Sorpresa!* |
(*Έκπληξη!)
Κείμενο: Κώστας Γαμβρούλης
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Για πρώτη φορά ίσως, η απόδοση ενός νεορετρό μοντέλου παραγκωνίζει το φαίνεσθαι και το βάζει σε δεύτερο ρόλο. Γιατί το V-Special 125 είναι ένα πάρα πολύ καλό scooter, που τυγχάνει να έχει κλασική εμφάνιση και όχι ένα μοντέλο που ποντάρει τα πάντα αποκλειστικά και μόνο στην σχεδίαση του.
Η Lambretta ξεκίνησε λίγο μετά τον ΒΠΠ, στην Βόρεια Ιταλία, και γνώρισε μεγαλεία στις δεκαετίες του 50 και του 60, αποτελώντας το αντίπαλο δέος της Vespa. Το 1972 όμως, η εταιρεία κλείνει και μετά από μια περιπετειώδη διαδρομή των τίτλων ιδιοκτησίας, τελικά φτάνουμε στο σήμερα, σε μια κατά πως φαίνεται, σίγουρη επιστροφή.
Την αρχή της νέας προσπάθειας την είδαμε στην EICMA του 2017, με την παρουσίαση του μοντέλου V-Special σε εκδόσεις 50, 125 και 200 κ.εκ. Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το μεσαίο βάση κυβισμού μοντέλο, την V-Special 125.
Οι μαύρες γραμμές στα πίσω πλαϊνά τμήματα απουσιάζουν στην σύγχρονη εκδοχή, όμως την αντίθεση με το πορτοκαλί χρώμα αναλαμβάνουν οι λωρίδες αντιολισθητικού λάστιχου στο πάτωμα της ποδιάς και ο αεραγωγός πάνω από το μπροστινό φτερό. Εντύπωση προκαλεί και η σχεδίαση του ενιαίου σώματος πλαστικών που αποτελούν ουσιαστικά το “καβούκι” του προβολέα. Σε μια περιοχή όπου παραδοσιακά έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε καμπύλες, η V-Special είναι γωνιώδης και “τετράγωνη”, θυμίζοντας κάτι από τον φουτουρισμό των 60s σχεδιαστικά.
Πέραν όμως αυτού του ξεχωριστού δομικού τμήματος όλα τα υπόλοιπα επί μέρους στοιχεία του scooter είναι... normal. Τροχοί αλουμινίου 12” ιντσών μπροστά και πίσω, με ελαστικά σε διαστάσεις 110/70-12 και 120/70-12 αντιστοίχως και μονά δισκόφρενα 220 χλστ. τα οποία έχουν συνδυασμένο σύστημα ενεργοποίησης (CBS). Oι αναρτήσεις είναι απλές, αποτελούμενες από συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ σε ότι αφορά στις διαστάσεις, το scooter χωρίς να είναι μικρό, είναι αρκετά μαζεμένο, με το μήκος του να μην ξεπερνά τα δύο μέτρα (1.900 χλστ.) ενώ το πλάτος του είναι 690 χλστ. και το ύψος της σέλα στα 770 χλστ.
Μιλώντας για φώτα, αυτά είναι Full LED στο V -Special 125, συμπεριλαμβανομένων και των φλας. Κάτω από την πολύ όμορφη σέλα, που συνδυάζει διαφορές υφές και σχέδια στο κάλυμμα της, έχοντας κόκκινη εξωτερική ραφή, βρίσκεται ένα αρκετά βαθύς... “κουβάς” αποθηκευτικού χώρου. Το μέγεθος του είναι χορταστικό στο μάτι, αλλά στην πράξη, χωράει μόνο jet κράνη και όχι full face. Λίγο πιο πίσω, βρίσκεται επίσης η πολύ όμορφα σχεδιασμένη (προσοχή στην λεπτομέρεια λέγεται αυτό) τάπα του ρεζερβουάρ.
Συνεχίζοντας με τους αποθηκευτικούς χώρους, στην ποδιά υπάρχει επίσης ενιαίο ντουλαπάκι με δυνατότητα κλειδώματος, το οποίο φέρει δύο μεγάλες θήκες δεξιά και αριστερά στο εσωτερικό του. Υπάρχει επίσης και διακόπτης στα δεξιά που ουσιαστικά κόβει την ανάφλεξη στο scooter, έτσι ώστε να είναι αδύνατη η εκκίνηση του σε περίπτωση κλοπής.
Οι μικροί τροχοί προσδίδουν τρομερή ευελιξία και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού κάνει τους ελιγμούς παιχνίδι. Ακόμη πιο εντυπωσιακό όμως είναι το πως ένα scooter με μικρούς τροχούς αποδείχθηκε τόσο άνετο και ανεπηρέαστο από κακοτεχνίες και λακκούβες. Σίγουρα ένα μεγάλο ποσοστό αυτής της συμπεριφοράς οφείλεται στην καλή λειτουργιά των αναρτήσεων αλλά είναι και το υβριδικό πλαίσιο που αποδεικνύει την στιβαρότητα του και την ιδιότητα του να κρατά την συνοχή του συνόλου, σε κάθε περίπτωση. Σε ότι αφορά στα φρένα, αυτά κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους και το γεγονός ότι η ισχύς τους μεταφέρεται στον δρόμο από τα πολύ καλά ελαστικά Angel της Pirelli, σημαίνει άμεσες και ασφαλείς ακινητοποιήσεις όποτε χρειαστεί.
Κατασκευαστής | Lambretta |
Μοντέλο | V-Special 125 |
Αντιπρόσωπος | Moto Stuff |
Τιμή | €3.390 |
Εγγύηση | 2 χρόνια |
Κινητήρας | |
Τύπος | Μονοκύλινδρος, 4T, αερόψυκτος |
Καύσιμο | Αμόλυβδη βενζίνη |
Κυβισμός | 124,7 κ.εκ. |
Σχέση συμπίεσης | 70,7:1 |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικός ψεκασμός |
Ανάφλεξη | Ηλεκτρονική |
Εκκίνηση | Μίζα |
Κιβώτιο | CVT |
Τελική μετάδοση | Ιμάντας |
Πλαίσιο | |
Τύπος | Υβριδικό, συνδυασμός στρατζαριστών και σωληνωτών τμημάτων |
Μήκος | 1.900 mm |
Πλάτος | 690 mm |
Ύψος | 1.130 mm |
Ύψος σέλας: | 770 mm |
Μεταξόνιο: | 1.330 mm |
Ρεζερβουάρ | 6,5 lt |
Βάρος | Δ.Α. |
Αναρτήσεις | |
Μπροστά | Τηλεσκοπικό πιρούνι |
Πίσω | Μονό Αμορτισέρ |
Τροχοί / ελαστικά | |
Μπροστά | 110/70-12 |
Πίσω | 120/70-12 |
Φρένα | |
Μπροστά | Δίσκος διαμέτρου 220 mm CBS |
Πίσω | Δίσκος διαμέτρου 220 mm CBS |
Επιδόσεις | |
Μέγιστη ισχύς στον στρόφαλο | 10 hp / 8.500 rpm |
Μέγιστη ροπή στον στρόφαλο | 0,93 kg.m / 7.000 rpm |