Admiror Gallery: 5.0.0
Server OS:nginx/1.26.2
Client OS:Unknown
PHP:5.6.40-78+ubuntu22.04.1+deb.sury.org+1
Admiror Gallery: 5.0.0
Server OS:nginx/1.26.2
Client OS:Unknown
PHP:5.6.40-78+ubuntu22.04.1+deb.sury.org+1
Υψηλές προσδοκίες
|
Του Τάκη Μανιάτη
Συνεργάστηκε η Τζο Λαδά
Το όνομα Beverly είναι συνώνυμο του ποιοτικού και στυλάτου scooter, ένα όνομα που έχει καταξιωθεί πουλώντας πάνω από 300.000 μονάδες σε παγκόσμιο επίπεδο. Η νέα του έκδοση στα 350 κυβικά ακροβατεί ανάμεσα σε δύο κυβισμούς και προσφέρει δύναμη και ευχρηστία, σε ένα συνολικά φρέσκο σύνολο.
Το νέο Beverly Sport Touring συνεχίζει την παράδοση του ονόματος που σε όλο τον κόσμο έχει αναγνωρισθεί για τις υπηρεσίες που προσφέρει. Το Beverly Sport Touring 350 δεν γράφει πουθενά τον κυβισμό του και είναι απλά ένα ακόμη Beverly που ονομάζεται Sport Touring. Ούτε 350, ούτε τίποτα, δεν υπάρχει κάπου ένα αυτοκόλλητο που να δηλώνει το ποιόν του. Και η δυσκολία αναγνώρισης σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μοντέλα Beverly, 125 και 300, υφίσταται.
Το ψαγμένο μάτι θα διακρίνει αμέσως τους διαφορετικούς τροχούς, που είναι και το σήμα κατατεθέν του 350. Ωστόσο, λόγω των μικρών διαστάσεων, εύκολα το μπερδεύεις με κάποιο μικρότερο της γκάμας, αφού και τα νούμερα στα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν διαφέρουν σημαντικά. Το 350 έχει συνολικό μήκος στα 2215mm έναντι 2150 του 300, είναι στενότερο σε πλάτος, στα 760mm από 780mm και έχει ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο, στα 1560mm από 1535mm. Μία ακόμη διαφορά αφορά στην διάσταση του πίσω ελαστικού, το οποίο είναι 150/70 αντί για 140/70 της μικρότερης έκδοσης. Είναι τόσο κοντά σε διαστάσεις και περιφερειακά, έτσι ώστε μικρή διαφορά υπάρχει και στο βάρος. Το 350 είναι αρκετά ελαφρύτερο από το 400 στα 179 κιλά (400-190kg) και οκτώ κιλά βαρύτερο από το 300 που βρίσκεται στα 171 κιλά.
H Piaggio σχεδιάζοντας το νέο 350, βασίστηκε στην ήδη επιτυχημένη βάση του 300, κι έτσι, οι διαφορές είναι μικρές οπτικά. Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα όμως, το 350 δεν αντικαθιστά το 300, αλλά ούτε προς στιγμήν το μεγαλύτερο 400. Είναι όμως στα άμεσα σχέδια να αντικαταστήσει το τελευταίο, αλλά και το 500.
Η Piaggio κατασκεύασε έναν τελείως νέο κινητήρα για την περίπτωση του 350. Αντί να βασιστεί στον ήδη υπάρχοντα Quasar των 278 κυβικών, δημιούργησε ένα τελείως νέο σύνολο από λευκό χαρτί, το οποίο καμία σχέση δεν έχει με τον μικρότερο κυβισμό. Ο τελείως νέος κινητήρας έχει σχεδιαστεί με στόχο να είναι μικρός σε μέγεθος, αλλά και να συνδυάζει την δύναμη των μεγαλύτερων κυβισμών. Είναι ένας απλός τετράχρονος με νέο σύστημα κίνησης βαλβίδων, υγρόψυκτος και αυτόματος, αλλά διαθέτει υγρό πολύδισκο συμπλέκτη όπως στις μοτοσυκλέτες. Το αποτέλεσμα είναι να μεταδίδεται η κίνηση μέσω του συμπλέκτη στον ιμάντα, διατηρώντας ανέπαφη την μετάδοση, αλλά και με αποτέλεσμα τα service του να έχουν γίνει πολύ αραιά, και η λειτουργία της μετάδοσης να είναι ήρεμη και απολαυστική.
Αντιγράφουμε από το βιβλίο service: Αλλαγή λαδιών στα 10.000χλμ, έλεγχος μετάδοσης κάθε 20.000χλμ., έλεγχος διάκενου βαλβίδων κάθε 40.000χλμ., αλλαγή υγρού συμπλέκτη κάθε 60.000χλμ. Από μόνα τους αυτά τα νούμερα δείχνουν πόσο πολύ έχει εργαστεί η Piaggio στο θέμα της αξιοπιστίας, και αν κρίνουμε και από τα περιθώρια σφάλματος που συνήθως διατηρούν τα νούμερα σε λογικά επίπεδα, καταλαβαίνουμε ότι τα διαστήματα ελέγχου και ρυθμίσεων είναι υπεραισιόδοξα. Είναι όμως ένας πολύ σημαντικός παράγοντας γιατί το θέμα των service ειδικά την περίοδο που όλοι ζυγίζουν το κάθε euro, είναι πολύ σημαντικός παράγοντας, και η Piaggio, πέτυχε τον στόχο της. Ο νέος κινητήρας είναι πολύ μικρός σε διαστάσεις, και δεν αύξησε το μέγεθός του σε σχέση με αυτόν του 300. Ωστόσο, η ανακοινώσιμη απόδοσή του, βρίσκεται στα επίπεδα του 400, αν και αυτός ο κινητήρας είναι μόλις 330 κυβικά, ενώ το βάρος του βρίσκεται 10 κιλά πιο κάτω.
Έψαχνα να βρω ψεγάδι, γιατί όλα πάνω του έδειχναν τόσο προσεγμένα και ποιοτικά, που κάτι δεν μου πήγαινε καλά. Όντας στο βενζινάδικο, ανακάλυψα την ευκολία που προσφέρει η τοποθετημένη στο μεσαίο τμήμα της ποδιάς τάπα καυσίμου, και μαζί και τα δύο ψεγάδια του νέου Beverly Sport Touring. Η τάπα καυσίμου βγαίνει και την παίρνεις στο χέρι, ενώ θα προτιμούσα να έχει ένα σημείο να μπορεί να αποθηκευτεί προς στιγμήν, ή ακόμη και να είναι ανοιγόμενη στο πλάι, όπως στις μοτοσυκλέτες. Αλήθεια είναι πως, όταν δεν έχεις τι να βρεις, ψάχνεις και ασχολείσαι με γελοία “προβλήματα” ενός συνόλου που κατά τα άλλα, είναι προσεγμένο μέχρι και στην τελευταία λεπτομέρεια. Αυτό με την τάπα, όπως και το ότι με την τοποθέτηση της εκεί, στο τούνελ στην μέση της ποδιάς, έχει περιοριστεί ο χώρος φόρτωσης, είναι και τα μόνα αρνητικά που κατάφερα να “βρω”. Δεν μπορείς όμως να τα έχεις όλα. Το πλαίσιο δύο δοκών, που είναι ενισχυμένο για να αντέχει στις ταχύτητες του 350, περνάει από εκεί, ενώ η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ σε εκείνο το σημείο, χαμηλά, έχει αφήσει άπλετο χώρο κάτω από τη σέλα για φόρτωση.
Δύο κράνη τύπου jet ή ένα full face και κάποια πράγματα, θα χωρέσουν άνετα κάτω από την σέλα, η οποία ξεκλειδώνει είτε ηλεκτρικά με το πάτημα κουμπιού στο αριστερό μέρος, με τον διακόπτη στην θέση αναμονής, είτε μηχανικά, με διακόπτη στο μπροστινό ντουλαπάκι. Το μπροστινό ντουλαπάκι διαθέτει μεγάλο χώρο για αποθήκευση, και είναι πολύ βολικό στην θέση που βρίσκεται. Μέχρι και δύο όρθια μπουκαλάκια νερού χωράνε αν τα πιέσεις λίγο! Εντύπωση προκαλεί μέχρι και ο προσεγμένος γάντζος για πιάσιμο αποσκευών κάτω από το τιμόνι, δείχνοντας πως η Piaggio το έχει μελετήσει σωστά. Δεν μπορείς να μην σταθείς στο σωστά σχεδιασμένο λάστιχο που διαθέτει το πάτωμα, ούτε στα ποιοτικά όργανα που διαθέτουν carbon για background. Είναι στρογγυλά, διαθέτουν αναλογικό στροφόμετρο και ταχύμετρο, ενώ ένα trip computer με ρολόι, θερμοκρασία, κλπ, που ελέγχεται από το δεξί άκρο με το κουμπί “mode”, συμπληρώνει μία πολύ καλή εικόνα.
Ο αναβάτης κάθεται άνετα, χαμηλά στα 715mm και έχει μία φαρδιά θέση να τον φιλοξενεί, όμως και ο συνεπιβάτης άλλωστε. Παράπονα δεν θα υπάρξουν στο θέμα της άνεσης, μιας τόσο το υλικό, όσο και ο χώρος που διαθέτει ο καθένας, είναι μελετημένα σωστά, ενώ ιδιαίτερα άνετα είναι τα μαρσπιέ και οι χειρολαβές για τον συνεπιβάτη. Ωστόσο, ο αναβάτης κρατώντας το τιμόνι, δύσκολα καταλαβαίνει το μέγεθος του Beverly 350 Sport Touring. Είσαι κοντά σε αυτό, το μπροστινό μέρος του scooter είναι μαζεμένο και στενό, και το μήκος του εκτείνεται πίσω. Το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού βοηθά ώστε να ελίσσεσαι ακόμη και στα πιο στενά σημεία, και ανάμεσα στην κίνηση δύσκολα θα στριμωχτείς. Νιώθεις ότι λόγω κυβισμού πρέπει να προσέξεις τις διαστάσεις του, αλλά τελικά είναι τόσο μαζεμένο που περνάει άνετα ανάμεσα από αυτοκίνητα.
Το μόνο που θα ενοχλήσει, κυρίως τους μικρούς σε μέγεθος αναβάτες, και ιδίως τις κοπέλες, είναι το βάρος που γίνεται αισθητό όταν κινείσαι αργά. Όσο όμως αυξάνεται η ταχύτητα, εκμηδενίζεται και λειτουργεί θετικά στην οδήγηση. Η ποιότητα κύλισης είναι ένα από τα σημαντικότερα ατού που διαθέτει το νέο Beverly Sport Touring, μιας και “ρολάρει” υποδειγματικά, δείχνοντας πως η Piaggio έχει βελτιώσει σημαντικά αυτό τον τομέα. Η σταθερότητά του σε κάθε χρήση, η απόσβεση των αναρτήσεων, που αποτελούνται από συμβατικό μπροστινό σύστημα και δύο αμορτισέρ, συμβάλλουν σε μία ομαλή μετακίνηση. Το Beverly αποσβένει τις λακκούβες με άνεση, δείχνοντας ότι μέχρι και οι ρυθμίσεις που έχουν επιλεγεί για τις αναρτήσεις, είναι ιδανικές. Η παραμονή πάνω του γίνεται άνετα για πολύωρη οδήγηση και η άνεση με την οποία καλύπτει κάθε διαδρομή, ανεξάρτητα με την διάρκειά της, αλλά και την ποιότητα του οδοστρώματος, είναι εμφανής.
Κινείσαι με ταχύτητες ανάμεσα στα 60 και 100 χ.α.ω., απολλαμβάνοντας την ποιότητα του scooter, που θυμίζει λίγο σε αίσθηση το μεγαλύτερο 500 – στην πιο σβέλτη εκδοχή του. Ο κινητήρας γουργουρίζει και η μετάδοση της δύναμης έρχεται ομαλά. Έχεις πάντα διαθέσιμη δύναμη για να επιταχύνεις γραμμικά, και νιώθεις την ομαλότητα με την οποία γίνεται η εμπλοκή της μεταβαλλόμενης μετάδοσης. Ο υγρός πολύδισκος συμπλέκτης έχει εξαφανίσει όποια σκορτσαρίσματα αποτελούν γνώρισμα των scooter’s και ακόμη και στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού, η μετάδοση έρχεται ομαλά. Γρήγορα λόγω κυβισμού και δύναμης, ομαλά χωρίς χτυπήματα ή “βηξίματα”. Αντίστροφα, στο κλείσιμο του γκαζιού, το Beverly 350 “κόβει”, φρενάρει όπως μία μοτοσυκλέτα λόγω συμπίεσης, κι έτσι υποβοηθά στο φρενάρισμα. Όχι πως έχει τέτοια ανάγκη το 350, αφού ακόμη και στην έκδοση της δοκιμής που δεν διέθετε ABS, μας εξέπληξε με τα φρένα του. Είναι εξοπλισμένο με συνδυασμένο σύστημα πέδησης που αποτελείται από μία δαγκάνα τριών εμβόλων μπροστά και δύο πίσω. Ένας σερβομηχανισμός παρεμβάλλεται έτσι ώστε όταν πατάς το πίσω φρένο, την αριστερή μανέτα δηλαδή, να ενεργοποιείται και το μεσαίο έμβολο της μπροστινής δαγκάνας, και να “γονατίζει” το Beverly.
Και πραγματικά το γονατίζει, με αποτέλεσμα να αναφωνείς “αμάν, τι φρένα είναι αυτά”, και να σκέφτεσαι πραγματικά ποια είναι η ύπαρξη ενός ABS. Χωρίς να σημαίνει ότι το αντικαθιστά, η ύπαρξη του συνδυασμένου συστήματος είναι ένα σημείο που θα πρέπει να ζυγίζει καλά ο υποψήφιος αγοραστής, κόντρα στην ακριβότερη έκδοση με το ABS (+400euro).
Το Beverly μπορεί να σε μετακινείσαι άνετα με ταχύτητες που πλησιάζουν τα 100 χ.α.ω. να σε ταξιδέψει με 140 χ.α.ω. δίχως να πιέζεται, αλλά και να φτάσει τα 157 στο κοντέρ, ακόμη και σε ευθεία! Το αποτέλεσμα είναι ένα μαζεμένο scooter που συνδυάζει με άνεση την καθημερινή χρήση, αλλά και την μετακίνηση σε μακρινά σημεία, ακόμη και σε ταξιδάκια μικρού βεληνεκούς! Με την ομαλή λειτουργία του και την ροπή που διαθέτει, είναι και οικονομικό σε κατανάλωση, κι έτσι μπορείς να φτάσεις ακόμη και τα 300 χλμ σε αυτονομία με το 13 λίτρων ρεζερβουάρ του.
Είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο όμορφα scooter το νέο Beverly Sport Touring. Είναι πολύ ποιοτικό, προσεγμένο σε ποιότητα, έχει πολύ καλά περιφερειακά, ενώ η συναρμογή των πλαστικών, οι χρωματισμοί, ακόμη και ο led φωτισμός ημέρας, τονίζουν την παρουσία του. Θα θέλαμε μία ψηλότερη ζελατίνα για το ύψος μας, αλλά μέχρι και εδώ, οι περισσότεροι αναβάτες θα καλυφθούν με την ήδη υπάρχουσα, μιας και περιλαμβάνεται στον standard εξοπλισμό. Η Piaggio με το νέο Beverly Sport Touring κατάφερε να φτιάξει όντως ένα sport touring scooter, το οποίο πλασάρεται στις στροφές με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που πλασάρεται στην αγορά. Με ασφάλεια και εμπιστοσύνη, με έναν εκπληκτικό σε απόδοση και λειτουργία κινητήρα, με υψηλή ποιότητα και με μία πολύ καλή τιμή, κόντρα σε πολύ σημαντικούς ανταγωνιστές, όπως είναι ακόμη και το Honda SH 300i.
Κατασκευστής | Piaggio |
Μοντέλο | Beverly Sport Touring |
Αντιπρόσωπος | Piaggio Hellas |
Τιμή | 4.800euro |
Εγγύηση | 2 χρόνια |
Κινητήρας | Μονοκύλινδρος 4-χρονος 4-βάλβιδος με 1 ΕΕΚ |
Κυβισμός | 330 cc |
Διάμετρος/Διαδρομή | 78 x 69 mm |
Σχέση συμπίεσης | 12,0 ± 0.5 : 1 |
Μέγιστη ισχύς | 32,9 hp (24,5 kW) - 8250 σαλ |
Μέγιστη ροπή | 32,3 Nm - 6250 σαλ |
Τύπος μετάδοσης | Συνεχώς μεταβαλλόμενη |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικός ψεκασμός |
Καταλύτης / Εξάτμιση | Τριοδικός με αισθητήρα λ |
Ανάφλεξη | Ηλεκτρονική, μεταβαλλόμενη αβάνς |
Σύστημα λίπανσης | ξηρό κάρτερ |
Σύστημα ψύξης | Με υγρό |
Σύστημα εκκίνησης | Μίζα |
Τύπος συμπλέκτη | Αυτόματος Φυγοκεντρικός |
Πλαίσιο | Σωληνωτό δικτύωμα από χάλυβα υψηλής αντοχής |
Ανάρτηση εμπρός | Yδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι με ελικοειδή ελατήρια διαδρομής 100 mm |
Ανάρτηση πίσω | Αιωρούμενος βραχίονας με δύο υδραυλικά αμορτισέρ (& ελικοειδή ελατήρια) διπλής ενέργειας ρυθμιζόμενης προφόρτισης 4 θέσεων, διαδρομή 66 mm |
Φρένο εμπρός | Υδραυλικό δισκόφρενο 300mm με πλευστή δαγκάνα 3 εμβόλων Φ22 (2 εμβόλων στην έκδοση με ABS). |
Συνδυασμένη πέδηση (η αριστερή μανέτα του πίσω φρένου ενεργοποιεί το μεσαίο έμβολο της εμπρός δαγκάνας) ή σύστημα διαχείρισης πέδησης ABS/ASR. | |
Φρένο πίσω | Υδραυλικό δισκόφρενο 240mm με πλευστή δαγκάνα 2 εμβόλων Φ22 |
Τροχός εμπρός | 3,00'' x 16'' |
Τροχός πίσω | 4,00'' x 14'' |
Ελαστικό εμπρός | Χωρίς αεροθάλαμο 110/70-16" |
Ελαστικό πίσω | Χωρίς αεροθάλαμο 150/70-14" |
Μήκος/Πλάτος/Μεταξόνιο | 2215/760/1560 mm |
Βάρος κενό | 179 kg |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 13 lt |
Μέγιστη ταχύτητα | 138 km/h |
Εκπομπές καυσαερίων | Euro III |