city2 WHITE DDIAFANES

Συγκριτικά

foto

Η επιστροφή ενός θρύλου

Toυ Thierry Sarasyn 
Φωτογρφίες: Benelli 

Η Benelli επέστρεψε, όχι από την αφάνεια, όπως στην περίπτωση άλλων εταιρειών που αναβιώνουν στις μέρες μας αλλά… από μια αβέβαιη κατάσταση στην ζώνη του λυκόφωτος. Η εταιρεία με το πλούσιο και ένδοξο παρελθόν, έχει πλέον στην γκάμα της αρκετά μοντέλα, πολλά εκ των οποίων είναι μικρού κυβισμού και προσιτά, ανοίγοντας έτσι ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορική της διαδρομή.

Αν όμως ξεχωρίζουν δύο, αυτά που έχουν προκαλέσει την μεγαλύτερη αίσθηση δηλαδή, είναι τα Leoncino και TRK. Tυχαίο που μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα; Μάλλον όχι, φαίνεται πως η Benelli έχει ιδιαίτερη “ρέντα” στους μεσαίους κυβισμούς.

Η Benelli έχει μια πολύ πλούσια ιστορία, την οποία δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει ακόμα και όταν εξετάζει τα σύγχρονα μοντέλα της. Ιδρύθηκε το 1911 από έξι αδέρφια και η πορεία της ήταν ανοδική και γεμάτη επιτυχίες για μεγάλο χρονικά διάστημα, με μια φθίνουσα όμως διαδρομή στον εικοστό κυρίως αιώνα.  Μέχρι που, η κινεζική Qianjiang, η οποία έχει την αυτοκινητοβιομηχανία Volvo υπό την σκέπη της και παράγει εκατομμύρια δίκυκλά για την σινική αγορά (για να αντιληφθούμε τα μεγέθη) την προσέθεσε στο δυναμικό της.

foto 2

Ήδη έχουμε πάρει μια γεύση από την αλλαγή που επέφερε το γεγονός αυτό στην Benelli, αφού είχαμε μια άνθιση στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων. Βρεθήκαμε λοιπόν στην Νότια Γαλλία, για να διαπιστώσουμε την συνέχεια αυτής της προσπάθειας – επέκτασης, με την φάση Νο2 να βρίσκεται σε εξέλιξη. Όπου φάση Νο2 εννοείται η ανάπτυξη μιας γκάμας στην πολύ δημοφιλή στις μέρες μας νεορετρό κατηγορία, με πρώτο δείγμα το Leoncino.

Μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο το TRK όσο και το Leoncino, εστιάζοντας βέβαια περισσότερο στο δεύτερο, μιας και το On-Off μοντέλο, αποτελούσε για τους περισσότερους “γνωστή ποσότητα”. Όπως ήδη αναφέρθηκε, ο κινητήρας είναι ένα δικύλινδρο σε σειρά μηχανικό σύνολο 500 κ.εκ., με απόδοση 47 ίππους και αυτό καθιστά της μοτοσυκλέτα κατάλληλη και για τους κατόχους διπλώματος Α2 κατηγορίας.

foto 9

Στην πράξη, αποδείχτηκε ιδιαίτερα γεμάτος στην χαμηλή και μεσαία περιοχή λειτουργίας, κάτι που ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας και είναι χρήσιμο τόσο γα τους νεοεισερχόμενους σε αυτά τα κυβικά όσο και για τους έμπειρους αναβάτες.

foto 11

Η στιβαρή δομή του Leoncino, με το άκαμπτο πλαίσιο και το ανεστραμμένο πιρούνι των 50 χλστ. διαχειρίζεται χωρίς να “ιδρώνει” την ισχύ του κινητήρα και δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να “δαμάσει” και την έκδοση των 750 κ.εκ. η οποία όπως μας αποκαλύφθηκε από τους ανθρώπους της Benelli, θα ακολουθήσει σύντομα. Για την ιστορία, μια άλλη πληροφορία που μας δόθηκε, είναι ότι και το τρικύλινδρο μοτέρ των Tre-K, TNT και Tornado, θα του δούμε σύντομα σε νέο ρόλο.

Επιστρέφουμε στο Leoncino, του οποίου το όνομα προέρχεται από τα ελαφρά 125άρια  που παρήγαγε η Benelli το 1960. Η σχέση με αυτά τα κλασικά μοντέλα, δεν είναι βέβαια πολύ στενή, το Leοncino των ημερών μας, είναι μια καθ΄όλα σύγχρονη μοτοσυκλέτα, χωρίς βέβαια να κουβαλά την τελευταία λέξη της τεχνολογίας πάνω της. Εδώ δεν θα βρείτε traction control και riding modes, δεν χρειάζονται άλλωστε, όχι γιατί τα 47 άλογα είναι λίγα αλλά γιατί η απόδοση είναι πολύ γραμμική και φιλική.

foto 8

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι το Leoncino είναι μια αδιάφορη μοτοσυκλέτα, αφού με την βοήθεια του πλαισίου, των πολύ καλών ελαστικών πρώτης τοποθέτησης Pirelli Angel και των τετραπίστονων δαγκάνων ακτινικής έδρασης στους μπροστινούς δίσκους, μπορεί να εκμεταλλευτεί κάθε ικμάδα της ισχύος του μοτέρ.

Αυτά είναι τα δύο χαρακτηριστικά που προσφέρει η θέση οδήγησης του Leoncino. Mεγάλη σε διαστάσεις, με μπόλικο και καλής ποιότητας αφρώδες, προσφέρει ευχέρεια κινήσεων, γεγονός που σε συνδυασμό με τις ουδέτερες γωνίες σε χέρια και πόδια, επιτρέπει να βολευτούν όλα τα αναστήματα αναβατών επάνω της.

foto 4

Άμεση είναι επίσης η προσαρμογή και σε όλα τα πεδία που θα κινηθεί το Leoncino, από το αστικό περιβάλλον, μέχρι τα στροφιλίκια και –γιατί όχι;- λίγο χώμα. Φυσικά με την απουσία οποιουδήποτε μέσου εκτροπής του αέρα, η οδήγηση για μεγάλο διάστημα σε υψηλές ταχύτητες δεν προτείνεται, αφού σύντομα θα κουραστεί ο αναβάτης.

foto 7

Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων συμπεριλαμβάνει αρκετές πληροφορίες, όμως οι ενδείξεις στο στροφόμετρο διαβάζονται δύσκολα, οπότε καλύτερα να συμβουλεύστε την ακοή σας για το πότε χρειάζονται αλλαγές στο κιβώτιο.  Αυτό είναι και το μόνο “θεματάκι” σε μια μοτοσυκλέτα που έχει γενικά αξιοπρεπή ποιότητα κατασκευής και έκδηλη ιταλική φινέτσα. Οk, ας ήμαστε επιεικείς…

Kατά την διάρκεια του test παρατηρήθηκαν ορισμένες διακυμάνσεις μεταξύ των μοτοσυκλετών που οδηγήσαμε, ένα πεντάλ πίσω φρένου κατανάλωνε μεγαλύτερη διαδρομή για να αποδώσει τα μέγιστα και μια αλυσίδα ήταν αρύθμιστη. Όχι τίποτα σοβαρό και σίγουρα πρόκειται για πραγματάκια που μπορούν να ελεγχθούν από τους κατά τόπους αντιπροσώπους της εταιρείας κατά την παραλαβή των μοτοσυκλετών.

foto 6

Η γενικότερη αίσθηση πάντως μετά το τέλος της οδηγικής εμπειρίας, είναι ότι η Benelli βρίσκεται στον σωστό δρόμο. Το Lencino έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά άλλων, αξιόλογων μοντέλων που σηματοδοτούν μια νέα εποχή. Η συνέχεια λοιπόν, μπορεί να είναι λαμπρή και η Benelli κρατά την τύχη της στα χέρια της, χωρίς εξωγενής παράγοντας να την επηρεάζουν.

Το Leoncino έχει μια μοναδικότητα,  η οποία δεν προκύπτει μόνο από την εμφάνιση και το σήμα στο ρεζερβουάρ του αλλά από την τοποθέτηση του στην αγορά. Σίγουρα υπάρχουν εν δυνάμει ανταγωνιστικά μοντέλα που είναι πιο προσιτά αλλά είναι παράλληλα και αδιάφορα, έχοντας παντελή έλλειψη χαρακτήρα. Από την άλλη, υπάρχουν επίσης μοντέλα από εδραιωμένες στην αγορά εταιρείες, με εξίσου πλούσια ιστορία αλλά αυτά είναι πολύ πιο ακριβά. Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, ότι το Leoncino συμπληρώνει με έξυπνο τρόπο ένα κενό, με μια παρουσία που πολλοί αναβάτες μπορούν να βρουν γοητευτική και συμφέρουσα.  Το αξίζει; Αναμφίβολα!
Κατασκευαστής Benelli
Μοντέλο Lencino 
Αντιπρόσωπος Motoway
Τιμή 6.500 euro (ΔΕΝ περιλαμβάνεται τέλος ταξινόμησης)
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Δικύλινδρος εν σειρά, τετράχρονος, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ, 4Β/Κ
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 69 x 66.8
Κυβισμός (cc) 499,6
Σχέση συμπίεσης (:1) 11,5
Τροφοδοσία Ψεκασμός 37mm
Ανάφλεξη Ψηφιακή
Εκκίνηση Μίζα
Συμπλέκτης υγρός, πολύδισκος, μηχανικός
Κιβώτιο 6 σχέσεων
Τελική Σχέση μετάδοσης Γρανάζια - αλυσίδα
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο, σωληνωτό
Μήκος  (mm) 2.160
Πλάτος  (mm) 875
Ύψος (mm) 1.160
Ελάχιστη απόσταση από έδαφος (mm) 165
Ύψος σέλας (mm) 815
Μεταξόνιο (mm) 1.460
Ρεζερβουάρ (lt) 14,7 (12,7 + 2 ρεζέρβα) 
Βάρος (kg) 206
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 50mm, χωρίς ρυθμίσεις, 125mm διαδρομή 
Πίσω Αμορτισέρ δίχως μοχλικό με διαδρομή 51mm, απόσβεση επαναφοράς, προφόρτιση ελατηρίου 
   
Τροχοί / ελαστικά  
Μπροστά Pirelli Angel 120/70-17
Πίσω Pirelli Angel 160/60-17
   
Φρένα  
Μπροστά 2 Χ Δίσκος διαμέτρου 320mm με τετραπίστονη δαγκάνα ακτινικής έδρασης & ABS
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 260mm με δαγκάνα ενός εμβόλου & ABS
   
Επιδόσεις  
Ιπποδύναμη εργοστασίου (hp / σ.α.λ.) 47,6 / 8.500 
Ροπή εργοστασίου (kg / σ.α.λ.) 4,6  / 4.500

 

foto_5.jpgfoto_6.jpgfoto_10.jpgfoto_11.jpgfoto_4.jpgfoto_8.jpgfoto_2.jpgfoto_1.jpgfoto_7.jpgfoto.jpgfoto_3.jpgfoto_9.jpg