...και τα πολλά γκάζια |
Μέσα δεκαετίας της νέας χιλιετίας, σε κάθε φανάρι στις μεγαλουπόλεις, κυριαρχούσαν τα 1000άρια κάθε κατηγορίας. Κυρίως τα superbike, που τότε, προφανώς λόγω εύκολης ροής χρήματος από τις τράπεζες, οι αναβάτες τα άλλαζαν ''σαν τα πουκάμισα'' με ''αυτό με τον νέο χρωματισμό", αντί να κάνουν την απαραίτητη συντήρηση, να αλλάξουν λάστιχα και τακάκια (που λέει ο λόγος).
Στα μέσα της δεκαετίας του '90 όμως, τα 1000άρια σπάνιζαν, και οι μεγάλες μοτοσυκλέτες, έφταναν έως τα 750 κυβικά εκατοστά. Και στα μέσα αυτής του '80, μεγάλες μοτοσυκλέτες, ήταν αυτές από 250 έως 500 κυβικά εκατοστά.
Μα τι μας έπιασε όλους τελικά και θέλουμε 1000τόσα κυβικά για να πάμε για καφέ στη γωνία, για βόλτα στα 60 χιλιόμετρα απόσταση, για διήμερο ταξίδι σε απόσταση διακοσίων;
Φαίνεται ότι ζούμε εποχές "eighties" ξανά, όπως τότε που με ένα ταπεινό Honda AX-1, με ένα άγριο XLR250 ή με ένα Sherrow 225, και άλλα πολλά του ''τότε'', απολάμβανες βόλτα, εκδρομή, ταξίδι.
Εμείς στο CITYRIDER διαθέτουμε ήδη ένα Suzuki GSX 250R, με το οποίο κινούμαστε καθημερινά σε ότι δουλειά προκύψει, πάμε καμιά βόλτα στην Αττική, απροβλημάτιστα, και χωρίς να μας λείπει κάτι (εκτός από το ατελείωτο γκάζι, και άλλα 15.000euro ίσως).
Μία πλήρη γκάμα μικρών μοτοσυκλετών έχει ήδη δημιουργηθεί από τις περισσότερες εταιρίες, με τις adventure έως 500 κυβικά εκατοστά και δίπλωμα οδήγησης Α2, να κλέβουν τις εντυπώσεις. Στο παρόν τεύχος θα βρείτε άλλωστε και ένα σχετικό αφιέρωμα, με τις απουσίες να επικεντρώνονται σε μοτοσυκλέτες που είτε δεν βρίσκονται στην χώρα μας (Benelli TRK251), αλλά και προτάσεις που ήδη δουλεύονται (φήμες) και αναμένονται με τεράστιο ενδιαφέρον (KTM 390 Adventure, Yamaha 320 Tenere;).
Με το κόστος τους να ξεκινά από τα 5.250€ και να καταλήγει λίγο πάνω από τα 7.000euro!
Εκτός από τα μειωμένα έξοδα κτήσης, χρήσης και συντήρησης, δοκιμάστε να κάνετε μία βόλτα με κάποιο από τα σύγχρονα μικρά adventure. Να νιώσετε την ηρεμία και τον μοναδικό τρόπο που κινούνται, αφήνοντας περιθώρια για εικόνες και σκέψεις κατά την οδήγηση. Γιατί απόλαυση στην μοτοσυκλέτα δεν είναι μόνο οι επιδόσεις, είναι και η απορρόφηση και καταγραφή διαδρομών, στον μεγαλύτερο σκληρό δίσκο που υπάρχει: Στον εγκέφαλο μας!
Τάκης Μανιάτης