city2 WHITE DDIAFANES

Δίκυκλο

afieroma honda cub 3

Η ιστορία του θρυλικού “παπιού”

 

Αποτελεί ένα από τα πιο θρυλικά οχήματα στον πλανήτη. Το Honda Super Cub -γνωστό μας σαν "παπί"- πριν από λίγο καιρό βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων καθώς έφτασε τα 100 εκατομμύρια μονάδες από το 1958 που άρχισε να παράγεται το πρώτο μοντέλο στην Ιαπωνία. 

Σίγουρα μαζί με τη Vespa από τα δίτροχα, και τα Ford T, Fiat 500 και VW Beetle από τα αυτοκίνητα, αποτελούν τα πιο αναγνωρίσιμα και πετυχημένα μοντέλα στα μηχανοκίνητα.

 Η λαμπρή ιστορία του Super Cub  δεν ξεκίνησε και τόσο ρόδινα καθώς η ύφεση στην Ιαπωνία δεν βοήθησε στις αναμενόμενες πωλήσεις ενώ κάποια προβλήματα με τον αυτόματο συμπλέκτη έκανε τους εργάτες να εγκαταλείψουν τις διακοπές τους για να επισκέπτονται κάθε αγοραστή ξεχωριστά για να επισκευάσουν τη βλάβη.

Η ονομασία Honda Cub είχε αρχικά δοθεί το 1952 σε ένα μοντέλο της Honda που δεν ήταν παρά ένα ποδήλατο με κινητήρα, αλλά το 1958,  μόλις 10 χρόνια μετά την ίδρυση της ιαπωνικής εταιρίας, το πρώτο Super Cub έβγαινε από τις γραμμές παραγωγής.

Η όλη ιδέα  του "παπιού" ανήκει περισσότερο στον  Takeo Fujisawa, το εμπορικό μυαλό της Honda.  Σε ταξίδι του στην Ευρώπη,  μαζί με τον Soichiro Honda (που ενθουσιασμένος με αυτό που είδε στο Isle of Man έδωσε την προσοχή του στους αγώνες και στις μοτοσυκλέτες) είδε ότι εμπορικά υπήρχε κενό για ένα φθηνό, απλό και αξιόπιστο δίτροχο και σύντομα άρχισε να μελετά με τους σχεδιαστές και μηχανικούς της εταιρίας τη δημιουργία ενός τέτοιου μοντέλου.

Οι οδηγίες του ήταν ότι θα πρέπει να είναι εύκολο στην κατασκευή, να επισκευάζεται με απλά εργαλεία, να έχει μεγάλους τροχούς αλλά και να μπορεί να οδηγηθεί με το ένα χέρι.

To Super Cub (C 100) είχε τετράχρονο κινητήρα, με οριζόντια τοποθετημένο τον κύλινδρο, χωρητικότητα 49 κυβικά εκατοστά, απόδοση 4,5 ίππους και τελική ταχύτητα 69 χλμ/ώρα. Είχε επίσης αυτόματο φυγοκεντρικό συμπλέκτη τριών ταχυτήτων και τροχούς 17 ιντσών, διάσταση που παρέμεινε μέχρι σήμερα.

Xρονιές ορόσημα για την ιστορία και την εξέλιξη του Cub:

Το 1960 παρουσιάζεται η πρώτη βελτιωμένη έκδοση, το C 102, που έχει μπαταρία και μίζα, ενώ το μανιατό αντικαταστάθηκε από πηνία.

Το 1966 παρουσιάζεται η πιο γνωστή και πετυχημένη σειρά, C-50, με πολλές αλλαγές, ειδικά στον κινητήρα που αποκτά εκκεντροφόρο επικεφαλής, αλλά και άλλες εκδόσεις με μεγαλύτερο κυβισμό στα 90 κυβικά (C 90) και στα 70 (C 70)

To 1980 η έκδοση των 12 volt, και το σύστημα ανάφλεξης με πλατίνες αντικαθίσταται με CDI (capacitor discharge ignition) και το ηλεκτρικό κύκλωμα πλέον δεν λειτουργεί με 6 volt.

To 1984 εμφανίζεται το GLX και για πρώτη φορά το φανάρι του "παπιού" δεν είναι στρογγυλό αλλά τετράγωνο.

 Το 1988 παρουσιάζεται το Press Cub που έχει διαμορφωθεί ειδικά για μεταφορά εφημερίδων.

Το 2007 τοποθετείται σύστημα ψεκασμού καυσίμου PGM-FI.

To 2013  ξεκινούν οι πωλήσεις του Cross Cub.

afieroma_honda_cub_1.jpgafieroma_honda_cub_12.jpgafieroma_honda_cub_11.jpgafieroma_honda_cub_8.jpgafieroma_honda_cub_7.jpgafieroma_honda_cub_10.jpgafieroma_honda_cub_13.jpgafieroma_honda_cub_6.jpgafieroma_honda_cub_5.jpgafieroma_honda_cub_4.jpgafieroma_honda_cub_2.jpgafieroma_honda_cub_9.jpgafieroma_honda_cub_3.jpg