Σύντομα μοντέλο παραγωγής με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας |
Η Kawasaki ανακοίνωσε πως θα είναι το πρώτο εργοστάσιο από την Ιαπωνία που θα τοποθετήσει την τεχνολογική πλατφόρμα ασφαλείας Advanced Rider Assistance System της Bosch σε μοτοσυκλέτα της στο άμεσο μέλλον, πλατφόρμα που περιλαμβάνει σύστημα Adaptive Cruise Control και 2 ακόμα συστήματα.
Η πλατφόρμα Advanced Rider Assistance System (Προηγμένο σύστημα βοήθειας αναβάτη) περιλαμβάνει το ACC (Adaptive Cruise Control), σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και προστασία από τυφλά σημεία.
Ας δούμε αναλυτικά πώς δουλεύουν τα υποσυστήματα του Advanced Rider Assistance System της Bosch:
ACC (adaptive cruise control) Η οδήγηση σε πυκνή κίνηση δημιουργεί δυσκολία και κούραση στον αναβάτη, που καλείται να διατηρήσει μια ασφαλή απόσταση από το αυτοκίνητο που προηγείται -αυτά για πολιτισμένες συνθήκες, καθώς στη διήθηση το ACC δεν έχει νόημα. Το ACC επεμβαίνει στην ταχύτητα της μοτοσυκλέτας, ώστε να διατηρείται μια ασφαλή απόσταση από το μπροστινό όχημα. Κι έτσι σας γλιτώνει από ατυχήματα όταν το μπροστινό αυτοκίνητο σταματήσει απότομα. Επιπλέον, κατά τη χρήση του, το ACC επιτρέπει στον αναβάτη να επιτηρεί τον δρόμο, αφού δεν χρειάζεται να επικεντρώνεται στην διατήρηση της απόστασης από το μπροστινό όχημα.
Forward collision warning (σύστημα προειδοποίησης για εμβολισμό από πίσω)Το σύστημα προειδοποιεί ηχητικά ή οπτικά τον αναβάτη για όχημα που βρίσκεται επικίνδυνα κοντά στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας.
Blind-spot detectionΑισθητήρας ραντάρ επιτηρεί τον χώρο γύρω από τη μοτοσυκλέτα και βοηθά τον αναβάτη να αλλάξει λωρίδα με ασφάλεια. Το σύστημα ελέγχει αν υπάρχουν αντικείμενα σε περιοχές που ο αναβάτης δεν μπορεί να ελέγξει, και όταν υπάρχει όχημα σε τυφλό σημείο, η τεχνολογία προειδοποιεί τον αναβάτη με οπτικό σήμα –για παράδειγμα στον καθρέπτη.
Για την ώρα η Kawasaki δεν μας δίνει ούτε ημερομηνία, ούτε μοντέλο, όπου θα εφαρμοστεί το ADAS, ενώ θυμίζουμε πως Ducati και KTM πρόκειται να τοποθετήσουν αμφότερες Adaptive Cruise Control στις μοτοσυκλέτες τους.