Admiror Gallery: 5.0.0
Server OS:nginx/1.26.2
Client OS:Unknown
PHP:5.6.40-78+ubuntu22.04.1+deb.sury.org+1
Admiror Gallery: 5.0.0
Server OS:nginx/1.26.2
Client OS:Unknown
PHP:5.6.40-78+ubuntu22.04.1+deb.sury.org+1
Διασκεδαστικά, καθημερινά, για όλους |
Κείμενο: Κώστας Γκαζής
Φωτογραφίες: Τάκης Μανιάτης, Αλέξης Γλυνιαδάκης
Το Suzuki SV 650 ABS και το Yamaha MT-07 (με ABS ή όχι) δεν θα σας κάνουν να σπάσετε τον κουμπαρά για να τα αγοράσετε -ούτε όμως και για να τα φουλάρετε με καύσιμο και να τα συντηρήσετε-, είναι πειθαρχημένα και πράα στην καθημερινή χρήση και... πολύ άταχτα αν τα παρασύρετε στην αμαρτία. Διαβάστε τον μπούσουλα μας, για να αποφασίσετε ποιο από τα δύο σας ταιριάζει καλύτερα.
Suzuki εναντίον Yamaha, SV 650 εναντίον MT-07, δικύλινδρο V απέναντι σε δικύλινδρο εν σειρά, γυμνή μονομαχία, μονομαχία στα τεχνικά χαρακτηριστικά, τιτανομαχία στον “πασπαρτού” τα κάνω όλα ρόλο, κόντρα και στον παράγοντα διασκέδαση.
Δυο μοτοσυκλέτες που βρίσκονται πολύ κοντά η μία στην άλλη σε νούμερα, διαφέρουν εν τέλει όμως σε χαρακτήρα και σε μικρές αλλά σημαντικές -κάθε φορά για μια διαφορετική μερίδα κοινού- λεπτομέρειες.
Πάμε να ξεμπερδέψουμε τον μίτο, μήπως καταφέρουμε να βοηθήσουμε όσους και όσες αμφιταλαντεύονται ανάμεσα στα δύο μοντέλα.
Στην αρχή ήταν ένα. Το Yamaha MT-07. Ένα μοντέλο που έγινε best-seller σε παγκόσμια κλίμακα με το καλημέρα. Ποια ήταν τα συστατικά της επιτυχίας; Πρώτα από όλα, η πίεση της Yamaha στους επιμέρους προμηθευτές εξαρτημάτων να μειώσουν τις τιμές, κίνηση που απέδωσε καρπούς στην τελική τιμή της μοτοσυκλέτας. Φυσικά το να έχεις μια δυνατή τιμή δεν έχει νόημα, αν δεν έχεις αναλόγως καλό προϊόν. Και το MT-07 ήταν -και είναι- ακριβώς αυτό.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα μοτοσυκλέτας κατά πολύ ανώτερης από το ξερό σύνολο των (χαμηλούς κόστους) τμημάτων της. Ούτε ανάποδο πιρούνι διαθέτει, ούτε ακτινικές δαγκάνες, ούτε ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, ούτε ηλεκτρονικά βοηθήματα (Traction Control, χάρτες, κ.α.). Κι όμως, όλα πάνω του δουλεύουν ρολόι, ενώ η συνεργασία τους είναι τόσο καλή, που δημιουργούν αυτό “το κάτι άλλο”, που υπερβαίνει θεαματικά το αναμενόμενο αποτέλεσμα.
Αυτά τα δύο (απίστευτα χαμηλή τιμή & καλό προϊόν), έδεσαν σε μια ιδιαίτερα νόστιμη συνταγή που προτιμήθηκε από μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού, το 2015 και το 2016.
Τώρα, ήρθε η σειρά της Suzuki να πατήσει πάνω στις παραπάνω αρχές, που δούλεψαν αριστοτεχνικά για τη Yamaha. Στόχος, να πάρει πωλήσεις από την αγορά των μεσαίων γυμνών μοτοσυκλετών, παρουσιάζοντας την δική της ερμηνεία στις έννοιες “τίμια μοτοσυκλέτα” και “σχέση αξίας / τιμής”.
Η Suzuki δεν ξεκίνησε από το μηδέν. Είχε την εμπειρία του SV 650, είχε και την εμπειρία του Gladius, ένωσε τα καλύτερα στοιχεία των 2 αυτών μοτοσυκλετών, εκσυγχρόνισε το αποτέλεσμα, με οικονομικό τρόπο κι εκείνη, και έτοιμο το νέο SV 650 ABS του 2016.
Πριν ανεβούμε πάνω στις 2 μοτοσυκλέτες, τις χαζεύουμε και μετά βάζουμε κάτω τα χαρτιά τους, και αναλύουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Οι αριθμοί δεν λένε φυσικά ποτέ όλη την αλήθεια, αλλά α) είναι γοητευτικοί, και β) ολοκληρώνουν την εικόνα.
Η τιμή των 2 μοτοσυκλετών πρώτα από όλα. Το Suzuki SV 650 ABS προσφέρεται ΜΟΝΟ σε έκδοση με ABS και Euro 4 προδιαγραφές, στα 6.985 ευρώ. Το Yamaha MT-07 προσφέρεται ακόμα σε 2 εκδόσεις (μέχρι το τέλος του 2016), χωρίς ABS στα 6.250 ευρώ, και με ABS και Euro 4 στα 6.750 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί πως σε αμφότερες τις μοτοσυκλέτες με το ABS, ΔΕΝ υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης του -κρίμα, γιατί είναι κάτι ιδιαίτερα ανέξοδο, αν και καταλαβαίνουμε πως η πολιτική και των 2 εταιρειών για τις 2 αυτές μοτοσυκλέτες είναι προσανατολισμένη προς την ασφάλεια. Φθηνότερο λοιπόν το Yamaha κατά 145 ευρώ -μικρή η διαφορά, είναι όμως διαφορά.
Ας δούμε τώρα χονδρικά τι παίρνεις με αυτά τα σχεδόν 7 χιλιάδες ευρώ.
Στην εμφάνιση, SV και ΜΤ διαφέρουν όπως η μέρα με τη νύχτα.
Σαφώς πιο φιλικό, πιο κλασικό και με ρετρό πινελιές το Suzuki.
Πιο αιχμηρό, sport και προχωρημένο το design του Yamaha. Στρογγυλός μεγάλος προβολέας για το Suzuki; Γωνιώδες και με κλίση το φωτιστικό σώμα του Yamaha.
Μονοκόμματη σέλα δύο επιπέδων για το SV;
Ξεχωριστή, πολύ πιο sport για το Yamaha -αλλά περιέργως το ίδιο ή και περισσότερο άνετη με το Suzuki. Φυσικά μιλάμε για τη σέλα αναβάτη, όχι και συνεπιβάτη καθώς ο τελευταίος στο Yamaha θα σας κάνει παρέα για μικρές αποστάσεις μόνο. Σημειώστε και τη μικρή διαφορά στο ύψος σέλας, με εκείνη του SV να βρίσκεται στα 785 mm και του ΜΤ στα 805 -αν και το πολύ μαλακό πίσω αμορτισέρ στο Yamaha, κάνει το πίσω μέρος να κάθεται περισσότερο μόλις καβαλήσει ο αναβάτης.
Διαφορετική είναι και η στάση οδήγησης. Πιο όρθια, πιο χαλαρή στο SV, πιο σκυφτή, πιο Supermoto, πιο επιθετική στο ΜΤ -και οι δύο σε βάζουν σε ανάλογο πνεύμα.
Στην ποιότητα κατασκευής το SV δείχνει περισσότερο premium τόσο στα πλαστικά, όσο και σε βαφή, φινίρισμα αλλά και συναρμογή των μερών του από ότι το ΜΤ.
Κλασικό και αρκετά ογκώδες τελικό στο πλάι της μοτοσυκλέτας για το Suzuki, μινιμαλιστικό τελικό που μόλις και ξεπροβάλλει, κάτω από τον κινητήρα για το Yamaha.
Χαλαρό γενικά το design και οι γραμμές του SV, έτοιμο να ορμήσει, σαν επιθετικό έντομο στη λεία του το MT. Εκεί που το SV υποφέρει σε σύγκριση με το ΜΤ όσον αφορά στην εμφάνιση είναι το ψαλίδι. Ατσάλινο, απλό και παλιομοδίτικο στο Suzuki, τεράστιο, πανέμορφο και γλυπτό το αλουμινένιο κομμάτι στο Yamaha.
Διαφορά υπάρχει και στις ζάντες και στα ελαστικά που φοράνε οι 2 αντίπαλοι στο πίσω μέρος, με το Suzuki να έρχεται με ελαστικό 160/60-17 ενώ το Yamaha διαθέτει ένα τερατώδες 180/55-17!
Ισοπαλία θα λέγαμε πως έχουμε στα όργανα, καθώς και οι 2 μοτοσυκλέτες διαθέτουν ψηφιακές οθόνες σε παρόμοιο στιλ, και με τις ίδιες σχεδόν (πλούσιες) ενδείξεις.
Κοντέρ, στροφόμετρο με μπάρες, ένδειξη ταχύτητας κιβωτίου, ένδειξη στάθμης βενζίνης, ρολόι, χιλιομετρητές, ενδείξεις κατανάλωσης... το Suzuki έχει ως έξτρα και ένδειξη θερμοκρασίας, ενώ το Yamaha έχει μόνο λυχνία. Αξίζει να σημειωθεί η αντισυμβατική τοποθέτηση των οργάνων στο ΜΤ, ακριβώς πάνω από το τιμόνι.
Όσον αφορά σε πλαίσιο και αναρτήσεις, ατσάλινο και σωληνωτό είναι το πλαίσιο και στις 2 μοτοσυκλέτες, χωροδικτύωμα στο Suzuki, πιο συμβατικής εμφάνισης (δυο δοκών) στο Yamaha. Μη-ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και στα δύο μοντέλα, με συμβατικό πιρούνι 41 χιλιοστών και μονό πίσω αμορτισέρ με μοχλικό, με ρύθμιση προφόρτισης.
Στα ψαλίδια υπάρχει μεγάλη διαφορά, με το SV να φοράει ένα οικονομικό ατσάλινο κομμάτι, ενώ το ΜΤ μπορεί να περηφανεύεται για το πανέμορφο και σεβαστών διαστάσεων αλουμινένιο κομψοτέχνημα του. Κι οι διαδρομές των αναρτήσεων; Μπροστά έχουμε 125 χιλιοστά για το SV και 130 χιλιοστά διαδρομής για το MT, ενώ πίσω και οι 2 μοτοσυκλέτες έχουν 130 χλστ. διαδρομής -ταυτόσημα νούμερα. Παρόλα αυτά, οι αναρτήσεις των 2 μοτοσυκλετών μόνο ίδιες δεν είναι στην αίσθηση.
Το SV 650 ABSπαρουσιάζεται σαφώς πιο δεμένο, με πιο σφιχτή και sport συμπεριφορά από το MT, του οποίου οι αναρτήσεις είναι απίστευτα μαλακές, και παρόλο που αποδεικνύονται προβλέψιμες μέχρι το απόλυτο όριο, εντούτοις κάνουν τη μοτοσυκλέτα να κουνιέται πάρα πολύ όταν ανέβει ο ρυθμός.
Στα φρένα. Διπίστονες δαγκάνες στο SV, τετραπίστονες στο MT μπροστά, και η διαφορά γίνεται αισθητή από το πρώτο κιόλας φρενάρισμα. Η δύναμη ανήκει σαφέστατα στο ΜΤ, ενώ με το SV πρέπει να υπολογίζεις πιο νωρίς το φρενάρισμα σου. Βασικά τα 2 συστήματα ABS, κάνουν τη δουλειά τους, με έμφαση στην ασφάλεια, και όχι στις επιδόσεις, καθώς είναι αρκετά παρεμβατικά -ιδιαίτερα στο πίσω μέρος.
Δικύλινδρος και στα 2 μοντέλα ο κινητήρας, διαφορετικός όμως τόσο σε διάταξη όσο και σε χαρακτήρα.
V2 90 μοιρών στο SV.
Και εν σειρά στο ΜΤ. Στον κυβισμό υπερτερεί το ΜΤ, με 44 παραπάνω κυβικά εκατοστά, ενώ τα επίσημα νούμερα ιπποδύναμης είναι σχεδόν ίδια. Το SV έχει 75 hp / 8.500 rpm, και το ΜΤ 74 hp / 9.000 rpm. Χάνει... έναν ίππο λοιπόν το Yamaha, κερδίζει όμως κατά κράτος την μάχη της ροπής με +0,4 Kgm ροπής (6,52 Kgm για το SV, αντί για 6,9 Kgm για το ΜΤ) τα οποία αποδίδονται μόλις στις 6.500 rpm, έναντι των πολύ ψηλότερων 8.100 του SV. Ο χαρακτήρας του V2 του SV είναι μεν sport, αλλά δεν έχει σχέση με την αγριάδα και τον τσαμπουκά του ΜΤ.
Χαρακτηριστικά το SV θα σηκωθεί σούζα με 1η ταχύτητα, και πολύ ζορισμένα με 2α...
... ενώ το MT θα σηκωθεί ακόμα και με... 4η στο κιβώτιο. Και ενώ το SV δεν σε προκαλεί συνέχεια για ανάλογα καγκουριλίκια, το μοτέρ του ΜΤ είναι σαν ένα διαβολάκι στον ώμο σου, που σου καρφώνει την τρίαινα του σα μανιασμένο, από την αρχή μέχρι το τέλος κάθε βόλτας. Ε δεν μπορεί, θα ενδώσεις! Στις επιδόσεις, υπέρ του ΜΤ πρέπει να βάλουμε και τον παράγοντα βάρους, καθώς ενώ το SV ζυγίζει επίσημα 197 κιλά γεμάτο, το ΜΤ σταματάει την ζυγαριά στα αρκετά λιγότερα 182 κιλά για την έκδοση με το ABS.
Δεκαπέντε ολάκερα κιλά ελαφρύτερο το Yamaha, +50 κ.εκ. μεγαλύτερο σε κυβισμό, με σαφώς πιο σύγχρονο σε σχεδίαση κινητήρα, και +0,4 Kgm ροπής 1.600 rpm χαμηλότερα. Παρόλα αυτά, το SV δεν δείχνει πουθενά ράθυμο, και ο εξελιγμένος αειθαλής V2 του είναι στο καλύτερο στάδιο εξέλιξης του. Τέλος, ο κινητήρας του ΜΤ είναι και πιο οικονομικός σε κατανάλωση (4,5-5,5 λίτρα στα 100 χλμ. στο SV και 4-4,5 λίτρα στα 100 για το MT).
Συνοψίζοντας τώρα, έχουμε δύο από τα καλύτερα παραδείγματα σύγχρονων μοτοσυκλετών-πασπαρτού με υψηλή αξίας ποιότητας για την τιμή τους. Σίγουρα οι budget λύσεις φαίνονται αν συγκρίνεις SV και MT με ακριβότερες μοτοσυκλέτες, τόσο σε φινίρισμα, πλαστικά και αντοχή στον χρόνο (εδώ το SV δείχνει να έχει το πάνω χέρι), όσο και σε εξοπλισμό (εδώ έχει το MT το πάνω χέρι).
Οι πιο σφιχτές και πιο δεμένες αναρτήσεις του SV μεταφράζονται σε καλύτερη συμπεριφορά στις στροφές. Στο τέλος, το SV ξεχωρίζει για την υψηλότερη ποιότητα κατασκευής, για τις αναρτήσεις του, για τον πιο χαλαρό και φιλικό του χαρακτήρα, και για το πιο κλασικό του design.
Το MT έχει καλύτερα φρένα, ποιοτικό ψαλίδι και πιο σύγχρονο κινητήρα, είναι ελαφρύτερο και έχει καλύτερες επιδόσεις.
Το SV θα χαλαρώσει τους περισσότερους με τον χαρακτήρα του, ενώ το ΜΤ θα τους βάλει στην πρίζα.
Δυο διαφορετικοί χαρακτήρες, που έλκουν και διαφορετικούς αναβάτες. Παρόλα αυτά, κανείς δεν θα κακοχαρακτηρίσει τον κάγκουρα που θα επιλέξει SV, όπως κανείς δεν θα ψέξει τον businessman που θα διαλέξει ΜΤ. Γούστα είναι αυτά.
Καλή επιλογή, και καλά χιλιόμετρα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||
Κατασκευαστής | Suzuki | Yamaha |
Μοντέλο | SV 650 ABS | MT-07 (ABS) |
Αντιπρόσωπος | ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ Α.Ε.Β.Ε. | ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε. |
Τιμή | 6.895 | 6.250 ευρώ, 6.750 (ABS) |
Εγγύηση | 2 χρόνια | 2 χρόνια |
Κινητήρας | ||
Τύπος | 4χρονος, V2 90, υγρόψυκτος, 2EEK, 4Β/Κ | 4χρονος, δικύλινδρος, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ, 4Β/Κ |
Χωρητικότητα (cc) | 645 | 689 |
Διάμετρος x διαδρομή (mm) | 81mm x 62.6mm | 80x68.6 |
Συμπίεση | 11.2:1 | 10,9 |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός SDTV | Ψεκασμός |
Εκκίνηση | Μίζα | Μίζα |
Σχέσεις | 6 | 6 |
Τελική σχέση | Γρανάζια - αλυσίδα | Γρανάζια - αλυσίδα |
Πλαίσιο | ||
Τύπος | Ατσάλινο, σωληνωτό, χωροδικτύωμα | Ατσάλινο, σωληνωτό |
Μήκος (mm) | 2.140 | 2.085 |
Πλάτος (mm) | 760 | 745 |
Ύψος (mm) | 1.090 | 1.090 |
Μεταξόνιο (mm) | 1.445 | 1.400 |
Ύψος σέλας (mm) | 785 | 805 |
Απόσταση εδάφους (mm) | 135 | 140 |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) | 14,5 | 14 |
Βάρος (kg) | 197 | 179 (182 ABS) |
Αναρτήσεις | ||
Μπροστά | Συμβατικό τηλεσκοπικό μπροστινό σύστημα διαμέτρου 41 mm, διαδρομή τροχού 125 mm | Συμβατικό τηλεσκοπικό μπροστινό σύστημα διαμέτρου 41 mm, διαδρομή τροχού 130 mm |
Πίσω | Μονό αμορτισέρ με μοχλικό, διαδρομή τροχού 130 mm | Μονό αμορτισέρ με μοχλικό, διαδρομή τροχού 130 mm |
Τροχοί / Ελαστικά | ||
Εμπρός | 120/70R17 | 120/70-17 |
Πίσω | 160/60R17 | 180/55-17 |
Φρένα | ||
Μπροστά | Δύο δίσκοι διαμέτρου 290 mm με δαγκάνες δύο εμβόλων & ABS | Δύο δίσκοι διαμέτρου 282 mm με δαγκάνας δύο εμβόλων (προαιρετικό ABS) |
Πίσω | Δίσκος 240mm με δαγκάνα ενός εμβόλου (προαιρετικό ABS) | Δίσκος διαμέτρου 245 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου (προαιρετικό ABS) |
Επιδόσεις | ||
Μέγιστη ιπποδύναμη (hp / rpm) | 75 / 8.500 | 74 / 9.000 |
Μέγιστη ροπή (Kgm / rpm) | 6,52 / 8.100 | 6,9 / 6.500 |