Αυτόνομη οδήγηση |
Παρακολουθούμε τους κατασκευαστές να προσπαθούν να δημιουργήσουν οχήματα που κινούνται μόνα τους, συνδυασμένα με συστήματα ασφαλείας και επικοινωνία με άλλα οχήματα.
Πέρσι η Honda παρουσίασε σε μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις στον κόσμο, ένα ειδικά τροποποιημένο NC 750 (Riding Assist) το οποίο κρατούσε ισορροπία και κινείτο μερικά μέτρα, χωρίς αναβάτη. Αν μη τι άλλο, εντυπωσιακό, δεν μπορείς να πεις.
Πρόσφατα, η BMW παρουσίασε μία R1200GS Adventure κατά τη διάρκεια του BMW Motorrad Techday 2018, η οποία κινείται αυτόνομα. Τι εννοούμε αυτόνομα όμως, γιατί σε σχέση με το παράδειγμα της Honda, έχει διαφορά.
Η μοτοσυκλέτα της BMW μπήκε στην πίστα του κέντρου δοκιμών του BMW Group στο Miramas, στην Νότια Γαλλία, όπου και ξεκίνησε μόνη της, επιτάχυνε, έστριψε, φρέναρε και σταμάτησε απότομα. Μόνη της, χωρίς αναβάτη!
Φυσικά όλοι οι παρευρισκόμενοι έμειναν με ανοιχτό το στόμα.
Αν αυτή η "απλή" δοκιμή είναι μία ευκαιρία να δούμε τι έρχεται στο άμεσο μέλλον, μπορούμε να καταλάβουμε αμέσως τι θα είναι αυτό: Οχήματα που σκεφτόμασταν ότι ''μπορεί'' να έρθουν κάποια στιγμή στην παραγωγή, τα οποία ήδη δοκιμάζονται, όχι όμως σε πραγματικές συνθήκες, όπως συμβαίνει με τα αυτοκίνητα. Στον χώρο των τεσσάρων τροχών, υπάρχουν και αυτοκίνητα, και φορτηγά, τα οποία κινούνται αυτόνομα, έχοντας όμως έναν σημαντικό παράγοντα λιγότερο να ασχοληθούν: Την ισορροπία.
Αν η αυτονομία γίνει πράξη και στις μοτοσυκλέτες, τότε δεν θα χρειάζεται να ''κουραζόμαστε'' για να πηγαίνουμε εκδρομή. Θα στέλνουμε την μοτοσυκλέτα μας σαββατοκύριακο, με μία κάμερα 360 μοιρών πάνω της, και θα αράζουμε στον αναπαυτικό καναπέ μας με το a/c στο full, και θα απολαμβάνουμε την διαδρομή "μας" στην τηλεόραση.
Γιατί στην μοτοσυκλέτα, η οδήγηση, η συμμετοχή του σώματος σε αυτή, το ότι ορίζεις κατά κάποιο τρόπο τις φυσικές δυνάμεις είναι απόλαυση και είναι επίσης, εξαιρετική άσκηση για το μυαλό. Αν το μέλλον είναι χωρίς απολαύσεις και για “τεμπέλικα” νευρικά συστήματα, ευχαριστούμε πολύ, δεν θα πάρουμε!
Τάκης Μανιάτης