Όμορφο, απλό και προσιτό |
Του Θοδωρή Ξύδη
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Συνεργάστηκε: Κώστας Γαμβρούλης
Το Oldtown αποτελεί την (νέο)ρετρό πρόταση της Daytona στην κατηγορία των 125 κ.εκ., μια μικρή μοτοσυκλέτα 125 κ.εκ., Euro 4 προδιαγραφών, που οδηγείται φυσικά και με δίπλωμα κατηγορίας Α1. Το μικροκαμωμένο Oldtown συνοδεύεται και από μία τιμή ανάλογη της πολιτικής της εταιρίας και στα 2.150 ευρώ που κοστίζει απλά δεν αφήνει καμία δικαιολογία σε όσους θέλουν να το κάνουν δικό τους.
Σε μήκος και πλάτος δεν θα ζητήσετε κάτι παραπάνω από μια μικρή μοτοσυκλέτα πόλης αλλά το αφρώδες της είναι πάρα πολύ μαλακό. Αυτό ακούγεται αρχικά καλό αλλά στη χρήση θα διαπιστώσει κανείς ότι το αφρώδες υποχωρεί πολύ εύκολα και γρήγορα και “κάθεται” με αποτέλεσμα τα μαλακά σας μόρια να έρθουν γρήγορα σε επαφή με τον σκληρό σκελετό και να αρχίσουν να διαμαρτύρονται σε βόλτες που ξεπερνούν τα 15-20 λεπτά. Η λύση εδώ είναι η αλλαγή του αφρώδους με άλλο που θα εξαλείψει διαπαντός το πρόβλημα κοστίζοντας παράλληλα ένα χαμηλό και πολύ λογικό ποσό.
Ρεζερβουάρ, πλαίσιο και φτερά δείχνουν ιδιαίτερα προσεγμένα στη βαφή , η συναρμολόγηση και η συναρμογή των μερών είναι επίσης καλή και όλα αυτά μαζί σε κάνουν να παραβλέπεις ατέλειες όπως οι άσχημες κολλήσεις στο πλαίσιο που θα καταδίκαζες σε πιο ακριβές μοτοσυκλέτες. Όπως και να έχει το Oldtown δείχνει ότι ήρθε για να μείνει από πλευράς αντοχής στο χρόνο. Στα θετικά τέλος να συμπεριλάβουμε και τον μεγάλο στρογγυλό προβολέα με την πολύ καλή απόδοση που θα σας κρατήσει ασφαλείς ακόμη και σε δρόμους που δεν υπάρχει καθόλου φως.
Έτσι δεν σε αφήνουν να κρατήσεις για πολλή ώρα το γκάζι τέρμα ανοιχτό, το Oldtown σου θυμίζει έμμεσα με αυτόν τον τρόπο ότι δεν φτιάχτηκε για τέτοιου είδους οδήγηση. Το μοτέρ αυτό καθαυτό τα πάει μια χαρά από δύναμη για την κατηγορία και την τιμή της μοτοσυκλέτας χωρίς ωστόσο να βρίσκεται στην κορυφή. Από τις χαμηλότερες όμως είναι η τιμή της μέσης κατανάλωσης που δεν ξεπερνά τα 3,2 λίτρα/100 χλμ. και αυτό το νούμερο προσθέτει περαιτέρω στο γενικότερο χαμηλό κόστος χρήσης της μοτοσυκλέτας της Daytona.
Ο εμπρός τροχός είναι εκείνος που έχει το γενικό πρόσταγμα στην ανάλαφρη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας με τις αναρτήσεις να κάνουν καλή δουλειά στην καταπολέμηση των ανωμαλιών. Τα συνδυασμένα φρένα από την άλλη στέκονται πάντα στο ύψος των περιστάσεων. Δεν θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά με τον τεράστιο εμπρός δίσκο, με διάμετρο 300 χλστ., να συνδυάζεται με τριπίστονη δαγκάνα και το πίσω φρένο να ενεργοποιεί κατά τη χρήση του και ένα από τα δικά της έμβολα. Στην αύξηση της αυτοπεποίθησης συμβάλλει και το στιβαρό πλαίσιο που δεν συγκινείται από τις δυνάμεις που του ασκούνται και συντελεί στην ομοιογενή εικόνα που παρουσιάζει το Oldtown και σε δρόμο με στροφές. Για αυτό το λόγο το Oldtown παρουσιάζεται και απόλυτα φιλικό σε όλες τις συνθήκες έχοντας σχεδόν… τερματίσει το κοντέρ σε αυτόν το τομέα.
Κατασκευαστής | Daytona |
Μοντέλο | Oldtown 125i |
Αντιπρόσωπος | Γκοργόλης Α.Ε. |
Τιμή | 2.150 ευρώ |
Εγγύηση | 2 χρόνια |
Κινητήρας | |
Τύπος | Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος, 2βάλβιδος |
Χωρητικότητα (cc) | 124 |
Διάμετρος x διαδρομή (mm) | Δ.Α. |
Συμπίεση (:1) | Δ.Α. |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός |
Χωρητικότητα λαδιού (lt) | Δ.Α. |
Εκκίνηση | Μίζα |
Μετάδοση | Αλυσίδα |
Πλαίσιο | |
Τύπος | Ατσάλινο σωληνωτό τύπου διαμάντι |
Μήκος (mm) | Δ.Α. |
Πλάτος (mm) | Δ.Α. |
Ύψος (mm) | Δ.Α. |
Μεταξόνιο (mm) | Δ.Α. |
Γωνία κάστερ (°) | Δ.Α. |
Ίχνος (mm) | Δ.Α. |
Ύψος σέλας (mm) | 780 |
Απόσταση εδάφους (mm) | Δ.Α. |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) | 17 |
Βάρος, γεμάτο (kg) | 127 |
Αναρτήσεις | |
Μπροστά | Πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 37mm |
Πίσω | Δύο αμορτισέρ, προφόρτιση ελατηρίου |
Τροχοί / Ελαστικά | |
Εμπρός | 110/90-17’’ |
Πίσω | 110/80-17’’ |
Φρένα | |
Μπροστά | Δίσκος 300mm, 3πίστονη δαγκάνα, CBS |
Πίσω | Δίσκος 220mm, μονοπίστονη δαγκάνα |
Μέγιστη ιπποδύναμη (hp / rpm) | 11,6/9.000 |
Μέγιστη ροπή (kg / rpm) | 1/7.000 |