SH, Forza και PCX με σύστημα μεταβλητού χρονισμού |
Ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, πέραν των όποιων εγνωσμένων πλεονεκτημάτων προσφέρει στην απόδοση ενός κινητήρα, είναι και ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να ξεπερνούν οι κατασκευαστές, τα όποια εμπόδια θέτουν οι νομοθέτες, με τις όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων.
Ήδη, στις κατηγορίες των Adventure και των Superbike ο μεταβλητός χρονισμός αποτελεί μια όλο και πιο συχνή τεχνολογική εφαρμογή και αυτό αναμένεται να περάσει και στις κατηγορίες μικρότερου κυβισμού και χαμηλότερης τιμής.
Προκειμένου να συμβεί αυτό βέβαια, χρειάζεται να σχεδιασθούν και να εξελιχθούν απλούστερα, ελαφρύτερα και λιγότερο πολύπλοκα συστήματα μεταβλητού χρονισμού σε σχέση με αυτά που εφαρμόζονται σε μοτοσυκλέτες υψηλής απόδοσης, υψηλού κύρους και… υψηλής τιμής.
Η Yamaha έχει ήδη δείξει τον δρόμο, με το VVA σύστημα που εφαρμόζει στις κινητήριες μονάδες 125 κ.εκ., που εφαρμόζονται σε μοντέλα όπως το YZF-R 125 και το NMAX 125. Τώρα λοιπόν, φήμες θέλουν και την Honda να ακολουθεί, με ένα δικό της σύστημα μεταβλητού χρονισμού, σε κινητήρες μικρού κυβισμού.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτό θα γίνει αρχικά στους κινητήρες των 125 /150 κ.εκ. που κινούν μοντέλα όπως το SH και το PCX, ενώ σύντομα θα περάσει και στην μεγαλύτερου κυβισμού μονάδα 300 κ.εκ. του Forza και του SH 300.
Φυσικά το όλο θέμα, δεν μπορεί παρά να μην σχετίζεται με μια είδηση από τα τέλη του 2017, όπου ήθελε την Honda, να ετοιμάζει ένα απλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων.