Η επιστροφή ενός θρύλου |
Toυ Thierry Sarasyn
Φωτογρφίες: Benelli
Η Benelli επέστρεψε, όχι από την αφάνεια, όπως στην περίπτωση άλλων εταιρειών που αναβιώνουν στις μέρες μας αλλά… από μια αβέβαιη κατάσταση στην ζώνη του λυκόφωτος. Η εταιρεία με το πλούσιο και ένδοξο παρελθόν, έχει πλέον στην γκάμα της αρκετά μοντέλα, πολλά εκ των οποίων είναι μικρού κυβισμού και προσιτά, ανοίγοντας έτσι ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορική της διαδρομή.
Αν όμως ξεχωρίζουν δύο, αυτά που έχουν προκαλέσει την μεγαλύτερη αίσθηση δηλαδή, είναι τα Leoncino και TRK. Tυχαίο που μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα; Μάλλον όχι, φαίνεται πως η Benelli έχει ιδιαίτερη “ρέντα” στους μεσαίους κυβισμούς.
Ήδη έχουμε πάρει μια γεύση από την αλλαγή που επέφερε το γεγονός αυτό στην Benelli, αφού είχαμε μια άνθιση στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων. Βρεθήκαμε λοιπόν στην Νότια Γαλλία, για να διαπιστώσουμε την συνέχεια αυτής της προσπάθειας – επέκτασης, με την φάση Νο2 να βρίσκεται σε εξέλιξη. Όπου φάση Νο2 εννοείται η ανάπτυξη μιας γκάμας στην πολύ δημοφιλή στις μέρες μας νεορετρό κατηγορία, με πρώτο δείγμα το Leoncino.
Στην πράξη, αποδείχτηκε ιδιαίτερα γεμάτος στην χαμηλή και μεσαία περιοχή λειτουργίας, κάτι που ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας και είναι χρήσιμο τόσο γα τους νεοεισερχόμενους σε αυτά τα κυβικά όσο και για τους έμπειρους αναβάτες.
Η στιβαρή δομή του Leoncino, με το άκαμπτο πλαίσιο και το ανεστραμμένο πιρούνι των 50 χλστ. διαχειρίζεται χωρίς να “ιδρώνει” την ισχύ του κινητήρα και δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να “δαμάσει” και την έκδοση των 750 κ.εκ. η οποία όπως μας αποκαλύφθηκε από τους ανθρώπους της Benelli, θα ακολουθήσει σύντομα. Για την ιστορία, μια άλλη πληροφορία που μας δόθηκε, είναι ότι και το τρικύλινδρο μοτέρ των Tre-K, TNT και Tornado, θα του δούμε σύντομα σε νέο ρόλο.
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι το Leoncino είναι μια αδιάφορη μοτοσυκλέτα, αφού με την βοήθεια του πλαισίου, των πολύ καλών ελαστικών πρώτης τοποθέτησης Pirelli Angel και των τετραπίστονων δαγκάνων ακτινικής έδρασης στους μπροστινούς δίσκους, μπορεί να εκμεταλλευτεί κάθε ικμάδα της ισχύος του μοτέρ.
Άμεση είναι επίσης η προσαρμογή και σε όλα τα πεδία που θα κινηθεί το Leoncino, από το αστικό περιβάλλον, μέχρι τα στροφιλίκια και –γιατί όχι;- λίγο χώμα. Φυσικά με την απουσία οποιουδήποτε μέσου εκτροπής του αέρα, η οδήγηση για μεγάλο διάστημα σε υψηλές ταχύτητες δεν προτείνεται, αφού σύντομα θα κουραστεί ο αναβάτης.
Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων συμπεριλαμβάνει αρκετές πληροφορίες, όμως οι ενδείξεις στο στροφόμετρο διαβάζονται δύσκολα, οπότε καλύτερα να συμβουλεύστε την ακοή σας για το πότε χρειάζονται αλλαγές στο κιβώτιο. Αυτό είναι και το μόνο “θεματάκι” σε μια μοτοσυκλέτα που έχει γενικά αξιοπρεπή ποιότητα κατασκευής και έκδηλη ιταλική φινέτσα. Οk, ας ήμαστε επιεικείς…
Η γενικότερη αίσθηση πάντως μετά το τέλος της οδηγικής εμπειρίας, είναι ότι η Benelli βρίσκεται στον σωστό δρόμο. Το Lencino έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά άλλων, αξιόλογων μοντέλων που σηματοδοτούν μια νέα εποχή. Η συνέχεια λοιπόν, μπορεί να είναι λαμπρή και η Benelli κρατά την τύχη της στα χέρια της, χωρίς εξωγενής παράγοντας να την επηρεάζουν.
Κατασκευαστής | Benelli |
Μοντέλο | Lencino |
Αντιπρόσωπος | Motoway |
Τιμή | 6.500 euro (ΔΕΝ περιλαμβάνεται τέλος ταξινόμησης) |
Εγγύηση | 2 χρόνια |
Κινητήρας | |
Τύπος | Δικύλινδρος εν σειρά, τετράχρονος, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ, 4Β/Κ |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 69 x 66.8 |
Κυβισμός (cc) | 499,6 |
Σχέση συμπίεσης (:1) | 11,5 |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός 37mm |
Ανάφλεξη | Ψηφιακή |
Εκκίνηση | Μίζα |
Συμπλέκτης | υγρός, πολύδισκος, μηχανικός |
Κιβώτιο | 6 σχέσεων |
Τελική Σχέση μετάδοσης | Γρανάζια - αλυσίδα |
Πλαίσιο | |
Τύπος | Ατσάλινο, σωληνωτό |
Μήκος (mm) | 2.160 |
Πλάτος (mm) | 875 |
Ύψος (mm) | 1.160 |
Ελάχιστη απόσταση από έδαφος (mm) | 165 |
Ύψος σέλας (mm) | 815 |
Μεταξόνιο (mm) | 1.460 |
Ρεζερβουάρ (lt) | 14,7 (12,7 + 2 ρεζέρβα) |
Βάρος (kg) | 206 |
Αναρτήσεις | |
Μπροστά | Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 50mm, χωρίς ρυθμίσεις, 125mm διαδρομή |
Πίσω | Αμορτισέρ δίχως μοχλικό με διαδρομή 51mm, απόσβεση επαναφοράς, προφόρτιση ελατηρίου |
Τροχοί / ελαστικά | |
Μπροστά | Pirelli Angel 120/70-17 |
Πίσω | Pirelli Angel 160/60-17 |
Φρένα | |
Μπροστά | 2 Χ Δίσκος διαμέτρου 320mm με τετραπίστονη δαγκάνα ακτινικής έδρασης & ABS |
Πίσω | Δίσκος διαμέτρου 260mm με δαγκάνα ενός εμβόλου & ABS |
Επιδόσεις | |
Ιπποδύναμη εργοστασίου (hp / σ.α.λ.) | 47,6 / 8.500 |
Ροπή εργοστασίου (kg / σ.α.λ.) | 4,6 / 4.500 |