Αυτονομία 400 χιλιομέτρων! |
H Εthec, είναι ένα project δύο πανεπιστημιακών σχολών, του Πολυτεχνείου και της Σχολής Καλών Τεχνών της Ζυρίχης. Μια ομάδα 14 μηχανικών και 2 σχεδιαστών συνέβαλαν ώστε να δημιουργήσουν δίχως περιορισμούς την ιδανική ηλεκτρική μοτοσυκλέτα, κατά την άποψή τους.
Τεχνικώς τα πράγματα έχουν ως εξής: Μπαταρίες λιθίου-ιόντων χωρητικότητας 15 kWh τροφοδοτούν δύο ηλεκτρικά μοτέρ στα κέντρα των δύο τροχών του Ethec που αποδίδουν μια μέση ισχύ 22 kW (29.5 hp) και μπορούν στιγμιαία να δώσουν ως και 50 kW (67 hp).
Με αυτήν την απόδοση, η αυτονομία της μοτοσυκλέτας μπορεί να φτάσει ως κα τα 400 χιλιόμετρα, ενώ υποστηρίζει ταχεία φόρτιση και διαθέτει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης, ειδικά σχεδιασμένο από τον ηλεκτρολόγο μηχανικό της παρέας.
Το σύνολο κρεμιέται σε ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, επενδύεται με ένα μπροστινό Girder και εξοπλίζεται με μερικές πρωτότυπες ιδέες, όπως είναι η 7-ιντση οθόνη αφής που στηρίζεται στην τιμονόπλακα με ένα μπράτσο που θυμίζει καθρέπτη μοτοσυκλέτας και πάνω στο οποίο βρίσκεται το κουμπί του keyless συστήματος εκκίνησης του Ethec.
Ανάλογα ενδιαφέρουσα πινελιά είναι η ενσωμάτωση του πίσω φωτός μέσα στις ντιζαϊνάτες ψήκτρες της που συνεπικουρούν στον έλεγχο θερμοκρασίας της υδρόψυκτης μπαταρίας.
Πάντως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του Ethec – και αυτό που θα μπορούσε να αποδειχθεί ως η σημαντικότερη κληρονομιά του – είναι το κύκλωμα regenerative braking, δηλαδή η ικανότητά του να φορτίζει τη μπαταρία όποτε χρησιμοποιούνται τα φρένα.
Οι μηχανικοί από τη Ζυρίχη υπολόγισαν πως πάνω από το 75% της ενέργειας πέδησης χάνεται με τη μορφή θερμότητας στο μπροστινό φρένο και για τον λόγο αυτόν τοποθέτησαν εκεί ένα δεύτερο ηλεκτρικό κινητήρα. Αυτός δηλαδή μπορεί να προσφέρει τα οφέλη της κίνησης 2x2, αλλά η βασική του δουλειά είναι να μεγιστοποιήσει την απόδοση του συστήματος που επαναφορτίζει τη μπαταρία κατά το φρενάρισμα και σε αυτό οφείλεται – κατά τους δημιουργούς του – η μεγάλη αυτονομία του Ethec.
Πηγή: Ethec