Βασική έκδοση & έκδοση Smart Top Box - Μάθετε τις τιμές τους! |
Το Forza 300 της Honda είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, ενώ έρχεται πλήρως ανανεωμένο, με σπορ εμφάνιση, πιο συμπαγείς διαστάσεις και μικρότερο βάρος. Διαθέτει πλουσιότερο εξοπλισμό που περιλαμβάνει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, φώτα full LED και προαιρετική μπαγκαζιέρα 45 λίτρων, συμβατή με το έξυπνο κλειδί Smart Key. Επίσης, είναι εξοπλισμένο με το σύστημα Selectable Torque Control (HSTC) της Honda -το οποίο αποτελεί πρωτιά για σκούτερ της Honda- και νέο, εύχρηστο πίνακα οργάνων.
Το Forza 300 είναι άμεσα διαθέσιμο μέσα από το Δίκτυο των Επισήμων Honda moto της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. σε δύο εκδόσεις:
• Forza 300 5.950€
• Forza 300 Smart Top Box 6.250€
Το όνομα Forza έχει μεγάλη δυναμική εδώ και χρόνια στην σειρά μοτοσυκλετών της Honda. Η ιστορία του σαν ένα πολυτελές σκούτερ της μεσαίας κατηγορίας ξεκινά από το 2000: το πρώτο μοντέλο αποτέλεσε πρότυπο, προσφέροντας ζωντάνια στην οδήγηση, άφθονους χώρους και ένα καινοτόμο σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Το Forza είχε μεγάλη αποδοχή στην Ευρώπη, καθώς οι ιδιοκτήτες του εκτίμησαν τον πολυτάλαντο χαρακτήρα του σε κάθε πλευρά της καθημερινότητας.
Διατηρώντας το χαρακτήρα του, ένα κράμα σπορ και GT ταπεραμέντου, το Forza 300 δε σταμάτησε ποτέ να εξελίσσεται. Το 2004 απέκτησε ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μετάδοση Συνεχώς Μεταβαλλόμενων Σχέσεων CVT – τη λεγόμενη S MATIC της Honda, αντικλεπτικό έξυπνο κλειδί (Smart Key), υψηλής απόδοσης ηλεκτρονικό ψεκασμό PGM-FI στον κινητήρα και χώρο για δύο full-face κράνη κάτω από τη σέλα.
Το 2005 το Forza 300 απέκτησε ABS και το 2008 εμπλουτίστηκε με κάποια στοιχεία πολυτέλειας, όπως σύστημα ήχου με ηχεία, το βελτιωμένο S MATIC (με λειτουργία αυτόματων αλλαγών) και σύστημα συνδυασμένης πέδησης με ABS. Το 2016, έγινε ένα ακόμη μεγάλο βήμα, όταν το Forza 300 υιοθέτησε νέα σχεδίαση σέλας, ώστε δύο άτομα να μπορούν να ταξιδεύουν με απόλυτη άνεση, ακόμη και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.
Το 2018 σηματοδοτεί την παρουσίαση ενός δραστικά ανανεωμένου Forza 300. Ακολουθώντας το δρόμο που χάραξε ο μικρότερος αδερφός του, το Forza 125, το οποίο είχε πωλήσεις 30.000 μονάδων στην Ευρώπη μέσα σε τρία χρόνια από την παρουσίαση του, το Forza 300 είναι τώρα ελαφρύτερο, μικρότερο, πιο έξυπνο και σπορ, χωρίς να χάσει στο ελάχιστο τα πλεονεκτήματα του ‘GT’ χαρακτήρα του.
Το Forza 300 του 2018 διακρίνεται για τη ρηξικέλευθη, σπορ, νέα του εμφάνιση και για τις σημαντικά μικρότερες διαστάσεις του από το προηγούμενο σχέδιο. Το μεταξόνιο και το συνολικό μήκος του σκούτερ έχουν μειωθεί, ενώ είναι στενότερο, αλλά και διαθέτει ψηλότερη σέλα για καλύτερη ορατότητα. Παρά την μεγαλύτερη διάμετρο του πίσω τροχού, είναι κατά 12 kg ελαφρύτερο, χάρη στο βελτιωμένο πλαίσιο και τον επανασχεδιασμένο σκελετό, κάτι που συνεπάγεται καλύτερη επιτάχυνση, μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Η νέα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα προσφέρει μέγιστη προστασία από τον άνεμο στις υψηλές ταχύτητες όσο και την απαραίτητη ευελιξία στην πόλη. Επίσης, το Forza 300 έχει υιοθετήσει το σύστημα Selectable Torque Control της Honda (HSTC) το οποίο ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από το αριστερό σκριπ.
Ο βελτιωμένος πίνακας οργάνων, πέραν των βασικών αναλογικών οργάνων, διαθέτει πιο πλούσιες ψηφιακές ενδείξεις και LED φωτισμό. Το Smart Key διαχειρίζεται τώρα και την προαιρετική μπαγκαζιέρα των 45 λίτρων.
Εξοπλισμός & Σχεδίαση
• Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα από διακόπτη στο αριστερό σκριπ
• Ανανεωμένα όργανα με αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις
• Χώρος για δύο full-face κράνη κάτω από τη σέλα
• Full LED φώτα
• Νέες, ζωηρές γραμμές για πιο σπορ, «σβέλτη» εμφάνιση
Η νέα ηλεκτρική ζελατίνα του Forza 300 έχει εύρος ρύθμισης έως 140 mm, από ένα διακόπτη στο αριστερό σκριπ. Έχει σχεδιαστεί για να παρέχει αεροδυναμική προστασία προωθώντας τη ροή του αέρα πάνω από το κεφάλι του αναβάτη και περιορίζοντας τους θορύβους. Προσφέρει καλύτερη σταθερότητα και άνεση σε μεγαλύτερες ταχύτητες και για μεγαλύτερες αποστάσεις, ενώ μπορεί να χαμηλώνει στη στιγμή σε οποιοδήποτε σημείο της διαδρομής των 140 mm με το απλό πάτημα ενός διακόπτη.
Δύο full-face κράνη χωράνε κάτω από τη σέλα, όπου ο αποθηκευτικός χώρος μπορεί να διαχωριστεί ώστε να φιλοξενήσει ένα κράνος και/ή αδιάβροχο μαζί με σακίδιο διαστάσεων Α4. Το αριστερό ντουλαπάκι στο φέρινγκ κλειδώνει και είναι ιδιαίτερα εξυπηρετικό για τον αναβάτη, δημιουργώντας χώρο για ένα κινητό και ένα μπουκάλι νερό, για παράδειγμα. Διαθέτει επίσης παροχή ρεύματος 12V. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED.
Το έξυπνο κλειδί (Smart Key) του Forza 300, πέραν του ότι ελέγχει τον κεντρικό διακόπτη ανάφλεξης και την κλειδαριά της σέλας, είναι συμβατό και με την προαιρετική, αφαιρούμενη μπαγκαζιέρα των 45 λίτρων, κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά σε σκούτερ της Honda. Με το έξυπνο κλειδί στην τσέπη, η μπαγκαζιέρα κλειδώνει αυτόματα όταν απομακρυνθεί ο αναβάτης, ενώ μπορεί να την κλειδώσει και ο ίδιος από το κλειδί. Ο διακόπτης της μπαγκαζιέρας βρίσκεται στο κάτω μέρος του ενώ ο μηχανισμός ασφάλισης βρίσκεται στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας ώστε να μην καταλαμβάνει χώρο στο εσωτερικό της.
Τα ανανεωμένα όργανα περιλαμβάνουν αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο. Στο κέντρο βρίσκεται μία ψηφιακή οθόνη που ελέγχεται από διακόπτη στο αριστερό σκριπ με τρεις επιλογές ενδείξεων: συνολικό χιλιομετρητή, αυτονομία καυσίμου και στιγμιαία κατανάλωση στην πρώτη, μερικό χιλιομετρητή, μέση κατανάλωση και χρονόμετρο στη δεύτερη, θερμοκρασία περιβάλλοντος και φόρτιση μπαταρίας στην τρίτη.
Το Forza 300 έχει σχεδιαστεί με γνώμονα αφενός το εντυπωσιακό στυλ, αφετέρου την καλύτερη αεροδυναμική. Διατηρεί την εμφάνιση του δημοφιλούς Forza 125 με μοντέρνες γραμμές που του χαρίζουν μία σπορ αίσθηση ελευθερίας. Η εντελώς νέα σχεδίαση δεν έχει καμία σχέση με αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Οι καμπύλες έχουν δώσει τη θέση τους σε μία πιο αιχμηρή και δυναμική εμφάνιση η οποία συνάδει απόλυτα με τη βελτιωμένη ευελιξία και τις καλύτερες επιδόσεις που προσφέρουν οι πιο συμπαγείς διαστάσεις του. Το ασημί φινίρισμα στη μούρη και στα μπροστινά και πλευρικά πλαστικά καλύμματα προσδίδουν κομψότητα στο σύνολο και μία premium εν γένει αίσθηση.
Το Forza 300 διατίθεται στα παρακάτω χρώματα:
- Μπλε Μεταλλικό Crescent
- Μαύρο Pearl Nightstar
- Γκρι Μεταλλικό Matt Cynos
- Λευκό Matt Pearl Cool
• Εντελώς νέος σωληνωτός σκελετός, ελαφρύτερο κατά 12 kg
• Μικρότερο μεταξόνιο και πιο γρήγορη γεωμετρία
• Πολύ πιο συμπαγείς διαστάσεις και ψηλότερη σέλα
• Τροχοί από χυτό αλουμίνιο, 14 ιντσών ο πίσω
Το Forza 300 του 2018 διαθέτει εντελώς νέο πλαίσιο το οποίο συνεπάγεται χαμηλότερο βάρος κατά 12 kg - στα 182 kg πλέον με υγρά. Τη βάση του αποτελεί ένα σωληνωτός σκελετός που δίνει μικρότερο μεταξόνιο κατά 35 mm, τώρα στα 1510 mm. Η γωνία κάστερ έχει μικρύνει στις 26,5° (από 27°) και το ίχνος τροχού στα 89 mm, ενώ το ψυγείο και η μπαταρία βρίσκονται τώρα ανάμεσα στο ρεζερβουάρ και τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, με αποτέλεσμα καλύτερη συγκέντρωση της μάζας στο κέντρο της μοτοσυκλέτας.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο το συνολικό μήκος έχει περιοριστεί κατά 25 mm και είναι τώρα 2140 mm. Η σέλα τώρα βρίσκεται 62 mm πιο ψηλά στα 780 mm και η θέση του σώματος είναι πιο όρθια και φυσική, με αποτέλεσμα την εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το πλάτος του τιμονιού είναι 755 mm (2 mm πιο στενό από του απερχόμενου μοντέλου) ενώ το μικρότερο πλάτος του μπροστινού τμήματος – 580 mm και 860 mm με τους καθρέπτες – χαρίζουν στο σκούτερ της Honda μεγαλύτερη ευελιξία στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης.
Η ανάρτηση αποτελείται από στιβαρό τηλεσκοπικό πιρούνι 33 mm εμπρός και δύο αμορτισέρ πίσω βιδωμένα σε μονοκόμματο αλουμινένιο ψαλίδι με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου σε 7 επίπεδα.
Ο μπροστινός τροχός των 15 ιντσών από χυτό αλουμίνιο φορά ελαστικό 120/70-15 ενώ ο πίσω τροχός των 14 ιντσών (από 13” του προηγούμενου μοντέλου) φορά ελαστικό 140/70-14 που εξασφαλίζει μέγιστη πρόσφυση και κορυφαία άνεση στην οδήγηση.
Στα φρένα βρίσκουμε μονό δίσκο 256 mm εμπρός και 240 mm πίσω με δικάναλο ABS για καλύτερο έλεγχο του φρεναρίσματος σε ολισθηρά οδοστρώματα.
• Καλύτερη επιτάχυνση, μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, χαμηλότερη κατανάλωση
• Σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC) στο βασικό εξοπλισμό
• Το HSTC απενεργοποιείται από διακόπτη στο αριστερό σκριπ
Το νέο Forza 300 διαθέτει τον ίδιο υδρόψυκτο κινητήρα των 279 cc με ψεκασμό, μόνο Εκκεντροφόρο Επικεφαλής (1ΕΕΚ) και 4 βαλβίδες με το θρυλικό SH300i. Ωστόσο έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά απόδοσης ισχύος - στροβιλισμό μίγματος, μακρύτερα μπουζί και διαφορετικό χρονισμό βαλβίδων - για απολαυστική οδήγηση στις χαμηλές, μεσαίες και υψηλές στροφές, αλλά και εξαιρετική οικονομία καυσίμου.
Η διάμετρος και η διαδρομή κυλίνδρου είναι 72 x 68,5 mm και η σχέση συμπίεσης 10,5:1. Η μέγιστη ισχύς είναι 18,5kW @ 7.000rpm και ροπή 27,2 Nm @ 5.750rpm. Η μείωση των 12 kg που έχει υποστεί το νέο μοντέλο φαίνεται στις επιδόσεις του καθώς επιταχύνει από 0-200m σε 11,1 s ενώ έχει τελική ταχύτητα 129km/h, τιμές που είναι βελτιωμένες κατά 0,3 s και 2 km/h σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Βελτιωμένη είναι και η κατανάλωση η οποία επιτρέπει στο σκούτερ να καλύπτει πλέον 31 km/λίτρο στον κύκλο μέτρησης WMTC από 30,8 km/λίτρο του προηγούμενου μοντέλου. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 11,5 λίτρα, χαρίζοντας αυτονομία πάνω από 350 km.
Ένα σημαντικό νέο στοιχείο εξοπλισμού του Forza 300 για το 2018 είναι το σύστημα HSTC της Honda (Honda Selectable Torque Control). Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που ένα σκούτερ Honda υιοθετεί το συγκεκριμένο σύστημα. Το HSTC ανιχνεύει την παραμικρή διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω τροχό, υπολογίζει το σπινάρισμα και ελέγχει τη ροπή του κινητήρα μέσω του ψεκασμού για να ανακτήσει και πάλι ο πίσω τροχός πρόσφυση. Το HSTC απενεργοποιείται και τίθεται σε λειτουργία από ένα διακόπτη στο αριστερό σκριπ. Η ένδειξη “T” στην ψηφιακή οθόνη αναβοσβήνει όταν το σύστημα επενεργεί ελέγχοντας την πρόσφυση.
Ο κινητήρας του Forza 300 είναι καλά δοκιμασμένος και σχεδιασμένος ώστε να αντέχει στο χρόνο. Διαθέτοντας ρουλεμάν και κουζινέτα στροφαλοφόρου χαμηλών τριβών καθώς και στεγανό στροφαλοθάλαμο, διακρίνεται για την αξιοπιστία και την αντοχή του στο χρόνο. Η χωρητικότητα σε λάδι είναι 1,7 λίτρα. Στη μετάδοση, ένας αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης συνεργάζεται με κιβώτιο V-Matic - με κλιμάκωση σχέσεων για καλύτερη απόκριση στις χαμηλές στροφές και καλή επιτάχυνση – και με ιμάντα στην τελική μετάδοση.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος |
4χρονος, υδρόψυκτος, 4βάλβιδος |
Χωρητικότητα |
279 cc |
Διάμετρος x Διαδρομή |
72 x 68,5 mm |
Σχέση Συμπίεσης |
10,5:1 |
Μέγιστη Ισχύς |
18,5 kW @ 7.000 rpm |
Μέγιστη Ροπή |
27,2 Nm @ 5.750 rpm |
Χωρητικότητα λαδιού |
1,7 λίτρα |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ |
|
Ψεκασμός |
PGM-FI |
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ |
11,5 λίτρα |
Κατανάλωση |
31 km/λίτρο |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Μίζα |
Ηλεκτρική |
Χωρητικότητα Μπαταρίας |
12V - 8,6 AH |
Ισχύς ACG |
340 W |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
|
Συμπλέκτης |
Αυτόματος φυγοκεντρικός, ξηρός |
Κιβώτιο Ταχυτήτων |
Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT |
Τελική Σχέση Μετάδοσης |
Οδοντωτός Ιμάντας (V-belt) |
ΣΚΕΛΕΤΟΣ |
|
Τύπος |
Ατσάλινο σωληνωτό |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) |
2140 x 755 x 1470 mm |
Μεταξόνιο |
1510 mm |
Γωνία Κάστερ |
26,5° |
Ίχνος Τροχού |
89 mm |
Ύψος Σέλας |
780 mm |
Ελάχιστο Ύψος |
135 mm |
Βάρος (με υγρά) |
182 kg |
Διάμετρος Στροφής |
2,4 m |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|
Εμπρός |
Τηλεσκοπικό πιρούνι 33 mm |
Πίσω |
Δύο αμορτισέρ |
ΤΡΟΧΟΙ |
|
Διάσταση Ζάντας Εμπρός |
15 ιντσών |
Διάσταση Ζάντας Πίσω |
14 ιντσών |
Ελαστικό Εμπρός |
120/70R15 |
Ελαστικό Πίσω |
140/70R14 |
ΦΡΕΝΑ |
|
Τύπος ABS |
2 καναλιών |
Εμπρός |
Δίσκος 256 mm |
Πίσω |
Δίσκος 240mm |
* Όλες οι προδιαγραφές είναι προσωρινές και υπόκεινται σε αλλαγές χωρίς προειδοποίηση
** Παρακαλούμε σημειώστε ότι οι αναφερόμενες τιμές είναι αποτέλεσμα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από τον κύκλο WMTC. Οι δοκιμές λαμβάνουν μέρος σε ράουλα, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση του οχήματος με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δύναται να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση του οχήματος, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες.