Δεν είναι τόσο εύκολο... |
Η είδηση έσκασε στις ΗΠΑ σε πρόσφατο συνέδριο ρομποτικής, στα πλαίσια του οποίου ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας 3D Robotics, Chris Anderson, ανακοίνωσε στο Twitter πως η Uber σχεδιάζει να προσλάβει εξειδικευμένο προσωπικό για να αναπτύξει έναν στόλο αυτόνομων δικύκλων υπό το γενικότερο σχέδιο με τον τίτλο Micromobility Robotics.
Η 3D Robotics συνεργάζεται με την Uber στα αυτόνομα αυτοκίνητα και εύλογα το tweet του Anderson θεωρήθηκε a priori έγκυρο. Ωστόσο η είδηση προκαλεί κάμποσα ερωτήματα, καθώς μιλάμε για μια τεχνολογία που βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα.
Είναι σαφές πως η αυτόνομη μοτοσυκλέτα είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τα τμήματα R&D των μεγάλων εταιρειών. Η Yamaha έχει προ πολλού κάνει την αρχή με το Motobot, η Honda πέρυσι έδειξε μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να σταθεί και να κινηθεί μόνη της, ενώ φέτος μπήκε στο κόλπο και η BMW με ένα αυτόνομο GS που επέδειξε πρόσφατα στην έκθεση CES 2019 στο Λας Βέγκας.
Όλα τα παραπάνω ωστόσο αποτελούν πειραματικές εφαρμογές που εξερευνούν το συγκεκριμένο πεδίο και μάλιστα για κάποιους το μέλλον τους δεν είναι άμεσα εμπορεύσιμο. Η BMW, για παράδειγμα, εξελίσσει το σύστημά της όχι με στόχο να βγάλει R 1250 GS που θα οδηγούνται μόνα τους, αλλά για να εξερευνήσει τεχνολογίες που θα κάνουν τις μοτοσυκλέτες της ασφαλέστερες, αλλά πάντα ενόσω οδηγούνται από τον αναβάτη τους.
Όπως και να έχει, ένα αυτόνομο δίκυκλο αυτή τη στιγμή με όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας που πρέπει να έχει για χρήση σε μια υπηρεσία όπως η Uber απλά δεν υπάρχει και, αν υπάρξει στο κοντινό μέλλον, μάλλον θα κοστίζει όσο ένα διαστημικό λεωφορείο. Οπότε εύλογα πολλοί συνάδελφοι από τις ΗΠΑ αναρωτιούνται κατά πόσον αυτό μπορεί να είναι ένα υγιές επιχειρηματικό πλάνο.
Από την άλλη, είναι σαφές πως η Uber θέλει να μπει σφήνα σε εταιρείες όπως οι Bird και Lime, που προσφέρουν ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά δίκυκλα σε κάποιες μεγαλουπόλεις των ΗΠΑ και στην κατεύθυνση αυτή παρουσίαση πρόσφατα το ανανεωμένο Jump ebike, ένα ποδήλατο με ηλεκτρική υποβοήθηση που θα πέσει στη μάχη της “μικρομετακίνησης” (micromobility) στις 12 Αμερικανικές πόλεις και το Βερολίνο, όπου δραστηριοποιείται η Uber αυτή τη στιγμή (με πλάνο να τις διπλασιάσει μέσα στο 2019).
Ίσως λοιπόν η ανακοίνωση για τις προθέσεις της Uber να πηγάζουν από την ανάγκη της να είναι πρωτοπόρος στο παιχνίδι της εξέλιξης, βουτώντας πρόωρα σε μια αγορά που δεν αναμένεται να ανθίσει για κάμποσα χρόνια ακόμη.