Οδηγίες για την ανακύκλωση |
Τον Σεπτέμβριο του 2000, η ΕΕ εξέδωσε μια οδηγία που αφορούσε στο “τέλος του κύκλου ζωής των οχημάτων”. Ήταν ο “οδηγός” τον οποίο οι κατασκευαστές θα ακολουθούσαν, προκειμένου τα μελλοντικά οχήματα να κατασκευάζονται με τρόπο τέτοιο, ώστε να καθίσταται δυνατή η ανακύκλωση τους (σε μεγάλο ποσοστό) όταν αυτά αποσύρονταν λόγο παλαιότητας.
Αυτό αφορούσε σε πρώτο επίπεδο τους κατασκευαστές, οι οποίο θα έπρεπε σταδιακά να χρησιμοποιούν όλο και περισσότερα ανακυκλώσιμα υλικά στα οχήματα που παράγουν, ενώ αντίστοιχα θα έπρεπε να αντικαθιστούν τα επιζήμια υλικά (βαρέα μέταλλα και χημικά παράγωγα) με άλλα, λιγότερο επιβαρυντικά για το περιβάλλον.
Σε δεύτερο επίπεδο, τα κράτη μέλη θα έπρεπε από την πλευρά τους να μεριμνήσουν, για την ανακύκλωση και την διαχείριση των υλικών και των αποβλήτων, όταν τα οχήματα φτάσουν στο αποκαλούμενο “τέλος του κύκλου ζωής τους”.
Η οδηγία στόχευε κυρίως στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, που αποτελούν και τον μεγαλύτερο στόλο οχημάτων στην ΕΕ, ωστόσο πληροφορίες θέλουν να εξετάζονται οι συνισταμένες για την επέκταση αυτής, συμπεριλαμβάνοντας εκτός των άλλων και τις μοτοσυκλέτες.
Τι μπορεί να σημαίνει αυτό για όλους εμάς; Εξαρτάται από τους όρους που θα θεσμοθετηθούν και τους οποίους θα υποχρεούνται να ακολουθούν οι κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται εμπορικά στην ΕΕ.
Αν ζητηθεί κάτι ακραίο, που να περιλαμβάνει την χρήση ανακυκλώσιμων υλικών σε μεγάλο ποσοστό, αυτό συνεπάγεται ότι οι προμηθευτές των μοτο-βιομηχανιών και οι διαδικασίες κατασκευής θα αλλάξουν, με το κόστος παραγωγής να αυξάνεται και να μετακυλά τελικά στους αγοραστές. Με λίγα λόγια, θα αυξηθούν αρκετά οι τιμές των δίτροχων.
Ωστόσο, όπως έχουμε δει στο παρελθόν, συνήθως αυτές οι αλλαγές γίνονται σταδιακά και με μικρές απαιτήσεις, τουλάχιστον αρχικά, ώστε η προσαρμογή των κατασκευαστών να είναι εύκολη και να επηρεαστεί η αγορά.
Προς το παρόν, υπάρχουν μόνο πληροφορίες για αυτή την πρόθεση της ΕΕ, μόλις κάτι οριστικοποιηθεί, θα σας ενημερώσουμε άμεσα.