Βλέποντας τι κρύβεται πίσω από τα κτήρια! |
Η Honda θα δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες την τεχνολογία που ονομάζει «Έξυπνη Διασταύρωση», ως μέρος της διασύνδεσης Vehicle to everything (V2X), όπου οχήματα, υποδομές και πεζοί στο μέλλον θα συνδέονται, με τις θέσεις τους να είναι διακριτές και τα συστήματα ασφαλείας των οχημάτων να φρενάρουν πριν καν δουν τον πεζό να πετάγεται πίσω από ένα κτήριο!
Έχουμε ακούσει αρκετά για την τεχνολογία V2X από πολλούς κατασκευαστές οχημάτων, ενώ τώρα η Honda την δοκιμάζει στην πράξη, στην πόλη του Marysville στο Ohio των Η.Π.Α.
Το project ονομάζεται U.S. 33 Smart Mobility Corridor και στόχο έχει να εξελίξει την τεχνολογία συνδεσιμότητας V2X, για βελτίωση της ασφάλειας στις μετακινήσεις και ελαχιστοποίηση των τροχαίων ατυχημάτων. Στο παραπάνω project η Honda θα δοκιμάσει μεταξύ άλλων την τεχνολογία της «Έξυπνης Διασταύρωσης».
Η τεχνολογία της Έξυπνης Διασταύρωσης
Τέσσερις κάμερες βρίσκονται τοποθετημένες πάνω στα φανάρια, σε κάθε γωνία της διασταύρωσης, λαμβάνοντας real-time εικόνα από τον περιβάλλοντα χώρο, σε απόσταση 90 μέτρων.
Κατόπιν, το λογισμικό της Honda συνθέτει τα δεδομένα από τις κάμερες, δημιουργώντας μια εικόνα 360 μοιρών της διασταύρωσης, με όλα τα οχήματα και λοιπά κινούμενα αντικείμενα, όπως πεζοί, οχήματα άμεσης επέμβασης. Στη συνέχεια, μεταδίδει αυτή την εικόνα σε όλα τα παρακείμενα οχήματα ασύρματα, μέσω ενός σήματος DSRC (dedicated short-range communication).
Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές των οχημάτων «μεταφράζουν» την πληροφορία, και όταν υπάρχει ανάγκη προειδοποιούν τον οδηγό / αναβάτη με οπτικό ή ηχητικό σήμα, ώστε να αποφύγει την πιθανή σύγκρουση.
Για τις ανάγκες του πειράματος, η Honda θα παράσχει 200 συνδεδεμένα οχήματα για τα project 33 Smart Mobility Corridor & Smart Columbus.
Το όραμα της Honda, βάση του οποίου εξελίσσεται η παραπάνω τεχνολογία, κάνει λόγο για μηδενικές συγκρούσεις στον δρόμο, ενώ η ιαπωνική εταιρεία έχει θέσει ως χρονικούς στόχους την παρουσίαση οχημάτων με «υψηλά αυτοματοποιημένες οδηγικές δυνατότητες» το 2020, και την παρουσίαση πλήρως αυτόνομων οχημάτων (SAE επιπέδου 4) το 2025.
Δεν είναι τυχαία άλλωστε η πρόσφατη ανακοίνωση της συνεργασίας Honda με General Motors και Cruise, με τους Ιάπωνες να έχουν μπει για τα καλά στην κούρσα της αυτόνομης οδήγησης.