 x 96,8 | ||||||||
Συμπίεση (:1) | 10 | ||||||||
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονική διαχείριση κινητήρα με ψεκασμό (ESPFI) | ||||||||
Σύστημα εξαγωγής | 2 σε 2 με καταλύτη | ||||||||
Λίπανση | Ξηρό κάρτερ, αντλία λαδιού διπλής ενέργειας | ||||||||
Εκκίνηση | Μίζα | ||||||||
Συμπλέκτης | Υγρός πολύδισκος | ||||||||
Μετάδοση | |||||||||
Πρωτεύουσα μετάδοση | Αλυσίδα με σχέση 38:57 | ||||||||
1η σχέση | 1:9,315 | ||||||||
|
1:6,653 | ||||||||
3η σχέση | 1:4,948 | ||||||||
4η σχέση | 1:4,102 | ||||||||
5η σχέση | 1:3,517 | ||||||||
6η σχέση | Ν.Α. | ||||||||
Τελική μετάδοση | Ιμάντας | ||||||||
Πλαίσιο | |||||||||
Τύπος | Ατσάλινο κλειστό σωληνωτό με τον κινητήρα σε ελαστικές βάσεις | ||||||||
Κάστερ (°) | 28,9 | ||||||||
Ίχνος (mm) | 140 | ||||||||
Μεταξόνιο (mm) | 1505 | ||||||||
Ύψος (mm) | Δ.Α. | ||||||||
Ύψος σέλας (mm) | 785 | ||||||||
Μήκος (mm) | 2185 | ||||||||
Πλάτος (mm) | Δ.Α. | ||||||||
Απόσταση εδάφους (mm) | 150 | ||||||||
Βάρος (kg) | 250 | ||||||||
Ρεζερβουάρ/ Ρεζέρβα (lt) | 12,5/1,5 | ||||||||
Αναρτήσεις | |||||||||
Μπροστά | Τηλεσκοπικό πηρούνι 49 χιλιοστών. Διαδρομή 100mm | ||||||||
Πίσω | Δύο αμορτισέρ / Ρύθμιση προφόρτισης. Διαδρομή 40mm. | ||||||||
Ελαστικά | |||||||||
Μπροστά | 120/70R19 M/C | ||||||||
Πίσω | 150/70R18 M/C | ||||||||
Φρένα | |||||||||
Μπροστά | Δίσκος διαμέτρου 292mm με δαγκάνες δύο εμβόλων | ||||||||
Πίσω | Δίσκος διαμέτρου 292mm με δαγκάνα δύο εμβόλων | ||||||||
Εξοπλισμός | |||||||||
Ταχύμετρο και στροφόμετρο, ολικός και 2 μερικοί χιλιομετρητές, ενδείξεις φλας, μεγάλης σκάλας προβολέα, ένδειξη ψεκασμού, ABS. | |||||||||
Επιδόσεις | |||||||||
Ισχύς εργοστασίου (ίπποι/σαλ) | |||||||||
Ροπή εργοστασίου (Nm/σαλ) | 97 / 4.250 |