“Πυραυλική” τεχνολογία στην υπηρεσία της ασφάλειας
|
Η αρχή λειτουργίας ενός πυραύλου είναι η ίδια, είτε πρόκειται για τις πασχαλινές σαΐτες στον Βροντάδο της Χίου, είτε για διηπειρωτικό όπλο μαζικής καταστροφής, οπλισμένο με πυρηνική κεφαλή.
Απλοϊκά διατυπωμένο, δημιουργείται πίεση η οποία οδηγείται προς εκτόνωση σε ένα ακροφύσιο και αυτό προκαλεί την κίνηση προς την αντίθετη του ακροφυσίου διεύθυνση.
Αυτή την αρχή χρησιμοποιεί λοιπόν η Bosch σε ένα σύστημα ασφαλείας, που φέρεται να εξαλείφει τις πτώσεις από “χάσιμο” του μπροστινού. Έστω ένα δίτροχο λοιπόν, το οποίο βρισκόμενο υπό κλίση σε μια στροφή, έχει απώλεια της πρόσφυσης του μπροστινού τροχού.
Αυτό σημαίνει ότι το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας γλυστρά προς το εξωτερικό της στροφής και ο μόνος τρόπος να ανακτηθεί η πρόσφυση, είναι η εφαρμογή μιας αντίθετη δύναμης, που θα ωθήσει την μοτοσυκλέτα προς την αντίθετη διεύθυνση, ώστε να ξαναβρεί πρόσφυση το ελαστικό.
Εδώ λοιπόν αναλαμβάνουν δράση τα… “πυραυλάκια” ή για να είμαστε πιο ακριβείς, δυο μεγάλες αμπούλες γεμάτες με πεπιεσμένο αέριο (παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται στους αερόσακους των αυτοκινήτων) που τοποθετούνται πλευρικά, εκατέρωθεν της μοτοσυκλέτας.
Μόλις η κεντρική μονάδα, διαγνώσει γλίστρημα του μπροστινού τροχού, δίνει εντολή για εκτόνωση σε μια από τα δυο αυτές αμπούλες (αναλόγως αν πρόκειται για δεξιά ή αριστερή στροφή) και η πρόωση που δημιουργείται “σπρώχνει” την μοτοσυκλέτα προς την αντίθετη διεύθυνση από αυτή του γλιστρήματος.
Ακόμα το σύστημα είναι σε στάδιο δοκιμών και δεν υπάρχουν πληροφορίες για το πότε (και αν) θα εφαρμοσθεί σε μοτοσυκλέτες παραγωγής.
Ακολουθεί σχετικό video: