city2 WHITE DDIAFANES

turbho bellissimo 125 test 2014 cityrider

Η ολλανδική πρόταση στην οικονομία

Της Τζο Λαδά

Μα τι όμορφο scooter είναι πάλι αυτό! Με τις καμπύλες του, με το κρεμ το χρωματάκι του, με τις καφέ του λεπτομέρειες. Από που να μας έρχεται; “Turbho”; Δεν το έχω ξαναδεί. Μου μυρίζει λίγο Ασία; Λάθος, κύριοι! Το Turbho Bellissimo RB 125 μας έρχεται από την, καθ’ όλα ευρωπαϊκή, Ολλανδία!


Ξέρω τι ακριβώς σκέφτεσαι: τι κάνει αυτό το “H” μέσα στη μέση; Μα, η φλαμανδική γλώσσα (ή, κατά κόσμον, ολλανδική) έχει στο άκουσμά της διάφορα τέτοια λαρυγγικά σύμφωνα (και πολλά εν σειρά φωνήεντα), μα καλά, δεν πήγε το μυαλό σου; Ούτ’ εμένα, καθώς ως τώρα την Ολλανδία την είχα συνδέσει με αγελάδες, γάλα και τουλίπες – και άλλα ακατανόμαστα αλλά κατά τα άλλα νόμιμα.

Απ’ ότι φαίνεται, όμως, η εταιρία “Hodi on Wheels” έρχεται ν’ αλλάξει αυτό το κλισέ, κάνοντας δυναμική είσοδο στο δίτροχο κόσμο με scooter, γουρούνες, ποδήλατα και τον ανάλογο εξοπλισμό. Μία, λοιπόν, από τις φίρμες που διαχειρίζεται ο όμιλος είναι και η Turbho.

Πόσο “Bellissimo” είναι όμως; Πολύ. Γιατί η Turbho θέλει να μπει στην ευρωπαϊκή αγορά και ξέρει πως έχει ν’ ανταγωνιστεί ιερά τέρατα του στυλ, βλέπε για άλλη μια φορά τις θρυλικές Vespa της Piaggio. Γι’ αυτό θα έρθει και θα “κλέψει” λίγες από τις λεπτομέρειες που θα ξυπνήσουν στο υποσυνείδητο του επίδοξου αγοραστή μνήμες από ιταλικές ταινίες: αρμονική διχρωμία σαν ένα φρεσκαρισμένο καλοκαιρινό κοστούμι, απαλές φυσικές καμπύλες σαν της Monica Bellucci (…περίπου), λεπτομέρειες χρωμίου σαν αυτές των κλασικών Vespa. Μέχρι και ιταλικό όνομα έδωσε στο μοντέλο της: “Bellissimo”, που σημαίνει “πανέμορφο”. Αντέγραψε φανερά η Turbho, και το έκανε και καλά.

Κατ’ αρχάς, η αγαπημένη διχρωμία ζαχαρί και καφέ δίνει αμέσως άλλο class στη μοτοσυκλέτα. Διχρωμία μπροστά στην ποδιά, με μια καφέ παχιά λωρίδα στο κέντρο της, διχρωμία και πίσω, στα “καπούλια”, τα φτερά ντε, με το καφέ εδώ να υπερισχύει. Η σχετικά στενή, κατά Vespa μεριά ο λόγος, αλλά αναπάντεχα βολική σέλα σπάει το σκούρο καφέ της χρώμα με ένα ψιλό-ψιλό λευκό ρελάκι στο γύρισμά της στο πλάι και λευκή φάσα στη μέση. Η σχάρα χρωμίου πίσω από τη σέλα βρίσκεται εκεί για να πιάνεται ο συνεπιβάτης, εκπληρώνοντας παράλλλα χρέη καλλωπισμού. Και το πετυχαίνει!

Όμορφες αναλογίες στο χρωματισμό, αλλά και στον όγκο του Bellissimo. Σαν παλιά Vespa που πέρασε από μια απαλή βούρτσα, που σμίλεψε αργά και αρμονικά τις γωνίες της μοιάζει το Bellissimo, συνδυάζοντας έτσι την ομορφιά του παλιού με τον αέρα του καινούριου. Αρκετά ιδιαίτερο το φτερό του μπροστινού τροχού, όπου πρόκειται για έναν ενιαίο όγκο που ξεπροβάλλει Σαν αναποδογυρισμένη τουλίπα μου κάνει- τυχαίο; Δε νομίζω!

Ανοίγοντας το σελάκι με ένα απλό γύρισμα του κλειδιού στον κεντρικό διακόπτη, μπορεί να μην ανακαλύψω χώρο για το κράνος μου ή γενικότερα πάρα πολλά πράγματα, αλλά θα βρω κάτι αρκετά ενδιαφέρον: το prospectus της Turbho. Εκεί που πάει κατ’ ευθείαν το μάτι μου είναι η τιμή: 1.490€. Διάβασα καλά; Ναι, 1.490€ και προς το παρόν, τουλάχιστον εμφανισιακά το Bellissimo μου έχει αφήσει τις καλύτερες των εντυπώσεων. Που βρίσκεται η παγίδα; Θα βαλθώ να την ανακαλύψω.

Μίζα και ξεκινώ. Τα γκριπάκια είναι παχουλά και καμπυλωτά, σα να πιάνω δυο μικρά φρατζολάκια. Το σχήμα αυτό θα βολέψει ιδιαίτερα κάποιον με μεγαλύτερα χέρια από εμένα. Εγώ το συνηθίζω γρήγορα και δε μ’ ενοχλεί.

Η επιτάχυνση είναι γραμμική και κινούμαι άνετα σε σχετικά γρήγορους ρυθμούς μέσα στην πόλη. Κατεβαίνοντας, αλλά και ανεβαίνοντας αργότερα μια σχεδόν άδεια λεωφόρο Συγγρού θ’ ανακλύψω πως η βελόνα στο αναλογικό μου ταχύμετρο θα σταματήσει περίπου στα 82km/h και όχι στα 85 που ανακοινώνει η εταιρία. Δεν θα πεθάνω κιόλας για 3 ακόμη χιλιόμετρα τελικής.

Από τα 75km/h και άνωθεν έχω μια ελαφρά σαπωνοειδή αίσθηση - τι εννοεί ο ποιητής θα με ρωτήσεις τώρα. Ε να, νιώθω ένα ελαφρό αλλά γλυκό και απολύτως ελεγχόμενο κούνημα στο σύνολο, το οποίο ξεκινάει από μπροστά και μεταφέρεται μέχρι την ουρά και ξανά και ξανά, μέχρι να κλείσω το γκάζι και να κινηθώ πιο αργά. Όσο, όμως κι αν πιέσω, αυτή η ελαφρά ταλάντωση δεν θα πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις και δεν θα με τρομάξει σε καμία περίπτωση – η τελική είναι υπολογισμένη σωστά δηλαδή για να αντέχει το Bellissimo. Αξίζει να σημειωθεί πως με δικάβαλο στα ίδια κιλά με μένα (56+56, έφτασε και το καλοκαίρι) και στην ίδια ακριβώς διαδρομή, η ταλάντωση αυτή εξαλείφθηκε εντελώς και το κοντέρ έδειξε λίγο αργότερα απ’ όταν ήμουν μόνη στη σέλα, τα 82 και πάλι χιλιόμετρα της τελικής.

Για να το δούμε πώς θα συμπεριφερθεί στους απλούς, καθημερινούς δρόμους. Είναι αλήθεια πως ο οδηγός του Bellisimo θα νιώσει κάθε ανωμαλία, είτε λακκούβα λέγεται είτε σαμάρι, να περνά από τα 12” ροδάκια (μα τι όμορφα που είναι και τούτα, με τη λευκή φάσα στο πλάι, τόσο ρετρό-ξεφεύγουμε απ’ το θέμα μας!) στις αναρτήσεις, στο τιμόνι και στιγμιαία γκάααααπ, στους καρπούς του (ο πισινός προστατεύεται από τη μαλακή σέλα). Αυτό ήταν. Το τιμόνι δεν θα “κοσκινίσει”, η ταλάντωση δεν θα περάσει στο πλαίσιο, όλα θα τελειώσουν στο “γκάαααπ” στα “καρπάκια”, σε αντίθεση με άλλα scooter που το χτύπημα των αναρτήσεων μεταφράζεται και σε χάσιμο της πορείας.

Το Bellissimo δεν έρχεται να σου χαρίσει διαστημικούς ψηφιακούς πίνακες υγρών κρυστάλλων, που θα αιχμαλωτίζουν στιγμιαία απίθανες ταχύτητες στην άσφαλτο. Με τα αναλογικά του οργανάκια, το δισκοφρενάκι του μπροστά και το ταπεινό ταμπουράκι πίσω, με τον τετράχρονο κινητήρα των 124,6cc θα σε μετακινήσει με ασφάλεια και θα καταναλώσει μόλις 2,8lt/100km, χωρίς να έχεις λυπηθεί να ανοίξεις το γκάζι πουθενά.

Απ’ όπου κι αν πέρασε, ότι κι αν καβάλησε, όπου κι αν βούτηξε, τίποτε δεν έφυγε από τη θέση του, τίποτε δεν παραπονέθηκε ούτε λεπτό κι αυτό οφείλεται ξεκάθαρα στην καλή ποιότητα κατασκευής του. Στην Ελλάδα το Bellissimo, καθώς και ολόκληρη η γκάμα της Turbho, μας έρχεται από την Hellinmoto και με το δίκτυο συνεργατών της εταιρίας, δύσκολα θα βρεθείτε σε δυσάρεστη θέση και σίγουρα, δύσκολα θα βρεθεί ανταγωνιστής στο ίδιο επίπεδο ποιότητας, στυλ και τιμής!

Κατασκευαστής Turbho
Μοντέλο Star 125 4T automatic
Αντιπρόσωπος Hellinmoto
Τιμή / Εγγύηση 1.490€ / 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Μονοκύλινδρος, 4Τ
Καύσιμο Αμόλυβδη βενζίνη
Διάμετρος x Διαδρομή Δ.Α.
Κυβισμός 124,6 cc
Τροφοδοσία Δ.Α.
Ανάφλεξη Ηλεκτρονική
Εκκίνηση Μίζα, μανιβέλα
Κιβώτιο Αυτόματο
Συμπλέκτης Αυτόματος φυγοκεντρικός
Τελική Σχέση μετάδοσης CVT συνεχώς μεταβαλλόμενη
   
Πλαίσιο  
Τύπος ατσάλινο σωληνωτό
Μήκος Δ.Α.
Πλάτος Δ.Α.
Ύψος Δ.Α.
Ελάχιστη απόσταση από έδαφος Δ.Α.
Ύψος σέλας:  Δ.Α.
Μεταξόνιο:  1.335mm
Ίχνος:  Δ.Α.
Γωνία κάστερ:  Δ.Α.
Ρεζερβουάρ Δ.Α.
Βάρος * 95kg
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά  
Πίσω  
   
Τροχοί / ελαστικά  
Μπροστά 12"
Πίσω 12"
   
Φρένα  
Μπροστά Δισκόφρενο
Πίσω Ταμπούρο 

turbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_7.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_9.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_2.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_5.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_4.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_1.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_8.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_3.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_6.JPG

turbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_7.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_9.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_2.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_5.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_4.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_1.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_8.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_10.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_11.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_3.JPGturbho_bellissimo_125_test_2014_cityrider_6.JPG