Θα εφαρμόζεται στα νέα φορτηγά Actros |
Μπορεί τα ηλεκτροκίνητα πατίνια να αντιμετωπίζονται αρνητικά από τους περισσότερους χρήστες των δρόμων, συμπεριλαμβανομένων και των μοτοσικλετιστών, ωστόσο οι αναβάτες τους ανήκουν και αυτοί στις λεγόμενες ευπαθείς ομάδες, όπως και εμείς Τελικά έχουμε περισσότερα κοινά, παρά διαφορές…
Για παράδειγμα σε στενή επαφή με νταλίκα, είμαστε και οι δύο χαμένοι από χέρι. Η Mercedes-Benz, λαμβάνοντας υπόψη την μεγάλη δημοτικότητα των e-πατινιών λοιπόν, βελτίωσε την λειτουργία του συστήματος ασφαλείας side guard assist, στο τελευταίο μοντέλο του τράκτορα Actross.
Οι αισθητήρες και οι αλγόριθμοι του συστήματος αναβαθμίστηκαν, έτσι ώστε να μπορούν να ανιχνεύσουν την μικρή σε μέγεθος σιλουέτα ενός εποχούμενο σε e-πατίνι αναβάτη, ενώ αυτό βρίσκεται στο πλάι του φορτηγού. Πέραν του εντοπισμού, βελτιώθηκε και το “tracking”, δηλαδή η παρακολούθηση του “στόχου” όταν αυτός ανιχνευθεί, με γνώμονα τις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και τους γρήγορους ελιγμούς που μπορούν να επιτευχθούν με ένα e-πατίνι.
Ο οδηγός του τράκτορα ειδοποιείται οπτικά με μια ένδειξη που αναβοσβήνει σε χρώμα κίτρινο, στην εσωτερική οθόνη στα δεξιά της καμπίνας, μόλις εντοπιστεί e-πατίνι στα δεξιά. Προφανώς, επειδή τα οχήματα αυτά κινούνται επάνω στα πεζοδρόμια ή επί του οδοστρώματος αλλά “σύριζα” με το κράσπεδο, το όλο σύστημα αφορά στον εντοπισμό στην δεξιά πλευρά του τράκτορα.
Αν το σύστημα εντοπίσει μείωση της απόστασης μεταξύ e-πατινιού και τράκτορα, τότε η οπτική ειδοποίηση γίνεται κόκκινη και μετά από δύο δευτερόλεπτα (αν συνεχίσει να διατηρείται η δυνητικά επικίνδυνη για ατύχημα απόσταση μεταξύ των δύο οχημάτων) τότε αναβοσβήνει και πάλι, σε κόκκινο χρώμα, ενώ υπάρχει και ηχητική ειδοποίηση.
Είναι η πρώτη φορά που ένα σύστημα σε φορτηγό, εξελίσσεται ειδικά για τον εντοπισμό ελαφρών δίτροχών και από τις λίγες περιπτώσεις γενικότερα στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου υπάρχει μέριμνα για αυτού τους είδους τα οχήματα, λαμβάνοντας υπόψη τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά κίνησης και παρουσίας που έχουν στον δρόμο.
Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, αυτό έχει φυσικά θετικό αντίκτυπο και για τις μοτοσυκλέτες, ειδικά για τα μικρού κυβισμού μοντέλα και τα scooter.