Θα ισχύσει για τα μοντέλα κάτω των 150 κ.εκ. από το 2025 |
Η κυβέρνηση της Ινδίας, με τον Ναρέντρα Μόντι να επανεκλέγεται πρόσφατα, επεξεργάζεται πρόταση σύμφωνα με την οποία θα απαγορευτούν όλα τα βενζινοκίνητα δίκυκλα από 150 κ.εκ. και κάτω, με την πρόθεση να στραφεί η χώρα ολοταχώς προς την ηλεκτροκίνηση.
Αυτή τη στιγμή η Ινδία είναι η μεγαλύτερη αγορά μοτοσυκλετών, καθώς από το 2018 έως τον Μάρτιο του 2019 στη χώρα έχουν πωληθεί περισσότερα από… 21 εκατομμύρια δίκυκλα!
Για την ώρα, τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ινδία κατέχουν λιγότερο από το 1% όσον αφορά στο μερίδιο αγοράς τους, με την ινδική κυβέρνηση να αναμένει αυτό τον αριθμό θα ανέβει στο 15% σε 5 χρόνια από τώρα.
Λόγω τώρα της απίστευτης μόλυνσης της ατμόσφαιρας στην Ινδία, η κυβέρνηση θέλει να σπρώξει την χώρα με ταχύτερους ρυθμούς προς την ηλεκτροκίνηση, και για αυτό τον λόγο θα συσκεφθεί για να συζητήσει την πρόταση του think tank «Niti Aayog» που μιλάει για απαγόρευση της πώλησης καινούργιων βενζινοκίνητων δικύκλων από 150 κ.εκ. και κάτω, από το 2025.
Ταυτόχρονα, το ίδιο think tank προτείνει την απαγόρευση της πώλησης και των βενζινοκίνητων τρίκυκλων Tuk-Tuk (σε στιλ Piaggio Ape) από το 2023.
Οι παραπάνω προτάσεις αναμένεται να συναντήσουν πολλά προβλήματα στην εφαρμογή τους, καθώς προηγουμένως η ινδική κυβέρνηση είχε προσπαθήσει να κάνει το ίδιο και με τα τετράτροχα (πλήρης εξηλεκτρισμός μέχρι το 2030), όμως η έλλειψη κινήτρων (οικονομικών αλλά και υποδομών, όπως δίκτυο φόρτισης) οδήγησε σε σφοδρές αντιδράσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία, και το σχέδιο του 2030 ναυάγησε.
Τον Φεβρουάριο τώρα, η ινδική κυβέρνηση έδωσε το πράσινο φως για την επιδότηση της ηλεκτροκίνηση και των υβριδικών οχημάτων με 1.4 δισεκατομμύρια δολάρια για τα επόμενα 3 χρόνια, οπότε κάτι πάει να γίνει.
Από την πλευρά των ινδικών εταιρειών έχουμε πρόσφατα δει πλήθος από start-ups, αλλά και ηλεκτρικά δίκυκλα από τις μεγάλες εταιρείες, οπότε είναι προφανές πως όλοι προετοιμάζονται για τη νέα ηλεκτρική εποχή. Το θέμα είναι καθαρά χρονικό.