city2 WHITE DDIAFANES

 24c4439e910bd19bc80bdaa32254c9b3 XL  Δεν είναι η οδική ασφάλεια ο λόγος 

Η ολλανδική κυβέρνηση ετοιμάζεται να μειώσει δραματικά τα όρια ταχύτητας στους δρόμους της χώρας, σε μια προσπάθεια για μείωση της ατμοσφαιρικής μόλυνσης. Χαρακτηριστικά, από την 1η Ιανουαρίου 2020 το όριο στους αυτοκινητόδρομους θα πέσει από τα 130 χλμ/ώρα στα 100 χλμ/ώρα!

Ο Πρωθυπουργός Mark Rutte χαρακτήρισε το μέτρο “απαίσιο”, αλλά απαραίτητο, ενώ το όριο των 130 χλμ/ώρα θα συνεχίσει να ισχύει στους αυτοκινητόδρομους τη νύχτα -μεταξύ 19.00-06.00.

Όταν ισχύσει το μέτρο αυτό, η Ολλανδία θα είναι η χώρα με τα χαμηλότερα όρια ταχύτητας στην Ευρώπη, μαζί με την Κύπρο.

“Σε κανένα δεν αρέσει αυτό”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Rutte, “αλλά εδώ διακυβεύεται κάτι πραγματικά μεγάλο. Πρέπει να μην χαθούν άδικα θέσεις εργασίας στη χώρα.” 

Ακόμα όμως και με τα νέα χαμηλότερα όρια ταχύτητας, το πρόβλημα μπορεί να συνεχίσει να υφίστατει στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως στο Άμστερνταμ, στο Ρότερνταμ, στη Χάγη και στην Ουτρέχτη.Ακόμα όμως και με τα νέα χαμηλότερα όρια ταχύτητας, το πρόβλημα μπορεί να συνεχίσει να υφίστατει στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως στο Άμστερνταμ, στο Ρότερνταμ, στη Χάγη και στην Ουτρέχτη.

Το μέτρο πλασάρεται ως “προσωρινό”, αν και κανείς δεν γνωρίζει πότε (και αν) θα επανέλθουν τα όρια στα τωρινά τους επίπεδα.

Κι αν νομίζετε πως τα παραπάνω δεν μας αφορούν, μάλλον κάνετε λάθος, καθώς από ότι διαβάζουμε ο Σύνδεσμος των Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών στην Ελλάδα πρότεινα πρόσφατα και αυτός τη μείωση των ορίων ταχύτητας στο εθνικό δίκτυο στα 110 χλμ./ώρα και στις πόλεις στα 30 χλμ./ώρα -για ενεργειακούς λόγους σε αυτή την περίπτωση, για την επίτευξη του εθνικού στόχου ενεργειακής εξοικονόμησης για το 2030, που προβλέπεται από την νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.