city2 WHITE DDIAFANES

2018 10 25 virtual a pillar 1 datadddd

Κάμερες και κυρτές οθόνες για την προστασία μοτοσυκλετιστών

Η σύγχρονη σχεδίαση των αυτοκινήτων σε συνδυασμό με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ασφαλείας σε περίπτωση ανατροπής, έχουν οδηγήσει σε ολοένα και πιο “παχιές” κολώνες στήριξης του ουρανού. Εκ πρώτης, αυτό δεν θα έπρεπε να προβληματίζει εμάς τους μοτοσυκλετιστές, ωστόσο αυτή η αυξητική τάση στις διατομές, έχει αρνητικές επιπτώσεις στο εύρος του οπτικού πεδίου των οδηγών αυτοκινήτων.

Πίσω από μια μπροστινή κολώνα αυτοκινήτου, μπορεί να “κρυφτούν” πεζοί, ποδηλάτες αλλά και μοτοσυκλετιστές, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την ασφάλεια τους. Είναι τα λεγόμενα “τυφλά σημεία” στο οπτικό πεδίο ενός οδηγού αυτοκινήτου και μια από τις κυριότερες  αιτιάσεις του “δεν σε είδα”.

H Continental λοιπόν, η οποία πέρα από τα ελαστικά έχει και ένα πολύ ενεργό και πρωτοπόρο τμήμα με αντικείμενο τα συστήματα ασφαλείας οχημάτων, ανέπτυξε μια τεχνολογία, προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα.

2018 10 25 virtual a pillar 2 data

Συγκεκριμένα κυρτές οθόνες τεχνολογίας OLED τοποθετούνται εσωτερικά, στις μπροστινές κολώνες του αυτοκινήτου, ενώ κάμερες καταγράφουν συνεχώς και προβάλουν σε αυτές, τα τεκταινόμενα που παραμένουν εκτός του οπτικού εύρους του οδηγού. Ουσιαστικά δηλαδή, οι μπροστινές κολώνες του αυτοκινήτου, γίνονται “διάφανες”, με τεχνητό τρόπο.

Η Continental δεν σταμάτησε απλώς εκεί όμως. Μια άλλα κάμερα στο ταμπλό, καταγράφει τις κινήσεις και την θέση του κεφαλιού του οδηγού και προσαρμόζει αντιστοίχως τις εξωτερικές κάμερες στις κολώνες, ώστε πάντα να καταγράφεται το “τυφλό σημείο” που μπλοκάρουν οι κολώνες. Δηλαδή αν ο οδηγός σκύψει μπροστά, αλλάζει η στόχευση των εξωτερικών καμερών.

Το Virtual A-Pillar όπως το ονομάζει η Continental, είναι το πιο προηγμένο σύστημα αυτού του τύπου. Υπάρχουν παρόμοιας συστήματα στην αγορά, μερικά εκ των οποίων διατίθενται ως εξοπλιστικό στοιχείο σε αυτοκίνητα παραγωγής αλλά κανένα δεν προσφέρει την δυνατότητα δυναμικής προσαρμογής, όπως αυτό.