city2 WHITE DDIAFANES

CTTPS B

Οι συνηθέστερες οδηγικές ατασθαλίες και πως διορθώνονται

Όπως σας είχαμε υποσχεθεί, ακολουθεί το Β΄μέρος του θέματος “Πράγματα που ίσως κάνεις λάθος οδηγώντας”. Aν δεν έχετε διαβάσει το πρώτο μέρος, μπορείτε να το βρείτε ΕΔΩ.

Κρατάς τον κορμό σου όρθιο στις στροφές

…η ακόμα χειρότερα, γέρνεις από την αντίθετη πλευρά. Στις στροφές, ο κορμός και το κεφάλι μας πρέπει να ακολουθούν την κλίση της μοτοσυκλέτας / scooter, με το σώμα μας να είναι τουλάχιστον παράλληλο ως προς τον κάθετο άξονα. Αυτό ακριβώς θα πρέπει να κάνει και ο συνεπιβάτης. Να κάθεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στον οδηγό και να μην παρουσιάζει… αυτονόμηση στις κινήσεις του, παρά να τον ακολουθεί σε αυτές, ως ένα σώμα.

Δεν είσαι “έτοιμος” στα φρένα

Οδηγώντας το δίτροχο μας, πρέπει απαραίτητα να συνηθίσουμε να έχουμε δύο δάχτυλα “σε ετοιμότητα” στην μανέτα (ή στις μανέτες αν πρόκειται για scooter) του / των φρένων. Μπορεί ο χρόνος που απαιτείται στα δάχτυλα για να φτάσουν την μανέτα, ανοίγοντας από την κλειστή λαβή στο grip να μην φαντάζει μεγάλος, αλλά αναλογιστείτε ότι αν απαιτούνται 3 δέκατα του δευτερολέπτου για αυτή την κίνηση, τότε, με μια ταχύτητα 60 χλμ./ώρα, έχετε διανύσει 3,3 μέτρα αφρενάριστοι! Οπότε πάντα είμαστε σε ετοιμότητα με τα δάχτυλα στην ή στις μανέτες. για το ενδεχόμενο ενός ξαφνικού φραναρίσματος.

Δεν γνωρίζεις πως λειτουργεί το όχημα σου

Πως μπορεί να σχετίζεται αυτό με την οδήγηση; Άμεσα! Καθώς αν  γνωρίζει κανείς τα βασικά περί του τρόπου που λειτουργεί και δουλεύει ο κινητήρας και η μετάδοση, πως πιάνουν τα φρένα και ποια είναι η μηχανική γύρω από αυτά, τι κάνουν και γιατί οι αναρτήσεις, έχει μια καλύτερη αντίληψη και αντιλαμβάνεται πληρέστερα τις πληροφορίες που δέχεται από το δίτροχο του. Δεν εννοούμε να έχει κανείς τις γνώσεις και τις ικανότητες για να λύσει σανσμάν στην άκρη του δρόμου αλλά κάποια πράγματα πρέπει να τα γνωρίζει. Μπορείτε να βρείτε αρκετές πληροφορίες, στα "Τεχνικά" του CityRider ΕΔΩ.

Υπερεκτιμάς τις δυνατότητες σου

Το κεφάλαιο οδήγηση μοτοσυκλέτας / scooter είναι τεράστιο και έχει και υποκατηγορίες που αφορούν στο εκάστοτε πεδίο κίνησης. Άλλα τα σημεία προσοχής στην πόλη και άλλα στον επαρχιακό. Επειδή λοιπόν μάθαμε να ξεκινάμε και να σταματάμε, να στρίβουμε και να ανοίγουμε το γκάζι, δεν σημαίνει ότι τα ξέρουμε όλα. Είναι επικίνδυνο να νομίζουμε ότο τα ξέρουμε όλα! Υπάρχει πολύ περισσότερη πληροφορία από όση νομίζουμε σχετικά με την οδήγηση και καλό είναι να την αναζητήσουμε και να την ψάξουμε. Διάβασμα και παρακολούθηση σχετικών σχολείων οδήγησης είναι αυτό που θα πρέπει να κάνουμε, όχι για να γίνουμε οδηγοί αγώνων αλλά για να είμαστε ασφαλείς.

Δεν… προπονείσαι

Η οδήγηση δίτροχου θέλει εξάσκηση, είναι μια διαδικασία που ειδικά στην αρχή της εκμάθησης της, μπορούμε να πούμε ότι μετρά “ώρες κύλισης”, αντίστοιχες με τις “ώρες πτήσης” των πιλότων. Το καλύτερο πράγμα που μπορεί να κάνει κάποιος, είναι να βρει ένα δρόμο ή μια έκταση κλειστή από κυκλοφορία και να δοκιμάσει πράγματα με το δίτροχο του. Για παράδειγμα να μπλοκάρει εσκεμμένα τα φρένα ή να νοιώσει πως είναι η ανάδραση από το ABS σε απότομα φρένα πανικού. Να δοκιμάσεις να κάνει ελιγμούς, φρενάροντας δυνατά. Να κάνει κύκλους μικρής ακτίνας με όλο και μεγαλύτερη κλίση. Να μπει σε ένα χωματόδρομο ή σε μια αλάνα (κινούμενος πάντα με μικρή ταχύτητα και φορώντας εξοπλισμό), ώστε να νιώσει τα μικρά γλυστρηματάκια των τροχών. Οι ασκήσεις είναι δεκάδες και αναλόγως του που αισθάνεται κανείς ότι έχει ανάγκη για βελτίωση, αφιερώνει και τον χρόνο εξάσκησης.