city2 WHITE DDIAFANES

katigories scooter 6

Ποιες είναι και ποια τα χαρακτηριστικά τους; 

 

Για να αναλύσουμε τις κατηγορίες των scooter, θα πρέπει να ορίσουμε πρώτα απ΄όλα τι είναι το scooter. Scooter λοιπόν είναι το όχημα εκείνο που φέρει αυτόματη μετάδοση, έλεγχο των φρένων στο τιμόνι και δομική διάταξη, που χαρακτηρίζεται από τον κενό χώρο ανάμεσα στο τιμόνι και την σέλα, εκεί που κανονικά στις μοτοσυκλέτες θα βρισκόταν το ρεζερβουάρ και πιο κάτω από αυτό, ο κινητήρας.

Παλιότερα, τα scooter ήταν ομογενοποιημένα σχεδιαστικά και το όνομα τους, ήταν μια κατηγορία από μόνο του. Στις μέρες μας όμως, υπάρχουν αρκετές υποκατηγορίες, οι οποίες ορίζονται από την σχεδίαση, τον κυβισμό και τα περιφερειακά. Πολλά τα μοντέλα, διαφορετικές οι χρήσεις. Ας τα δούμε αναλυτικά λοιπόν:

GT

katigories scooter 8

Τα GT είναι μια από τις δύο κύριες κατηγορίες scooter. Τα χαρακτηριστικά τους είναι η “μέσα” θέση οδήγησης, με τον αναβάτη να κάθεται χαμηλά, έχοντας τα πόδια προτεταμένα μπροστά, ενώ η προστασία είναι αυξημένη λόγο της μεγάλης επιφάνεια πλαστικών και την αντίστοιχα μεγάλη ζελατίνα. Το εκτόπισμα των scooter αυτών είναι το πιο μεγάλο συγκριτικά με όλες τις άλλες κατηγορίες και αυτό οφείλεται επίσης στο ότι τα GT, θέτουν ως βασικές προτεραιότητες την άνεση και τους χώρους, συμπεριλαμβανομένων των αποθηκευτικών. Οι κυβισμοί τους φθάνουν μέχρι τα 650+ κ.εκ. και το ιδανικό πεδίο κίνησης των GT, είναι η πόλη αλλά και οι περιαστικοί – περιφερειακοί δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας, ενώ δεν θα πουν όχι και σε αποδράσεις και ταξίδια, με τα μεγάλου κυβισμού μοντέλα, να κοντράρουν σε άνεση ακόμα και τουριστικές μοτοσυκλέτες! Το αντίτιμο σε όλα αυτά, είναι μια μειωμένη ευελιξία σε συνθήκες πυκνής κίνησης, κυρίως λόγο του όγκου τους. Επίσης, τα GT έχουν κατά κανόνα τροχούς διαμέτρου 15 ιντσών και κάτω, οι οποίοι προσδίδουν χαρακτηριστικά ευελιξίας αλλά επηρεάζονται περισσότερο από τις κακοτεχνίες και τις λακκούβες του οδοστρώματος.

Μini GT

katigories scooter 3

Μια υποκατηγορία των GT scooter, είναι τα Mini GT. Πρόκειται για αυτό ακριβώς που εννοεί το όνομα τους, δηλαδή GT scooter με αρκετά “μαζεμένες” διαστάσεις, διατηρώντας ωστόσο την χαρακτηριστική θέση οδήγησης “μέσα” και με τα πόδια απλωμένα μπροστά. Η εκμετάλλευση τον διαθέσιμων χώρων είναι η καλύτερη δυνατή και το αποτέλεσμα είναι πολύ άνετα δίτροχα, με χαρακτηριστικά μεγάλης ευελιξίας που μπορούν να αντεπεξέλθουν σε συνθήκες πολύ πυκνής κυκλοφορίας. Οι κυβισμοί τους, κινούνται από τα 100 μέχρι τα 200 κ.εκ.  

Scooter με μεγάλους τροχούς

katigories scooter 4

Αυτή είναι η πιο “γενική” κατηγορία, περιλαμβάνοντας αρκετά, διαφοροποιούμενα μεταξύ τους μοντέλα. Κοινό χαρακτηριστικό είναι φυσικά οι μεγάλοι, 16+ ιντσών τροχοί, ειδικά μπροστά. Γιατί τόσο βαρύτητα στην διάμετρο των τροχών; Γιατί μπορούν να περνάνε εύκολα πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να διαταράζονται οι ισορροπίες και γιατί προσφέρουν μεγάλη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που αυτό το χαρακτηριστικό ορίζει μια ολόκληρη κατηγορία μοντέλων. Πέραν αυτού, υπάρχουν βέβαια και άλλα γνωρίσματα, όπως η πιο όρθια και “πάνω” θέση οδήγησης σε σχέση με τα GT scooter και η κατά κανόνα, πιο λεπτή “σιλουέτα” σε σχέση με αυτά. Ο κενός χώρος μεταξύ ποδιάς και σέλας είναι αρκετά μεγάλος και τα πάτωμα επίπεδο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μπορεί κανείς να ανεβαίνει με μεγάλη ευκολία στη σέλα, περνώντας το πόδι του μέσα από την πόδια, ενώ το επίπεδο πάτωμα επιτρέπει να μεταφερθούν ακόμη και ογκώδη αντικείμενα. Ένα συνηθισμένος συμβιβασμός, είναι το ότι η μεγάλη διάμετρος του πίσω τροχού, αφαιρεί κάτι από το μέγεθος του αποθηκευτικού χώρου κάτω από την σέλα, ωστόσο υπάρχουν άριστα χωροταξικά παραδείγματα όπου συνδυάζονται και τα δύο, χωρίς πρόβλημα. Οι κυβισμοί είναι από 50 μέχρι 500 κ.εκ. και το ιδανικό πεδίο χρήσης η πόλη, χωρίς να σημαίνει ότι τα μοντέλα που φέρουν κινητήρες 250+ κ.εκ. δεν μπορούν να ταξιδέψουν και έξω από αυτή.  

Sport

katigories scooter 7

Ότι ακριβώς υπαινίσσεται ο τίτλος! Τα Sport scooter φέρουν άκαμπτα πλαίσια, περιφερειακά υψηλής απόδοσης (αναρτήσεις και φρένα), καθώς και πολύ ισχυρούς κινητήρες, με σκοπό την άριστη για τα δεδομένα της κατηγορίας οδηγική συμπεριφορά και τις επιδόσεις. Φυσικά για να επιτευχθεί αυτό θυσιάζονται κάποια άλλα χαρακτηριστικά, όπως η άνεση και οι αποθηκευτικοί χώροι, είναι όμως εντυπωσιακό το ότι τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας, μπορούν να “τα βάλουν” με μοτοσυκλέτες σε δρόμους με στροφές και να βγουν νικητές! Σε κάθε περίπτωση, διατηρούνται σε μεγάλο βαθμό τα κλασσικά χαρακτηριστικά των scooter γενικότερα, σε ότι αφορά στην πρακτικότητα και στην ευελιξία, πράγμα που σημαίνει ότι τα μοντέλα αυτά μπορούν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν σε καθημερινή χρήση, έχοντας ως “ατού” το ότι θα ανταποκριθούν με αξιώσεις σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης. Οι ισχυροί κινητήρες τους στα 300+ κ.εκ. επιτρέπουν επίσης τα ταξίδια, τα οποία καλό είναι και πρέπει να συνδυάζονται με διαδρομές που έχουν πολλές στροφές και καλή άσφαλτο!  

Ρετρό

katigories scooter 2

Όπως η τάση αυτή υπάρχει και έχει μεγάλο ρεύμα στις μοτοσυκλέτες, έτσι συμβαίνει και στα scooter. Τα Ρετρό μοντέλα αναπαράγουν γνώριμες κλασικές σχεδιαστικές φόρμες ή υιοθετούν στιλιστικά στοιχεία του παρελθόντος, δίνοντας μεγάλο βάρος στην εμφάνιση. Κάτω από αυτόν τον νοσταλγικό μανδύα βέβαια, τα πράγματα είναι καθ όλα σύγχρονα, με κινητήρες, κατασκευή και τεχνολογία του σήμερα. Κατά κανόνα, τα ρετρό scooter απευθύνονται σε αναβάτες που θέλουν την πρακτικότητα και την άνεση ενός scooter αλλά σε ένα ενδιαφέρον, καλαίσθητο περιτύλιγμα. Οι κυβισμοί ποικίλλουν από 50 μέχρι 500 κ.εκ. και ιδανικό πεδίο χρήσης είναι φυσικά η πόλη, με τα ρετρό scooter να μεταφέρουν τους ιδιοκτήτες τους σε καθημερινή βάση αλλά και να τους βολτάρουν χαλαρωτικά στις εξόδους τους.

Cargo Scooter

katigories scooter 5

Πρόκειται για την “εργατική τάξη”, τα scooter που έχουν κατασκευαστεί για επαγγελματική, σκληρή χρήση. Μεταφορές εμπορευμάτων και διανομή είναι τα πεδία στα οποία χρησιμοποιούνται και για αυτό τον λόγο, έχει δοθεί μεγάλη βαρύτητα στους διαθέσιμους χώρους. Μεγάλα επίπεδα πατώματα και επίσης μεγάλες σχάρες αντοχής, καθώς και “μπόλικος” χώρος κάτω από την σέλα. Οι κινητήρες τους είναι κατά κύριο λόγο απλές μονάδες με κυβισμούς που δεν ξεπερνούν τα 200 κ.εκ., αφού προτεραιότητα έχει η οικονομία στην χρήση και στην συντήρηση αλλά και η αξιοπιστία. Μπορεί να μην βάζουν φωτιά στον δρόμο με τις επιδόσεις τους και να μην είναι τα πιο όμορφα εκεί έξω αλλά αυτό που έχουν σχεδιαστεί να κάνουν, το κάνουν καλά!