Επαναπροσδιορίζοντας το Value for Money |
Η συνεργασία της Γκοργκόλης Α.Ε. με τη Daytona Motors έχει στεφθεί από μεγάλη επιτυχία και η κατηγορία των παπιών είναι ο θεμέλιος λίθος της. Με τα εξαιρετικά οικονομικά DY125 και Sprinter έχει καταφέρει να βρεθεί στην πρωτιά των πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία, η οποία οφείλουμε να σημειώσουμε δεν είναι ούτε εύκολη, ούτε μικρή για να δεδομένα της χώρας μας.
Πατώντας σε αυτή την επιτυχία, φέτος μας παρουσιάζει το νέο παπί της Daytona, το Velos R 125i, το οποίο μπαίνει στην αγορά με μια πολύ δυνατή τιμή και, με εγγύηση το καλό όνομα της κατασκευάστριας εταιρείας στην Ελλάδα, φιλοδοξεί να ισχυροποιήσει ακόμη περισσότερο τη θέση της εταιρείας στην κορυφή των πωλήσεων για το 2019.
Το Velos βασίζεται εν πολλοίς στην πετυχημένη συνταγή των προϋπαρχόντων μοντέλων της Daytona, αλλά αναβαθμίζεται σε πολλά επίπεδα.
Ο κινητήρας του είναι νέος, τετραβάλβιδος και αποδίδει ακριβώς όσο και οι προκάτοχοί του – 8.5 hp/8,000 rpm και 0.85 kg.m/5,500 rpm – υπερκαλύπτοντας με άνεση τις προδιαγραφές Euro 4.
Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου, το Velos καταναλώνει βενζίνη με ρυθμό 1.7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, γεγονός που μεταφράζεται σε μια αυτονομία άνω των 200 χιλιομέτρων με το ρεζερβουάρ των 3.8 λίτρων του. Καθόλου άσχημα!
Γύρω από τον κινητήρα και το ατσάλινο πλαίσιο ξεχωρίζουμε την εκ βάθρων ανανεωμένη αισθητική του, η οποία πλέον ενσωματώνει έντονα σπορτίφ στοιχεία με κοφτερές γωνίες και το κάνει να δείχνει πολύ φρέσκο και σαφώς πιο γοητευτικό.
Διατίθεται στην αγορά σε τρία χρώματα: Μαύρο, Λευκό και Κόκκινο.
Η Daytona το έχει εξοπλίσει με το μεγαλύτερο μπροστινό δισκόφρενο στην κατηγορία του (276 mm) με διπίστονη δαγκάνα, ενώ επωφελείται και του συστήματος συνδυασμένης πέδησης CBS που κάνει το σταμάτημά του ακόμη πιο ασφαλές καθώς η δύναμη μοιράζεται ανάμεσα στα δύο δισκόφρενα μπροστά και πίσω, με αποτέλεσμα να απομακρύνεται ο κίνδυνος ακούσιου μπλοκαρίσματος του μπροστινού τροχού.
Ακόμη, ο βασικός του εξοπλισμός περιλαμβάνει tubeless λάστιχα της Kenda, δύο ανοικτούς αποθηκευτικούς χώρους στην ποδιά, γάντζο για φόρτωμα στην ποδιά, αλλά και θύρα USB για φόρτιση συσκευών – από τηλέφωνο, ως GPS.
Το φρεσκάρισμα ολοκληρώνεται με κεντρικό μαγνητικό διακόπτη που καλύπτεται για να κάνει τη ζωή των επίδοξων κλεφτών πιο δύσκολη, καθώς και LED πίσω φλας για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής με ελάχιστη κατανάλωση ρεύματος.
Τα περισσότερα από τα παραπάνω στοιχεία δε χρειάζονται καν να περάσεις πόδι πάνω από τη σέλα του Velos για να τα εκτιμήσεις, ωστόσο κατά το πρόσφατο Test Ride Event που διοργάνωσε η Γκοργκόλης Α.Ε. στα Τρίκαλα είχαμε την ευκαιρία να γράψουμε μερικά χιλιόμετρα στη σέλα του νέου παπιού και να εξετάσουμε λίγο βαθύτερα τις χάρες του.
Η θέση οδήγησης είναι γνώριμη, φιλικότατη και προσιτή για κάθε σωματότυπο, ανάστημα και γούστο. Ο κινητήρας έρχεται στη ζωή ακαριαία με το πάτημα της μίζας (υπάρχει και μανιβέλα) και ο ήχος του είναι ήσυχος, καθώς πρέπει και με διακεκριμένες μπάσες ανταύγειες. Το κιβώτιό του είναι μαλακό σαν πούδρα, χωρίς εκπτώσεις στην ακρίβεια στην αλλαγή σχέσεων.
Η επιτάχυνσή του είναι ζωηρή, με τη ροπή να κάνει τη διαφορά καθώς αποδίδεται από σχετικά χαμηλά και επιτρέπει σβέλτα ξεκολλήματα από το φανάρι, παρά τα μόλις 8,5 άλογά του. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως σοφά η Daytona έχει διατηρήσει τον υποτετράγωνο χαρακτήρα του κινητήρα (διαδρομή εμβόλου μεγαλύτερη της διαμέτρου του), ώστε να προσφέρει περισσότερο σε ροπή στις χαμηλομεσαίες, παρά να ασχολείται με υψηλούς ρυθμούς περιστροφής που θα ήταν μάλλον ξένοι στον προσανατολισμό ενός χρηστικού παπιού.
Η πρώτη μας αίσθηση από τα φρένα του ήταν θετικότατη, με επαρκέστατη δύναμη και καλή αίσθηση στο χέρι, ωστόσο περισσότερα θα πρέπει να περιμένουμε κατά την πρώτη μας δοκιμή.
Είναι προφανές πως ακόμη δε μπορούμε να μιλήσουμε για καταναλώσεις, για τελικές ταχύτητες και όλα τα ωραία που ενδεχομένως να περιμένει κανείς να ακούσει, πάντως στην πρώτη αυτή επαφή το Velos δείχνει πως στα €1,795 που κοστίζει δύσκολα θα βρει αντάξιο αντίπαλο.
Το Velos R 125i έρχεται να συμπληρώσει μια γκάμα που έχει ήδη διακριθεί στον πιο δύσκολο στίβο, αυτόν της αγοράς. Η πρώτη μας σκέψη είναι πως, αν τα παπιά της Daytona πούλησαν τόσο καλά ως τώρα, δεν υπάρχει κανένας λόγος να σκεφτούμε πως και το νέο μοντέλο δε θα τα πάει εξίσου καλά.
Είναι πιο φρέσκο, έχει πλουσιότερο εξοπλισμό, όμορφη εμφάνιση και, σε πρώτη εντύπωση, διευρυμένα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας με τα δυνατά του φρένα.
Εντάσσεται σε μια οικογένεια παπιών στην κεφαλή της οποίας στρογγυλοκάθεται αυτοδικαίως το νέο υπερ-παπί SYM VF185, όπου το Velos αποτελεί την πιο προσιτή και χρηστική εναλλακτική, υποσχόμενο την ιδανική λύση στην καθημερινή μετακίνηση έναντι αντιτίμου που θα χαρίσει αρκετά χαμόγελα.
Μιλάμε άλλωστε για λεφτά που δεν προσφέρουν και πολλές επιλογές στην αγορά μοτοσυκλέτας, ωστόσο με τη δυναμική του καλού ονόματος της Daytona και τη σιγουριά που προσφέρει η Γκοργκόλης Α.Ε. ως προς την υποστήριξη του μοντέλου, αρχίζει να μοιάζει ολοένα και πιο γοητευτικό.
Προσθέτουμε σε αυτά και τα ωραία δωράκια της Γκοργκόλης στους υποψήφιους πελάτες του Velos, ήτοι δύο χρόνια δωρεάν εργασίες των service και δωρεάν επέκταση εγγύησης στα 3 χρόνια, για να αντιληφθούμε πως το νέο παπί της Daytona έρχεται στην αγορά με σοβαρά εφόδια και ακόμη πιο σοβαρές βλέψεις.
ΤΥΠΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ |
4Τ, 2V, S.O.H.C., ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ |
ΨΥΞΗ |
ΑΕΡΟΨΥΚΤΟ |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ |
52.4mm x 55.5mm |
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ |
E.F.I. |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ |
1,7 l/100 km (Euro4) |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
ΗΜΙΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ 4 ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΕ ΑΛΥΣΙΔΑ |
LxWxH |
1945 x 720 x 1103 mm |
ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΡΟΧΩΝ |
1230 mm |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ |
720 mm |
ΒΑΡΟΣ |
106 kg |
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ |
8.5 PS / 8000 rpm |
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ |
8.3 Nm / 5500 rpm |
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ |
89 km/h |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ |
ΜΙΖΑ - ΜΑΝΙΒΕΛΑ |
ΕΜΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΔΙΑΔΡΟΜΗ /ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ) |
ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ (87mm/ 26mm) |
ΟΠΙΣΘΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΔΙΑΔΡΟΜΗ) |
ΔΙΠΛΟ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ (62mm) |
ΖΑΝΤΕΣ |
ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΦΡΕΝΟ |
ΔΙΣΚΟΣ 276 mm + CBS |
ΟΠΙΣΘΙO ΦΡΕΝΟ |
ΔΙΣΚΟΣ 190 mm + CBS |
ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΤΡΟΧΟΣ |
2.50 -17 TUBELESS |
ΟΠΙΣΘΙOΣ ΤΡΟΧΟΣ |
2.75 -17 TUBELESS |
ΧΩΡΗΤΙΚ. ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ |
3.8 Λίτρα |