city2 WHITE DDIAFANES

l low cost synthetic fuel 4319   Θα πάρουν παράταση ζωής οι θερμικοί κινητήρες; 

 

Tην Bosch οι περισσότεροι την γνωρίζουν ως κατασκευάστρια μονάδων ABS, ΙΜU και συστημάτων ψεκασμού, καθώς και από τα ηλεκτροκίνητα εργαλεία χειρός που κατασκευάζει. Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία έχει αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, διεισδύοντας δυναμικά σε όλους τους τομείς που άπτονται στη νέα εποχή των μετακινήσεων και μεταφορών, προετοιμαζόμενη για τις νέες ανάγκες που θα προκύψουν σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό και όχι μόνο.

Σε πρόσφατο δελτίο τύπου που εξέδωσε, γίνεται μια εκτενής αναφορά στα συνθετικά καύσιμα, στα πλεονεκτήματα τους και στα προβλήματα που θα πρέπει να επιλυθούν ώστε η παραγωγή τους να καταστεί βιώσιμη οικονομικά.

Τι είναι όμως τα συνθετικά καύσιμα; Είναι το παράγωγο μιας διαδικασίας η οποία είναι ήδη εφικτή τεχνικά στις μέρες μας. Ηλεκτρισμός παραγόμενος από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χρησιμοποιείται για να εξαχθεί υδρογόνο από το νερό. Στην συνέχεια, το υδρογόνο αυτό εμπλουτίζεται με διοξείδιο του άνθρακα και μέσω διαφορετικών διαδικασιών παράγεται συνθετική βενζίνη, συνθετικό diesel ή συνθετική κηροζίνη.

Φυσικά το ερώτημα είναι τι όφελος θα έχει όλο αυτό αφού και πάλι θα απελευθερώνονται παράγωγα καύσης επιβαρυντικά στο περιβάλλον, με την χρήση συνθετικών καυσίμων. Η απάντηση είναι ότι το διοξείδιο του άνθρακα που χρησιμοποιείται για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων θα προέρχεται από την βαριά βιομηχανία ή θα δεσμεύεται από την ατμόσφαιρά, μέσω ειδικών συστημάτων φιλτραρίσματος της ατμόσφαιρας.

Έτσι λοιπόν, τα συνθετικά καύσιμα, δεν θα επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα, συντείνοντας στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, αφού ουσιαστικά με την χρήση τους, θα ανακυκλώνεται το διοξείδιο του άνθρακα που υπάρχει στην ατμόσφαιρά.

Τα συνθετικά καύσιμα ωστόσο, δεν προάγονται ως μια καθολική “αντιπρόταση” στα ηλεκτροκίνητα και στα μηδενικών εκπομπών οχήματα που πρόκειται να επικρατήσουν τα επόμενα χρόνια, αλλά ως λύση για τον στόλο των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που θα εξακολουθούν για κάποια χρόνια να υπάρχουν και να κυκλοφορούν στον δρόμους.

Εκτός αυτού, άλλα πεδία εφαρμογής και χρήσης των συνθετικών καυσίμων, είναι η ναυσιπλοΐα, η αεροπλοΐα και οποιοσδήποτε άλλος τομέας όπου η χρήση ηλεκτροκινητήρων δεν είναι ακόμα εφικτή.

Το κόστος παραγωγής τους είναι ακόμα υψηλό, ωστόσο όπως αναφέρει η Bosch, με την γενικευμένη παραγωγή των συνθετικών καυσίμων αυτό μπορεί να πέσει και να φτάσει στα ίδια επίπεδα με αυτό των ορυκτών καυσίμων.

Στα πλεονεκτήματα, συγκαταλέγονται επίσης η ιδιότητα των συνθετικών καυσίμων να αποθηκεύονται σε υγρή ή αέρια μορφή, καθώς και το ότι δεν απαιτούνται μετατροπές για την χρήση τους, ούτε στα οχήματα που καίνε ορυκτά καύσιμα αλλά ούτε και στις υποδομές ανεφοδιασμού.

Θα έχουμε λοιπόν μια “παράταση” ζωή στα οχήματα με εμβολοφόρους κινητήρες εσωτερικής καύσης; Δεν είναι τόσο εύκολο να απαντηθεί αυτό, μπορεί τα συνθετικά καύσιμα να δείχνουν ότι έχουν μόνο θετικά στις μελέτες, από την άλλη όμως, το κόστος παραγωγής τους αλλά και η διατήρηση στο ισοζύγιο παραγωγής και επαναχρησιμοποίησης του διοξειδίου του άνθρακα, είναι θέματα  πολυπαραγοντικά και αρκετά σύνθετα για να επαληθευθούν και να επιβεβαιωθούν στην πράξη.