Κι αν είναι Rock, μην το φοβάσαι! |
Του Κώστα Γαμβρούλη
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Η Daytona συνεχίζει να γεμίζει την γκάμα της στην νεορετρό κατηγορία, έχοντας μια πρόταση στα 400 κ.εκ (Rockstar 400) και τρεις στα 125, με το Rock 125i II να αποτελεί την πιο πρόσφατη. Πρόκειται για ένα μοντέλο, το οποίο ενώ διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά μιας commuter και προσιτής μοτοσυκλέτας, προσθέτει την αισθητική στο σύνολο, δημιουργώντας μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση. Ας γνωρίσουμε αυτό το μοντέλο, καλύτερα λοιπόν.
Το Rock 125i φέρει κάποια café racer στοιχεία, ενώ το Rock 125i II της δοκιμής, αποτελεί μια scrambler υλοποίηση. Ενώ τα περισσότερα μέρη είναι κοινά και στις δύο εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένων του πλαισίου και του κινητήρα, αυτά που αλλάζουν είναι η σέλα, το τιμόνι, το πιρούνι και τα πίσω αμορτισέρ, προκειμένου να επιτευχθεί ένα διαφορετικό look μεταξύ των δύο μοντέλων.
H χρωματική παλέτα της μοτοσυκλέτας είναι συντριπτικά… μαύρη, με τις μόνες λεπτομέρειες που σπάνε αυτή την καλοδεχούμενη μονοτονία να είναι τα φιλέτα και το logo της Daytona στο ρεζερβουάρ, η ονομασία του μοντέλου στα πλαϊνά καπάκια η μανιβέλα και το νίκελ προστατευτικό πάνω και πίσω από τα μαρσπιέ. Το Rock 125i II πέραν του μαύρου χρώματος, διατίθεται και σε γκρι – ασημί, με το μόνο σημείο που βάφεται σε αυτή την απόχρωση όμως, να είναι το ρεζερβουάρ. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μια όμορφη μοτοσυκλέτα που αναπαράγει με πολύ πετυχημένο τρόπο, το trend των μοδάτων νεορετρό.
Η σέλα είναι επίπεδη και το ρεζερβουάρ δεν έχει έντονες πτυχώσεις στο σημείο που εφάπτονται τα γόνατα σε αυτό, οπότε είναι πολύ εύκολο για το καθένα να προσαρμόσει… χωροταξικά το σώμα του πάνω στην μοτοσυκλέτα, χωρίς προβλήματα. Από εκεί και έπειτα, το τιμόνι, έρχεται πολύ φυσικά στα χέρια και προσφέρει πολύ καλές λαβές, ενώ τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα σε πολύ καλές θέσεις, δίχως να κλείνουν η να απλώνουν πολύ τα πόδια. Τα χειριστήρια έχουν τυπική διάταξη και το ίδιο τυπική είναι και η λειτουργία τους. Αυτό είναι και το ζητούμενο εξάλλου.
Τώρα σε ότι αφορά στον πίνακα οργάνων, αποτελείται από ένα αναλογικό ταχύμετρο και μια ψηφιακή οθόνη, που περικλείονται όλα μαζί σε μια στρογγυλή βάση κοντέρ. Οι πληροφορίες που προβάλλονται στην ψηφιακή οθόνη είναι αρκετά πλούσιες, δεδομένης της κατηγορίας του Rock 125i II. Ταχύμετρο, ολικός και μερικός χιλιομετρητής αλλά επιπρόσθετα στάθμη βενζίνης και ένδειξη επιλεγμένης σχέση στο κιβώτιο. Καθόλου άσχημα! Η στήριξη της μοτοσυκλέτας όταν βρίσκεται εκτός λειτουργίας γίνεται μέσω κεντρικού σταντ μόνο, κάτι το οποίο μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα πρακτικό, σε σχέση με ένα πλαϊνο stand, από την άλλη όμως αποτελεί πιο καλή λύση για εργασίες συντήρησης. Στα θετικά καταγράφεται πάντως το γεγονός ότι το stand είναι εύκολο στην χρήση.
Μπροστά υπάρχει ένα συμβατικό πιρούνι και μονό δισκόφρενο διαμέτρου 276 χλστ. που συνεργάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων. Στο πίσω μέρος, την ανάρτηση αναλαμβάνουν δύο μονά αμορτισέρ και την πέδηση μονός δίσκος 220 χλστ., με μονοπίστονη δαγκάνα. Όπως και σε κάθε μοτοσυκλέτα 125 κ.εκ., βάση των Euro 4 προδιαγραφών, το Rock 125i II, φέρει συνδυασμένο σύστημα φρένων, με το πάτημα του πίσω φρένου να ενεργοποιεί και το μπροστινό, με μηχανικό τρόπο. Οι τροχοί έχουν διάμετρο 17 ιντσών μπροστά και πίσω και φέρουν ελαστικά διαστάσεων 110/90-17 και 130/80-17. Τέλος το ρεζεβουάρ έχει χωρητικότητα 12 λίτρων και το βάρος της μοτοσυκλέτας, ανέρχεται στα 136 κιλά.
Το ύψος της σέλας είναι χαμηλό και τα πόδια πατάνε και τα δύο με σιγουριά κάτω, ενώ το φαρδύ τιμόνι προσφέρει πολύ καλούς μοχλούς ενισχύοντας τη, εγγενή προθυμία της μοτοσυκλέτας στις αλλαγές κατεύθυνσης. Τα ελαστικά είναι αυτά που προσφέρουν ένα –καλοδεχούμενο σε αυτή την περίπτωση- αντιστάθμισμα, με το φαρδύ πέλμα τους να προφέρει σίγουρο “πάτημα” στον δρόμο. Ένα άλλο θετικό των ελαστικών, είναι ότι λόγο του υψηλού σχετικά προφίλ τους, λειτουργούν σαν ένα είδος πρωτόλειας ανάρτησης, αποσβένοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό τις μικρές ανωμαλίες.
Με αυτά τα εφόδια, η κίνηση στην πόλη γίνεται παιχνιδάκι! Ο κινητήρας είναι πολύ θετικός στο σύνηθες φάσμα των αστικών ταχυτήτων, δηλαδή μέχρι τα 90 χλμ. / ώρα περίπου. Έχει την δύναμη για να φτάσει και να ξεπεράσει αν οι συνθήκες το επιτρέψουν τα 100 χλμ./ώρα, ωστόσο σε αυτό το σημείο της λειτουργίας του αρχίζει και παράγει κάποιος κραδασμούς. Το Rock 125i II, μπορεί να κινηθεί με μεγάλη ευχέρεια ανάμεσα στις στρατιές των μποτιλιαρισμένων αυτοκινήτων, ενώ η scrambler φύση του επιτρέπει το ανεβοκατέβασμα σε πεζοδρόμια και το πέρασμα πάνω από μεγάλες κακοτεχνίες των δρόμων, χωρίς πρόβλημα.
Τα φρένα του είναι ισχυρά και θα σταματήσουν την μοτοσυκλέτα με ασφάλεια απ΄όλες τις ταχύτητες που μπορεί να αναπτύξει, χωρίς πρόβλημα και σημάδια κόπωσης. Φυσικά, ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, έχει και μεγαλύτερες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμους από τα αμιγώς street ανταγωνιστικά του μοντέλα και το Rock 125i II, δεν απογοητεύει σε αυτό το πεδίο. Όσο οι ρυθμοί είναι αυτοί μιας απλής διάσχισης, ο αναβάτης της μοτοσυκλέτας μπορεί να περάσει ακόμα και από δύσκολα σημεία χωρίς να ανησυχεί.
Κατασκευαστής | Daytona |
Μοντέλο | Rock 125i II |
Αντιπρόσωπος | Γκοργόλης Α.Ε. |
Τιμή | 2.490ευρώ |
Εγγύηση | 2 χρόνια |
Κινητήρας | |
Τύπος | Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος, 2βάλβιδος |
Χωρητικότητα (cc) | 125 |
Διάμετρος x διαδρομή (mm) | Δ.Α. |
Συμπίεση (:1) | Δ.Α. |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός |
Χωρητικότητα λαδιού (lt) | Δ.Α. |
Εκκίνηση | Μίζα / Μανιβέλα |
Μετάδοση | Αλυσίδα |
Πλαίσιο | |
Τύπος | Ατσάλινο σωληνωτό, μονό, ανοικτό |
Μήκος (mm) | Δ.Α. |
Πλάτος (mm) | Δ.Α. |
Ύψος (mm) | Δ.Α. |
Μεταξόνιο (mm) | Δ.Α. |
Γωνία κάστερ (°) | Δ.Α. |
Ίχνος (mm) | Δ.Α. |
Ύψος σέλας (mm) | Δ.Α. |
Απόσταση εδάφους (mm) | Δ.Α. |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) | 12 |
Βάρος, γεμάτο (kg) | 136 |
Αναρτήσεις | |
Μπροστά | Συμβατικό πιρούνι |
Πίσω | Δύο αμορτισέρ, προφόρτιση ελατηρίου |
Τροχοί / Ελαστικά | |
Εμπρός | 110/90-17’’ |
Πίσω | 130/80-17’’ |
Φρένα | |
Μπροστά | Δίσκος 276mm, 2πίστονη δαγκάνα |
Πίσω | Δίσκος 220mm, μονοπίστονη δαγκάνα, CBS |
Μέγιστη ιπποδύναμη (hp / rpm) | 9,5/7.500 |
Μέγιστη ροπή (kg / rpm) | 0,9/6.500 |