Ένας οδηγός που συνδυάζει… δροσιά και ασφάλεια! |
Πολλοί είναι οι αναβάτες που από την άνοιξη και μετά αρχίζουν να αφαιρούν σταδιακά τμήματα του προστατευτικού τους εξοπλισμού, γιατί ζεσταίνονται. Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε το τι κινδύνους εγκυμονεί η πρακτική αυτή, μπορούμε όμως να σας δώσουμε λύσεις που θα κάνουν την καθημερινότητα σας πολύ πιο ανεκτή και σίγουρα πολύ πιο ασφαλή!
«Ζεσταίνομαι, άρα βγάζω μπουφάν, γάντια και κράνος»… και όμως, αυτή η κίνηση έχει εντελώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που νομίζετε! Οδηγώντας ένα δίτροχο και έχοντας εκθέσει το σώμα μας ή το κεφάλι μας στον καυτό ήλιο, τα εγκαύματα και η ηλίαση καραδοκούν. Νοιώθουμε τον αέρα να μας δροσίζει αλλά όλη η ηλιακή ακτινοβολία μας «σιγοψήνει» σιγά – σιγά, χωρίς να το καταλάβουμε. Παράλληλα, ο καυτός αέρας μας αφυδατώνει, ενώ δεν χρειάζεται να αναφέρουμε τι θα συμβεί σε περίπτωση πτώσης.
Την άνοιξη και το καλοκαίρι επίσης, πετάει ότι μπορεί να πετάξει από έντομα και μερικά από αυτά, εκτός του ότι ζυγίζουν αρκετά και πονάνε σαν πέτρες άμα σκάσουν πάνω σας, τσιμπάνε κιόλας! Μπορεί λοιπόν εσείς να είστε σε mood διακοπών αλλά οι κίνδυνοι και οι στραβές, δεν παίρνουν άδειες και παραφυλάνε!
Όσο λοιπόν και αν σας φαίνεται περίεργο, το πλήρες ντύσιμο από την κορυφή μέχρι τα νύχια, είναι πολύ πιο αποτελεσματικός τρόπος από το… γδύσιμο, για να προφυλαχθεί κανείς από τον ήλιο και την ζέστη. Αν δεν μας πιστεύετε, δείτε τους Βεδουίνους και γενικά όλους τους νομάδες της ερήμου, με τις μακριές κελεμπίες και τα τουλπάνια τους… δεν είναι άποψη και στυλ, είναι ανάγκη και η εξήγηση είναι απλή: όπως το χειμώνα «θωρακίζουμε» το σώμα μας από το κρύο, έτσι και το καλοκαίρι το θωρακίζουμε από την ζέστη.
Μπορεί να ιδρώνουμε ελαφρά αλλά η αποφυγή της απευθείας ηλιακής ακτινοβολίας, δεν εξατμίζει την ποσότητα αυτή της υγρασίας από το σώμα μας. Προφυλασσόμαστε από τα εγκαύματα και την ηλίαση, ενώ σε περίπτωση ατυχήματος, εννοείται ότι έχουμε την προστασία του εξοπλισμού μας.
Όχι φυσικά!
Πρώτα απ΄ όλα, όσοι έχετε jacket τεσσάρων εποχών, φυσικά θα αφαιρέσετε την θερμική επένδυση και θα ανοίξετε τους αεραγωγούς. Ακόμα καλύτερα όμως, να δαπανήσετε ένα πόσο για την αγορά καλοκαιρινού jacket, που είναι γενικά πιο... ευάερο, δίχως να κάνει παραχωρήσεις σε θέματα προστασίας.
Στην αγορά υπάρχουν διαθέσιμα πολλά μοντέλα και το θετικό της υπόθεσης είναι ότι το κόστος τους, είναι κατά κανόνα πιο χαμηλό από αυτό των χειμερινών jacket. Για κάτι που θα το φοράτε τουλάχιστον 4 με 5 μήνες, έχει πολύ νόημα και ουσία αυτή η επένδυση.
Το αυτό ισχύει και για τα γάντια, που είναι πιο λεπτά και επιτρέπουν στον αέρα να περνά, ενώ εκ των πραγμάτων προσφέρουν καλύτερη αίσθηση από τα χειμερινά.
Σε ότι αφορά στα κάτω άκρα, ξεκινώντας από τα παντελόνια, υπάρχουν επίσης καλοκαιρινού τύπου αλλά φυσικά δεν είναι πρακτικό το να τα φορά κανείς μέσα στην πόλη. Στο αστικό πεδίο, ένα μοτοσικλετιστικό τζιν με προστατευτικά είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση. Άντε, ας πούμε έστω ένα απλό τζιν αλλά πότε βερμούδες και σορτς.
Για τα υποδήματα τώρα, τα urban ημίμποτα είναι ότι καλύτερο και προφανώς οι περισσότεροι θα τα έχετε ήδη στην κατοχή σας αφού είναι ένα all season στοιχείο του προστατευτικού εξοπλισμού. Αν όχι, τότε σπεύσατε να προμηθευτείτε ένα ζευγάρι, θα εκπλαγείτε από το πόσο casual και "καθημερινές" είναι οι γραμμές τους.
Τα κράνη, λειτουργούν καλά το καλοκαίρι αναλόγως του τύπου τους και της αποτελεσματικότητας των αεραγωγών τους. Για μέσα στην πόλη, φυσικά τα “σπαστά” και τα Jet κράνη έχουν σαφές πλεονέκτημα σε ότι αφορά στον εξαερισμό, ωστόσο σε μεγαλύτερες διαδρομές ή ταξίδια, (και μεγαλύτερες ταχύτητες), τα κλειστά κράνη είναι προτιμότερα για λόγους προστασίας.
Πρακτικό πλεονέκτημα την άνοιξη και το καλοκαίρι επίσης, έχουν όσο κράνη διαθέτουν πτυσσόμενη φιμέ ζελατίνα, αφού δεν χρειάζεται να φορά κανείς γυαλία ηλίου.