Η τρίτη γενιά |
Του Τάκη Μανιάτη.
Για να κοιτάς το Street Triple 675, πρέπει να είσαι fan των γυμνών μοτοσυκλετών, όπου η Triumph, έχει εδραιωθεί πολλά χρόνια τώρα. Η 3η γενιά Street Triple, είναι η ομορφότερη, ποιοτικότερη και αποδοτικότερη!
Έξι κιλά λιγότερα, εξάτμιση κάτω από τον κινητήρα με απόληξη δεξιά, διαφορετικός τροχός πίσω, νέα φανάρια, διαφορετικό ζύγισμα και αίσθηση, ποιοτικότερη συνολικά. Από το 2013 που παρουσιάστηκε η 3η γενιά Street Triple, προσφέρει ευκολία στην οδήγηση σε σχέση με τον προκάτοχο, και φυσικά, εντυπωσιακή εμφάνιση. Αν και ο μεγάλος αντίπαλος είναι το αδελφάκι του με το κόκκινο πλαίσιο, τις πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, τα καλύτερα φρένα και την προσθήκη του R στο όνομα, το ''απλό'', δείχνει να τα καταφέρνει εξίσου καλά για τον μέσο αλλά απαιτητικό χρήστη.
Και όντας "απλό", με μη ρυθμιζόμενο μπροστινό σύστημα, απλές δαγκάνες μπροστινών φρένων με δύο έμβολα στην κάθε μία, αναρωτιέσαι αν θα είναι αρκετό για να παίξεις, να οδηγήσεις γρήγορα, να φρενάρεις με αξιώσεις, να κυνηγήσεις τα όρια σου μέσα στην πόλη, αλλά και σε μία γρήγορη στριφτερή διαδρομή.
Και ήμασταν από τους τυχερούς, που μας δόθηκε η ευκαιρία να το διαπιστώσουμε, σε μία θρυλική διαδρομή, που καμία σύγκριση δεν έχει με άλλη στον κόσμο: Στην διαδρομή του ιστορικού αγώνα, TT, στο Isle of Man!
Η μετακίνηση είναι το βασικό ζητούμενο με μία τέτοια μοτοσυκλέτα, πάντα με στυλ, με το σώμα να βρίσκει άνετα την θέση του, και το τιμόνι, να μην σε ρίχνει τόσο μπροστά - επιτρέπει όμως να τοποθετηθείς σωστά στις στροφές. Ούτε όμως σε κουράζει στις αργές ταχύτητες, αν και η μικρή γωνία στροφής, στις επιτόπου στροφές, θα σε προβληματίσει. Αν βέβαια, ήθελες κάτι πιο γρήγορο σε συμπεριφορά, υπάρχουν και τα scooter, άρα είναι σχετική η αργή του συμπεριφορά, μιας και σίγουρα δεν μπορείς να τα έχεις όλα.
Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 675 κυβικών εκατοστών ανεβάζει στροφές με άνεση. Η ελαστικότητα στο γύρισμα του γκριπ σου δίνει όση δύναμη χρειάζεσαι για να κινηθείς σβέλτα σε ρυθμούς ''πόλης'', χωρίς να φοβηθείς στιγμή, αφού το παιχνίδι, ξεκινάει ουσιαστικά μετά τις μεσαίες σ.α.λ. Στους αργούς ρυθμούς, το σύνολο αδυνατεί να σε ευχαριστήσει, αφού είναι σφικτό, και σου μεταφέρει τις ανωμαλίες στο σώμα. Στις διαδρομές εκτός πόλης, μόλις το γκάζι ανοίξει μετά τις 4.000σ.α.λ., αρχίζει να ''στρώνει'' η μοτοσυκλέτα και να λειτουργεί πιο ομαλά.
Αν και ανεβάζει μέχρι τις 12.500σ.α.λ., δεν θα χρειαστεί να κρατήσεις τόσο ανοιχτό το γκάζι ώστε να απολαύσεις την ροπή του. Στις συνεχόμενες ανηφορικές στροφές του Isle of Man, η δύναμη στις μεσαίες στροφές ήταν αρκετή ώστε να αλλάζω ταχύτητες κάπου στις 8.000σ.α.λ. και να διατηρώ συνέχεια υψηλές ταχύτητες, χωρίς να με κουράζει η απόδοση. Διάρκεια υπάρχει στην περίπτωση που κρατήσεις το γκάζι ανοικτό, αλλά οι διαδρομές αυτές, απαιτούν πολύ έμπειρους αναβάτες ώστε να εκμεταλλευτούν υψηλές μέσες ωριαίες.
Να θυμίσουμε ότι, μία έξοδος από το δρόμο συνεπάγεται στην καλύτερη περίπτωση σε επαφή με δέντρο ή τοιχίο, ή στην χειρότερη, πτώση από ψηλό γκρεμό. Δεν είμαι σίγουρος τι θα ήταν καλύτερο, να τελειώνεις μια και καλή, ή να περιμένεις το τέλος για κάποια δευτερόλεπτα, αλλά σίγουρα, δεν θα τολμούσα ούτε να το δοκιμάσω. Γι' αυτό, το Street Triple, με την ελαστικότητα του τρικύλινδρου κινητήρα στις μεσαίες στροφές, απεδείχθη ιδανικό παιχνίδι τόσο στις στροφές, όσο και στις ευθείες στα βουνά, ακόμη και μέσα στις πόλεις. Να θυμίσουμε πως, όριο δεν υπάρχει στο Isle of Man, άρα, οι ταχύτητες είναι σχετικές, ανάλογα με τις οδηγικές ικανότητες του κάθε αναβάτη.
Ωστόσο, το Street Triple, δείχνει στιβαρό, όσο και αν το πιέσεις. Σε αφήνει να τοποθετηθείς άνετα στις στροφές, να βρεις την θέση σου επάνω του, και το στιβαρό πλαίσιο και οι σφιχτές αναρτήσεις, θα φροντίσουν για την παραμονή των τροχών στο έδαφος. Ακόμη και στις ευθείες όμως, θα νιώσεις τα χτυπήματα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, να μεταφέρονται αυτούσια στο σώμα σου, αφού η άνεση δεν μπορεί να μείνει σε ικανοποιητικά επίπεδα. Ίσως οι αναρτήσεις του R, που επιτρέπουν την ρύθμιση, να δούλευαν καλύτερα σε αυτούς τους δρόμους, με επέμβαση στα "κλικ".
Πάντως, ακόμη και σε αυτή τη μορφή, το Street Triple 675 είναι προβλέψιμο και δεν χάνει στιγμή την επαφή με το οδόστρωμα, όσο και αν το πιέσεις. Η μακρύτερη πρώτη σχέση που φτάνει τώρα κοντά στα 100χ.α.ω., βολεύει στις επιταχύνσεις σε κλειστές διαδρομές, αφού "απλώνει" την δύναμη πιο άνετα στο δρόμο, μειώνοντας τις απότομες αντιδράσεις. Επίσης, θα φανεί πιο φιλική στα κατεβάσματα, αφού η κοντύτερη των παλαιότερων μοντέλων, μπορεί κάποιες φορές, σε επιθετική οδήγηση, να μπλόκαρε τον πίσω τροχό.
Οι φανατικοί της σούζας βέβαια, θα προτιμήσουν την παλιά μετάδοση, αφού πλέον χρειάζεται αρκετό συμπλεκτάρισμα για να κάνεις τα ''παλιά κέφια''.
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την Steet Triple 675 και μέσα σε πίστα, όπου τα 182 γεμάτα με καύσιμα κιλά της, μας φάνηκαν ιδιαίτερα ελαφριά. Παίζει ρόλο και η ψηλότερη σέλα στα 820 χιλιοστά, η οποία αλλάζει κατά 3% την τοποθέτηση του βάρους του σώματος προς τα εμπρός, και αντίστοιχα, την κατανομή της μοτοσυκλέτας. Η ευκολία με την οποία τοποθετείται στις στροφές, η εμπιστοσύνη που δίνει κατά την διάρκεια, συνδυάζεται με την κλιμάκωση του κιβωτίου και την ομαλότητα της απόδοσης, δημιουργώντας ένα σύνολο που εντυπωσιάζει. Είναι σταθερότατη στα φρένα, στιβαρή στην πίεση μέσα στην στροφή, αλλά αλλάζει κατεύθυνση με άνεση και με λίγη πίεση στο τιμόνι.
Ένας ιδανικός συνδυασμός που θα αγαπηθεί από αναβάτες track day, ξεκαθαρίζοντας μάλιστα τους λόγους για τους οποίους η Street Triple 675 είναι η best seller μοτοσυκλέτα της Triumph τα τελευταία χρόνια.
Με φιλοσοφία streetfighter, η βασισμένη στην Daytona 675, Street Triple, συνεχίζει την πορεία της στο χρόνο, με αλλαγές στην γεωμετρία, στα βάρη και το ζύγισμα, στην άνεση που προσφέρει, στην ευκολία μετακίνησης. Αλλαγές που έγιναν το 2013 όταν και βασίστηκε στην Daytona 675, και έκτοτε, δεν χρειάστηκε κάτι νέο για να συνεχίσει την πορεία της στην αγορά. Μία αγορά που δείχνει την συνεχή εμπιστοσύνη σε αυτήν, ενισχύοντας χρόνο με το χρόνο τις πωλήσεις που γίνονται στο όνομα της.
Πρόκειται για μία μοτοσυκλέτα που τιμά την βάση πάνω στην οποία έχει στηθεί, αλλά και τον αναβάτη που θα την επιλέξει για streetfighter / track day χρήση. Με την τιμή του να βρίσκεται σταθερά κάτω από το ψυχολογικό όριο των 10.000euro, παρουσίασε μία μικρή μόνο αύξηση της τάξεως των 200euro, τα τελευταία δύο χρόνια, κι έτσι, στα 9.690euro, παραμένει ως μία από τις κορυφαίες επιλογές για τον φανατικό χρήστη των streetfighter μοτοσυκλετών.
Κατασκευαστής | Triumph | |
Μοντέλο | Street triple 675 ABS | |
Αντιπρόσωπος | ΗΛΙΟΦΙΛ Α.Ε. | |
Τιμή βασικής έκδοσης | 9.690 € | |
Εγγύηση | 2 χρόνια | |
Κινητήρας | ||
Τύπος | Τετράχρονος, τρικύλινδρος εν σειρά, 2 εκκεντροφόροι, 4 βαλβίδες / κύλινδρο, υγρόψυκτος | |
Κυβισμός (c.c.) | 675 | |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 74,0 x 52,3mm | |
Συμπίεση (:1) | 12 | |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός | |
Σύστημα εξαγωγής | 3 σε 1 με καταλύτη | |
Λίπανση | Υγρό κάρτερ, αντλία λαδιού | |
Εκκίνηση | Μίζα | |
Συμπλέκτης | Υγρός πολύδισκος μηχανικός | |
Μετάδοση | 6 σχέσεων με αλυσίδα | |
|
18/44 | |
Πλαίσιο | ||
Τύπος | Αλουμινένιο 2 δοκών | |
Κάστερ (°) | 24,1 | |
Ίχνος (mm) | 99,6 | |
Μεταξόνιο (mm) | 1.410 | |
Ύψος σέλας (mm) | 820 | |
Μήκος (mm) | 2055 | |
Πλάτος (mm) | 740 | |
Βάρος (kg) | 183 | |
Ρεζερβουάρ/ Ρεζέρβα (lt) | 17,5/4 | |
Αναρτήσεις | ||
Μπροστά | Ανεστραμμένο μπροστινό σύστημα ΚΥΒ 41mm / διαδρομή 110mm. Ρυθμίσεις: Καμία | |
Πίσω | Αμορτισέρ ΚΥΒ με μοχλισμό / διαδρομή 124,5mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτηση ελατηρίου, απόσβεση επαναφοράς | |
Ελαστικά | ||
Μπροστά | 120/70-17 | |
Πίσω | 180/55-17 | |
Φρένα | ||
Μπροστά | Δύο δίσκοι διαμέτρου 310mm με δαγκάνες 2 εμβόλων της Nissin και ABS (προαιρετικά) | |
Πίσω | Δίσκος διαμέτρου 220mm με δαγκάνα ενός εμβόλου της Brembo και ABS (προαιρετικά) | |
Εξοπλισμός | ||
Αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο, ολικός και δύο μερικοί χιλιομετρητές, ένδειξη θερμοκρασίας, καυσίμου, ψεκασμού, θερμοκρασία, ώρα, φώτα, φλας, ψεκασμό, ABS, μέση κατανάλωση καυσίμου | ||
Επιδόσεις | ||
Ισχύς εργοστασίου (Hp/rpm) | 105hp / 11,850rpm | |
Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm) | 6.9kgm / 9,750rpm |