Με δυνατότητα εναλλαγής από παράλληλη σε σειρά διάταξη |
Πρόσφατα σχέδια που κατέθεσε η Kawasaki προς κατοχύρωση, απεικονίζουν την βασική δομή μιας μοτοσυκλέτας που φέρει υβριδικό σύστημα κίνησης, δηλαδή συμβατικό παλινδρομικό μοτέρ και ηλεκτροκινητήρα μαζί, σε μια διάταξη που μάλλον πρόκειται για παράλληλη.μάλλον πρόκειται για παράλληλη.
Υπενθυμίζουμε ότι στα υβριδικά, παράλληλη διάταξη, ονομάζεται αυτή όπου τόσο το ηλεκτρικό μοτέρ όσο και κινητήρας εσωτερική καύσης, παράγουν έργο, για την κίνηση ενός οχήματος. Στην διάταξη που ονομάζεται σε σειρά, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί ως γεννήτρια για την παραγωγή της ενέργειας που χρειάζεται το ηλεκτρικό μοτέρ, χωρίς να ενέχεται στην κίνηση του οχήματος.
Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν, βλέπουμε ένα μονοκύλινδρο κινητήρα, πάνω από το κιβώτιο του οποίου, έχει τοποθετηθεί ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο προφανώς είναι συνδεδεμένο με την μετάδοση. Το ρεζεβρουάρ καυσίμου έχει μεταφερθεί στην ουρά της μοτοσυκλέτας, κάτω από το πίσω τμήμα της σέλας και στην θέση του έχει τοποθετηθεί η μπαταρία του ηλεκτρικού μοτέρ.
Αυτά που μπορεί να πετύχει η Kawasaki με την συγκεκριμένη διάταξη είναι πολλά. Η ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ μπορεί να είναι συνεχόμενη προς την μετάδοση ή αυτό να γίνεται επιλεκτικά, ως “boost”, όποτε χρειάζεται άμεση και γρήγορη επιτάχυνση ή στις εκκινήσεις της μοτοσυκλέτας όπου απαιτείται μεγάλο έργο.
Υπάρχει και άλλο ένα σενάριο, η κίνηση της μοτοσυκλέτας να γίνεται (κατ’ επιλογή) αποκλειστικά από το ηλεκτικό μοτέρ, όταν οι απαιτήσεις ισχύος δεν είναι μεγάλες, όπως για παράδειγμα μέσα στις πόλεις, σε συνθήκες μεγάλης κυκλοφοριακής συμφόρησης. Σε αυτή την περίπτωση, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μπορεί να είναι σβηστός ή ακόμα και να λειτουργεί σε χαμηλές στροφές παράγοντας ρεύμα σαν γεννήτρια.
Μιλάμε δηλαδή για μια μοτοσυκλέτα που θα έχει δυνατότητα να αλλάζει την υβριδική της διάταξη από παράλληλη, σε σειρά και το αντίστροφο.